ادبیات

معرفی بعضی از گنجینه هایی که هرگز پیدا نشدند

ایسنا/ این خبر به جهت معرفی بعضی از گنجینه هایی که هرگز پیدا نشدند، برای شما مخاطبان گرامی نوشته شده است.

7 اسفند 1402

به گویی در اشعار پروین

سرویس ادبیات خبرنگاران ، ژولیا خانی خلیفه محله: در ادب فارسی هیچ زن شاعری معروفیت پروین اعتصامی(1285-1320 ه ش) را نیافته است.

28 شهریور 1402

کتاب مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری منتشر شد

به گزارش خبرنگاران در قزوین، کتاب مکاتبات و مذاکرات تجاری و اداری با هدف آموزش مکاتبات و نامه نگاری های اداری و بعلاوه آشنایی با ادبیات قراردادهای تجاری، در مرداد ماه امسال چاپ و در دسترس علاقه مندان نهاده شد.

12 مرداد 1402

نشست معرفی و بررسی رمان بهنو برگزار گشت

منصوره یوسفی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: رمان بهنو به نویسندگی ثریا صدقی، بانوی نویسنده نام آشنای استان خراسان شمالی در کتابخانه علامه هخدا با حضور جمعی از نویسندگان خراسان بزرگ معرفی وبررسی شد.

8 مرداد 1402

پیش عایدی فیلم چارلی و کارخانه شکلات سازی؛ چرا داستان رولد دال دهه ها محبوب مانده؟

حتی با وجود اینکه تقریباً 60 سال از انتشار کتاب و تقریباً 50 سال از اکران اولین نسخه سینمایی چارلی و کارخانه شکلات سازی گذشته است، خبر ساخت فیلم داستان پیش زمینه درباره شخصیت ویلی وانکا، نشان می دهد که داستان رولد دال تا چه میزان در بین همه نسل ها محبوب...

7 مرداد 1402

رنسانس فرهنگی دوره تیموریان آنالیز می گردد

به گزارش خبرنگاران، رنسانس فرهنگی دوره تیموریان یکشنبه 25 تیرماه 1402 از سوی آموزشگاه نقطه آنالیز می گردد. در این نشست دکتر امیرتیمور رفیعی، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی می نماید.

24 تیر 1402

نوشته های اولیه تان را از بین نبرید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)، دومین روز از دوره سه روزه آموزش شعر و داستان کودک و نوجوان قاصدک به آموزش تخصصی داستان نویسی اختصاص دارد.

22 تیر 1402

ایران کشور قصه های دنیا، خاستگاه 14 قصه کهن در محدوده جغرافیایی یزد است

سرویس استان های خبرنگاران: 18 تیرماه؛ روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ملی کشورمان ثبت شده است.

13 تیر 1402

نگاهی به رمان هومان؛ پادآرمانشهری نوجوانانه

سرویس کودک و نوجوان خبرنگاران (ایبنا)- علیرضا ملوندی، روزنامه نگار: یکی از گونه هایی که جایش در قفسه کتاب های کتاب فروشی ها یا خالی است یا خیلی کم، رمان نوجوان ایرانی است. خیلی از نویسندگان ترجیح می دهند برای بزرگ ترها بنویسند و دسته کمتری هم به سراغ مخاطب...

12 تیر 1402

نامزدهای بیست ویکمین جایزه قلم زرین کودک و نوجوان

به گزارش خبرنگاران (ایبنا)، عناوین کتاب های راه یافته کودک و نوجوان به مرحله نیمه نهایی جایزه قلم زرین سال جاری به توضیح زیر هستند:

11 تیر 1402

آشنایی با بافت تاریخی خرم آباد

یکی از شهر های توریستی و کهن ایران که مهد بسیاری از تمدن های باستانی نیز بوده، خرم آباد مرکز استان لرستان است. شاید با شنیدن نام این شهر، به یاد قلعه تاریخی فلک الافلاک افتاده باشید؛ ولی بهتر است بدانید که آثار تاریخی و طبیعت بی نظیر این سرزمین به قدری...

4 خرداد 1402

یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد

ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد.

29 اردیبهشت 1402

ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور

به گزارش خبرنگاران در نیشابور، دولتعلی سعید استاندار ختلان تاجیکستان و هیأت کارآفرینان این استان صبح امروز، با هدف توسعه سرمایه گذاری متقابل و گردشگری در نیشابور حضور یافت.

27 اردیبهشت 1402

اردیبهشت کجا سفر بریم؟

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از رشد فزاینده سفر در مقاصد نوظهور اطلاع داد و پیشنهادهایی را برای سفر در اردیبهشت ماه با توجه به برپایی جشنواره های گوناگون در سراسر کشور بیان کرد.

9 اردیبهشت 1402

تفال به حافظ امروز یکشنبه 9 بهمن 1401

فال گرفتن از آثار ادبی، از باور های کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان می بردند بهره ای از کلام حق دارند رجوع می شد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما به جای مانده است.

12 بهمن 1401

20 نکته مهم که برای نقد یک تابلوی نقاشی باید بدانیم

تا به حال به این فکر کرده اید که منتقدان و هنرمندان از چه معیارهایی برای ارزیابی هنرهای زیبا و به خصوص نقد نقاشی استفاده می کنند؟ برخی از منتقدان ممکن است با قاطعیت بیان کنند که هنر واقعا با معیارهای عینی قابل سنجش نیست و بر اساس این باور زیبایی در نگاه...

1 دی 1401

آوایی که از محمدرسول الله (ص)در فکر داریم

موسیقی متن و تیتراژ فیلم الرساله یا محمد رسول الله (ص) از آن دسته ملودی هایی است که هرگز از فکر مخاطبان این اثر جاودانه پاک نمی گردد.

5 مهر 1401

ماجرای یک شب موشک باران در تهران دهه 60 ، امید حتی اگر واهی باشد هم، مفید است

دهه 60 کشور ما از دیرباز تا امروز دوره تاریخی مهم و جذابی بوده برای طیف های مختلف هنرمندان تا براساس وقایع آن روزگار، آثاری بنویسند و بسازند ماندگار.

30 شهریور 1401

علت گلایه هوشنگ ابتهاج از محمدرضا شجریان چه بود؟

شجریان با خنده به سایه می گوید: آقا! من این مصاحبه را ندیده ام، اما هر چه باشد شما بیشترش را قبلاً در همان شعر معروف خطاب به من گفته اید.

21 شهریور 1401

ببینید ، نجات عمو جغد شاخدار در تهران

تصور کنید یک روز که در پیاده رو ایستاده اید، با صدای قارقار و جیغ دسته ای کلاغ به آسمان نگاه کنید و ببینید ده ها کلاغ گرسنه و حریص، یک جغد شاخدار را دوره نموده و منقارهای بلند و تیزشان را در سرو گردنش فرو می نمایند.

13 شهریور 1401
تعداد: (35)