رنسانس فرهنگی دوره تیموریان آنالیز می گردد

به گزارش وبلاگ ویکی، رنسانس فرهنگی دوره تیموریان یکشنبه 25 تیرماه 1402 از سوی آموزشگاه نقطه آنالیز می گردد. در این نشست دکتر امیرتیمور رفیعی، استاد مدعو دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات سخنرانی می نماید.

رنسانس فرهنگی دوره تیموریان آنالیز می گردد

دوره تیموریان یکی از دوره های رشد و شکوفایی هنر و فرهنگ در تاریخ دنیا اسلام و ایران بود که حتی می توان دوران رنسانس فرهنگی و هنری را به دوره تیمور و جانشینانش و به خصوص شاهرخ تیموری و بعدها سلطان حسین بایقرا نسبت داد. بیش تر امیرزادگان تیموری هنردوست و فرهیخته بودند.

تیموریان بیش از یکصدوچهل سال در ایران، ماوراءالنهر، آسیای مرکزی و بخش هایی از سرزمین های اسلامی فرمانروایی کردند. تیموریان آثار و خدمات مهمی در عرصه های اجتماعی از خود باقی گذاشتند. بدون تردید این دوران از نظر فرهنگی، هنری و مذهبی یکی از ادوار درخشان تاریخ ایران، ماوراءالنهر و دنیا اسلام است. شعر و ادبیات، خط و تذهیب و نقاشی و نگارگری، تاریخ نویسی و تالیفات منثور ادبی، نجوم و ریاضیات، معماری و شهرسازی، تالیفات دینی در زمینه علم کلام اسلامی و عرفان و بسیاری نمونه های فرهنگی و هنری دیگر از خصایص اصلی تاریخ تیموریان است.

نشست مجازی رنسانس فرهنگی دوره تیموریان یکشنبه 25 تیرماه 1402 ساعت 21 از سوی آموزشگاه نقطه برگزار می گردد. علاقه مندان می توانند این نشست را از google meet دنبال نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رنسانس فرهنگی دوره تیموریان آنالیز می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنسانس فرهنگی دوره تیموریان آنالیز می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید