یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد

به گزارش وبلاگ ویکی، ایرنا/ براساس خبرهای منتشر گشته، یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد.

یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد

ابراهیم جلیلی گفت: به مناسبت روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی از بهروز کریمی هنرمند پیکرتراش و منبت کار ملایری تجلیل شد.

وی اضافه نمود: بهروز کریمی بیش از 38 سال است که در زمینه هنر منبت کاری و پیکرتراشی فعالیت دارد و تصاویر و نقش و نگار داستانهای شاهنامه را در مبلمان منبت به تصویر کشیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر بیان نمود: یک دست مبلمان منبت از تصاویر داستانهای سیمرغ، زال و رستم و کاوه آهنگر به وسیله این هنرمند پیکرتراش ملایر به تصویر کشیده شده و تا به امروز چند دست از این مبلمان فراوری و عرضه نموده است.

جلیلی ادامه داد: استاد امیر صادقی از شاهنامه خوانان مشهور کشور از مشتریان مبلمان منبت منقش به داستانهای شاهنامه بهروز کریمی است که افتخاری بزرگ برای شهر جهانی مبلمان منبت بشمار می رود.

وی گفت: در راستای حمایت از هنرمندان منبت کار ملایری و بعلاوه پاسداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر حماسه سرای ایرانی و روز زبان فارسی، از بهروز کریمی هنرمند پیکرتراش ملایری تجلیل شد.

منبع: همگردی

به "یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از منبت کاران ملایری نقش داستانهای شاهنامه فردوسی را روی مبلمان منبت به تصویر میکشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید