اردیبهشت کجا سفر بریم؟

به گزارش وبلاگ ویکی، مدیرکل توسعه گردشگری داخلی از رشد فزاینده سفر در مقاصد نوظهور اطلاع داد و پیشنهادهایی را برای سفر در اردیبهشت ماه با توجه به برپایی جشنواره های گوناگون در سراسر کشور بیان کرد.

اردیبهشت کجا سفر بریم؟

به گزارش وبلاگ ویکی، مصطفی فاطمی دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر و مدیرکل اداره توسعه گردشگری داخلی در گفت و گو با ایسنا چند پیشنهاد برای سفر عنوان نمود و اضافه کرد: اردیبهشت فصل طبیعت ایران است و معمولا طبیعت گردی در این ماه به شدت افزایش می یابد، به ویژه در شهرهایی که درگیر جشنواره های گوناگون هستند، مثلا در این ماه قرار است شیراز میزبان جشنواره های گردشگری ادبی، گردشگری خوراک و عشایر باشد. در میمند (استان فارس)، قمصر، نیاسر و کاشان (استان اصفهان) هم جشنواره گلاب گیری برگزار می گردد.

او ادامه داد: کردستان یکی از مقاصد نوظهور سفر در ایران است که با افزایش قابل توجه مسافر روبرو است و طبیعت آن در اردیبهشت ماه یکی از مجذوب نمایندهیت های آن به شمار می آید، به ویژه آن که در منطقه اورامانات در همین ماه آیین پیرشالیار برگزار می گردد.

فاطمی بیان نمود: البته دست کم سه سال طول کشید تا کردستان به این نقطه برسد و بومگردی های آن رشد کند. ما معتقدیم سفر و گردشگری با خود امنیت می آورد، اگر به خاطر داشته باشید مردم در گذشته کمتر به کردستان سفر می کردند، اما حالا در بیشتر روستاهای آن بوم گردی وجود دارد و همچنان درحال افزایش است، در کرمانشاه هم شاهد چنین اتفاقی هستیم.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی اضافه کرد: اردبیل که به عنوان مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023، هم اینک میزبان مهمانان بین المللی کشورهای اکو بوده، جشنواره کوچ عشایر را نیز در هفته گذشته برگزار کرد و طبیعت آن برای سفر همچنان مجذوب نماینده است.

فاطمی بعلاوه از برگزاری جشنواره های گوناگون در زنجان و گیلان در روزهای آینده اطلاع داد و در ادامه گفت: ترکمن صحرا در استان گلستان از دیگر مقاصد نوظهور بوده که سال های اخیر سفر به این منطقه با رشد فزاینده روبه رو شده است. وجود دشت های وسیع و منطقه ها چهارگانه محیط زیست و آرامگاه خالدنبی، ترکمن صحرا را بسیار مورد توجه مسافران و گردشگران قرار داده است.

او ادامه داد: برگزاری جشنواره های متعدد گل و گیاه در بسیاری از شهرها همزمان با ماه اردیبهشت از جمله محلات(استان مرکزی) و البرز به انگیزه های سفر در این ماه اضافه نموده است.

فاطمی گفت: تقریبا در تمام استان ها جشنواره برگزار می گردد و به نظر می رسد با این رویه مردم به جای سفر به مقاصد روتین و همیشگی، سفر و طبیعت گردی در شهرها و منطقه ها دیگر را بیشتر از گذشته تجربه نمایند؛ چرا که در تعطیلات عید فطر نیز شاهد بودیم جریان سفر به بیشتر به سمت استان های غرب و شمال غرب ایران گرایش پیدا کرد. قطعا این شکل از سفرها به دوام و توسعه کسب وکارهای کوچک و محلی به ویژه در صنعت گردشگری یاری خواهد نمود.

مدیرکل توسعه گردشگری داخلی بعلاوه یادآور شد: رشد تردد در استان سیستان و بلوچستان و رشد اقامت در استان های ایلام، اردبیل، آذربایجان شرقی، گلستان، گیلان، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد در تعطیلات نوروز نیز تایید می نماید که مردم به مقاصد نوظهور تمایل پیدا نموده اند، فقط مسأله محدودیت زیرساخت در این منطقه ها است که باید رفع گردد.

منبع: دنیای سفر

به "اردیبهشت کجا سفر بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردیبهشت کجا سفر بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید