نگاه سرمربی تیم ملی آمریکا به بازی با ایران: فوتبالی زیبا و غیرسیاسی

به گزارش وبلاگ ویکی، گرگ بلهارتر ـ سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا ـ درباره هم گروهی اش با ایران صحبت کرد و از تکرار یک بازی در جام جهانی آن هم بعد از دو دهه سخن گفت.

نگاه سرمربی تیم ملی آمریکا به بازی با ایران: فوتبالی زیبا و غیرسیاسی

به گزارش وبلاگ ویکی ، بلهارتر که در حاشیه مراسم قرعه کشی جام جهانی، با نمایندگانی از رسانه های خبرآنلاین و جهانی ورزش تورنتو صحبت می کرد، به این نکته اشاره نمود که در گروه سختی هستند اما قرار است که به یک بازی غیرسیاسی و فوتبالی زیبا فکر نمایند.

او البته ابتدا از انگلیسِ سرگروه آغاز کرد و گفت: انگلیس چشمگیرترین تیم ملی در تمام جهان است. این تیم معروف ترین بازیکنان سراسر جهان را دارد و بنابراین بازی های فوق العاده ای خواهند داشت. با نگاهی به بازیکنان بااستعداد این تیم می بینیم که 9 بازیکن آنها در باشگاه های مطرح و بزرگی مثل بارسلونا، چلسی، منچستر سیتی و … بازی می نمایند. ما نیز بازیکنانی از باشگاه های بزرگ جهان داریم که به این سبک بازی ها عادت دارند. به عنوان یک ملت این را ثابت نموده ایم و جام جهانی فرصت بسیار خوبی برای نمایش آن است. از نظر من برترین روش نشان دادن دوستی انجام رقابتی سخت اما سالم در برابر یکدیگر است.

او درباره سیاسی بودن رویارویی با ایران و تفاوت این بازی با بازی سال 1998 گفت: جام جهانی همین ویژگی را منحصر به فرد می نماید. در این جام با تیم هایی بازی خواهی کرد که در حالت عادی امکان رویارویی با آن ها را نخواهی داشت و همان طور که اشاره نمودم ارادت ویژه ای به ایران و شایستگی که به دست آورده اند داریم.

او ادامه داد: بازی سال 2022 برابر ایران یک بازی تازه با ویژگی هایی کاملا متفاوت از بازی قبلی است. او که بازی سال 1998 را از نزدیک ندیده در توصیف تفاوت های دو بازی، می گوید: این نسلی تازه از بازیکنان و مردم است. به نظر من هر دو تیم زحمات زیادی کشیده اند و به این رقابت فقط به عنوان یک بازی فوتبال نگاه می کنیم. فوتبال تنها چیزی هست که به آن اهمیت می دهیم و قرار است که ما مقابل رقیبی سر سخت بازی کنیم. فکر نمی کنم مسائل سیاسی موضوع چندان مهمی باشد البته از طرف دیگر ماجرا اطلاعی ندارم. تنها چیزی که می دانم این است که هر دو کشور جایگاهی متفاوتی نسبت به گذشته و سال 1998 دارند. بنابراین حداقل از این قضیه مطمئنم که تیم ما تمام تمرکزش روی فوتبال است.

سرمربی تیم ملی فوتبال آمریکا می گوید: از نظر من فوتبال قابلیت این را دارد که خیلی چیزها را تغییر دهد. وقتی به این رویداد و حضور همگی مان در این مکان فکر می کنم همه ما از 32 کشور اینجا هستیم و جشن می گیریم. این ویژگی فوتبال است. از نظر من این چیزی است که نه فقط برای ایران بلکه برای سایر کشورهای مربوطه نیز اتفاق می افتد.

منبع: خبرکانادا

به "نگاه سرمربی تیم ملی آمریکا به بازی با ایران: فوتبالی زیبا و غیرسیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه سرمربی تیم ملی آمریکا به بازی با ایران: فوتبالی زیبا و غیرسیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید