5 تخصص پزشکی که هواخواه ندارد ، مهم ترین خواسته انجمن های پزشکی از زبان معاون وزیر بهداشت

به گزارش وبلاگ ویکی، بعضی رشته های پزشکی مورد استقبال نیست، در حالی که جزو رشته های حیاتی به شمار می روند و باید برای افزایش انگیزه جذب پزشکان در این رشته ها راهکارهایی اجرایی گردد.

5 تخصص پزشکی که هواخواه ندارد ، مهم ترین خواسته انجمن های پزشکی از زبان معاون وزیر بهداشت

به گزارش وبلاگ ویکی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه جلسه با روسای انجمن های علمی گروه پزشکی با بیان این مطلب اظهار کرد: تعرفه های پزشکی، عدالتِ بین رشته ای، بحث های نظارتی، صلاحیت های رشته ای، اهمیت رشته های مادر و پایه و...، مباحث مطرح شده از سوی روسای انجمن های علمی بود.

دکتر سعید کریمی با تاکید بر ضرورت توجه به رشته های پایه علوم پزشکی، اصلاح تعرفه ها را مهم ترین خواسته انجمن های علمی گروه پزشکی اظهار داشت و اضافه کرد: یکی از مهم ترین مسائل مطرح شده از سوی این انجمن ها، تعرفه های پزشکی بود که با تعرفه های واقعی و قیمت تمام شده فاصله دارد و تا حدودی انگیزه های کار را کم نموده است و این مساله به ویژه برای پزشکان جوانی که تازه وارد این حرفه شده اند و دغدغه های معیشتی دارند، مهم است.

این مسئول ادامه داد: در خصوص اقدامات جراحی نیز که بعضی احتیاج به تعرفه گذاری یا تغییر تعرفه دارد، قرار شد هر انجمنی اولویت هایش را معین و به ما ارسال کند تا در اسرع وقت درباره آنها تصمیم گیری گردد.

به گفته کریمی در حال حاضر بعضی رشته های علوم پزشکی از جمله بیهوشی، جراحی های اطفال، جراحی های قلب، جراحی عمومی و داخلی که بسیار هم حیاتی هستند، مورد بی اقبالی قرار گرفته اند و در این نشست راهکارهایی برای افزایش انگیزه برای اقبال از این رشته ها مطرح شد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت؛ معاون وزیر بهداشت درباره تصمیمات نهایی خاتمه این جلسه هم اعلام کرد: مطابق صورتجلسه قرار شد هر کدام از انجمن های علمی گروه پزشکی 10 چالش حوزه خود و راهکارهای مربوط به آن را به صورت مکتوب به معاونت درمان اعلام نمایند و نشست با روسای انجمن های علمی هر سه ماه یکبار برگزار گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "5 تخصص پزشکی که هواخواه ندارد ، مهم ترین خواسته انجمن های پزشکی از زبان معاون وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 تخصص پزشکی که هواخواه ندارد ، مهم ترین خواسته انجمن های پزشکی از زبان معاون وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید