باید از جوانان کشور در برابر آسیب های اعتیاد صیانت کرد

به گزارش وبلاگ ویکی، استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتیاد بسیاری از مسائل در جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: متاسفانه اعتباد باعث فروپاشی بنیان خانواده، تحت تاثیر قرار گرفتن مسائل اجتماعی و تضعیف نیروی انسانی در کشور می گردد، نیروی انسانی مهم ترین مسئله کشور است و باید از نیرو های جوان کشور صیانت کرد.

باید از جوانان کشور در برابر آسیب های اعتیاد صیانت کرد

غلامعلی حیدری ششم مهرماه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: این مسئله از راهبرد های برنامه هفتم توسعه نیز هست و باید برای اجرای آن یک دستورالعمل تدوین گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اعتیاد بسیاری از مسائل در جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد، اظهار داشت: متاسفانه اعتباد باعث فروپاشی بنیان خانواده، تحت تاثیر قرار گرفتن مسائل اجتماعی و تضعیف نیروی انسانی در کشور می گردد، نیروی انسانی مهم ترین مسئله کشور است و باید از نیرو های جوان کشور صیانت کرد.

بیشتر بخوانید

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری کم هزینه تر از درمان است، گفت: برای بحث پیشگیری احتیاجمند آموزش و فرهنگ سازی هستیم، معتاد بیمار است و باید از تمامی ظرفیت ها در استان برای بحث پیشگیری، مبارزه و درمان در حوزه اعتیاد استفاده کنیم.

حیدری یادآور شد: سمن ها و خیرین نیز می توانند به مباحث پیشگیری و درمان اعتیاد در جامعه ورود پیدا نمایند، مراکز ترک اعتیاد ماده 16 و درمان با متادون نیز در استان ایجاد و فعال شوند، برای این کار می توان از مکان های مازاد تحت اختیار دستگاه های اجرایی و ارگان های مختلف نیز استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید نسبت به افزایش مصرف سیگار و قلیان در بین بانوان و نوجوانان حساسیت ویژه ای داشته باشیم، اظهار داشت: یک مطالعه دقیق بر روی این مسئله صورت بگیرد و سپس راه چاره علمی قابل اجرا برای این موضوع پیشنهاد گردد، سازمان برنامه و بودجه نیز اعتبارات مورد احتیاج برای انجام این مطالعه و آسیب شناسی ارائه دهد.

وی با بیان اینکه باید به سمت ریشه کنی اعتباد در روستا ها حرکت کنیم، شرح داد: با همکاری بخشداران، هیات های دهیاران و اعضای شورا های اسلامی روستاها، معتادان شناسایی شوند و پس از اقدامات درمانی و ترک اعتیاد جشن سرانجام اعتیاد در روستا ها همچون جشن ریشه کنی بی سوادی برگزار گردد، بعلاوه اقدامات پیشگیرانه و ایجاد اشتغال به همین دلیل انجام گردد، پس از موفقیت در روستاها، طرح به شهر ها تعمیم داده گردد.

حیدری توضیح داد: کمیته های زیرمجموعه شورای مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختیاری به صورت منظم جلسات خود را برگزار نمایند و همزمان باهم فعال شوند تا شاهد توفیق در این حوزه باشیم و بتوانیم افراد را از چنگال اعتیاد برهانیم.

وبلاگ ویکی چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "باید از جوانان کشور در برابر آسیب های اعتیاد صیانت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید از جوانان کشور در برابر آسیب های اعتیاد صیانت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید