پاکستان گروهی از جنگنده های قدرتمند چین را می خرد!، عکس

به گزارش وبلاگ ویکی، بنابر گزارش هایی که صحبت های فرماندهان نیروی هوایی و ارتش چین را نقل می نمایند، پاکستان می تواند جنگنده رادارگریز Shenyang FC-31 یا J-31 ساخت چین را خریداری کند.

پاکستان گروهی از جنگنده های قدرتمند چین را می خرد!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ویکی ، این خبر درست زمانی منتشر شد که این جنگنده در حال آماده سازی برای عملیات برخواست از ناو هواپیمابر فوجیان چین است و در راه تبدیل شدن به دومین جنگنده تهاجمی پس از J-15 واقع شده است.

  • چین این جنگنده را فقط برای خودش نگه داشته است!/ عکس

J-31 با اینکه جنگنده نسل پنجم شناخته خواهد شد اما ویژگی های کمی از نسل پنجم را خواهد داشت. چین برای استفاده بومی سفارش J-31 را نداده است و بیشتر برای صادرات استفاده خواهد نمود گرچه به گفته چین نسخه صادراتی آن امکاناتی کمتر از نسخه اصلی داشته و جنگنده نسل چهار پلاس محسوب می گردد.

قیمت ساخت J-31 در بازه 50 تا 80 میلیون دلار برآورد شده است که مقرون به صرفه تر از رقبای غربی و هم قیمت جنگنده روسی سوخو-57 است. در سال 2018 صنایع دفاع چین بودجه بیشتری را به این طرح اختصاص داد.

J-31 از نظر مشخصات ماموریتی به طور کلی شبیه به J-20 و F-22A Raptor ایالات متحده است. این ها جنگنده های چند منظوره نیستند، بلکه جت های رجحان هوایی کاملاً رادارگریز هستند.

منبع: eurasiantimes

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پاکستان گروهی از جنگنده های قدرتمند چین را می خرد!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان گروهی از جنگنده های قدرتمند چین را می خرد!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید