نشست فرهنگی معرفی نامه محله نعلبندان برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ویکی، احمد خواجه نژاد در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران در گرگان، با اشاره به اینکه نخستین نشست سرزمین مادری با موضوع گویش استرآبادی در اسفندماه سال گذشته برگزار گردید، گفت: دومین نشست فرهنگی سرزمین مادری با موضوع معرفی نامه محله نعلبندان شهرستان گرگان، دوشنبه 22 خردادماه در ساعت 17.30 در تالار اندیشه موسسه فرهنگی میرداماد برگزار خواهد شد.

نشست فرهنگی معرفی نامه محله نعلبندان برگزار می گردد

وی ضمن دعوت از عموم مردم به حضور در این رویداد فرهنگی، اضافه نمود: بزرگ ترین بافت تاریخی شمال ایران را محلاتی چون سرپیر، میخچه گران، دربنو، میدان عباسعلی، دوشنبه ای، چهارشنبه ای، سبزه مشهد و نعلبندان در شهرستان گرگان شکل می دهد که هر یک از آن ها در کنار انبوه خاطرات، ویژگی های فرهنگی منحصربه فردی دارند.

خواجه نژاد ادامه داد: محله نعلبندان به گویش گرگانی (مَله نَلوَندان) از محلات اصلی در بافت تاریخی گرگان به شمار می رود که دارای گذرها یا محله های فرعی تر مانند گذر یا محله میخچه گران، شیرکش، باغ شاه و دارالحکومه آغامحمدخان، بازار نعلبندان و مسجد جامع است.

به گزارش ایبنا، بافت قدیم شهرستان گرگان با مساحتی بین 150 تا 200 هکتار، سومین بافت تاریخی ثبت شده ایران بعد از اصفهان و یزد به شماره 41 در لیست آثار ملی است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "نشست فرهنگی معرفی نامه محله نعلبندان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فرهنگی معرفی نامه محله نعلبندان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید