مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم انجام شد

به گزارش وبلاگ ویکی، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارش های واصله، مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم انجام شد.

مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم انجام شد

ادریس راموز، معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: قشم تنها شهری است که مطالعات در حوزه برندسازی و هویت شهری به صورت کامل اجرا شده است. در این مبنای محتوای برند از نگاه محلی، رنگها، طعم ها، آواها، رویداد و فستیوال های جزیره، حیات وحش، بازی، بزار، تاریخ، بو، گردشگران، خصلت مردمان و…بررسی شده است.

وی ادامه داد: در قشم این کار مبتنی بر عناصر مختلف از موقعیت مکانی، سرزمین و اقلیم و معماری و رنگ و غیره انجام گرفته است. همچنین مطالعه کاملی روی شخصیت ها، داستان ها و داشته های مردم انجام شد.

باید به این نتیجه برسیم که بالاخره قشم قرار است مقصد گردشگری باشد یا مقصد تجاری؟ بنابراین در تعامل با در تعامل با جامعه محلی بودیم و روی نخبگان، جغرافیای انسانی و اسناد بالادستی کار کردیم.

راموز با تبیین مطالعاتی که روی تمام عناصر قشم انجام گرفته است، گفت: یک نمونه از مطالعات این است که مثلاً اسانس حرا به عنوان بوی قشم در نظر گرفته شد. اینها به عنوان هویت دیداری بصری و بویایی کار می شود. ما فونت قشم را تهیه کردیم از موتیف ها و چیزهایی که داشتیم استفاده شد. حتی از سنگ قبرها و نسخ خطی و انحناهای خود قشم و تناسبات نوشتاری و دیداری بهره بردیم و به یک فونت جهانی برای قشم رسیدیم.

وی با بیان اینکه از این موتیف و فونت ها در جاهای مختلفی برای تبلیغ قشم استفاده می شود، گفت: حالا دیگر اگر می خواهیم مثلاً یک قوطی کنسرو ماهی بزنیم باید از المان های خود قشم استفاده کنیم، چون این سرزمین تمدن دارد و باید از تمام عناصر آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: خروجی این مطالعات چندین بازی، جعبه های هدیه و سوغات و غیره بوده است.

راموز درباره قشم بوم هم گفت: 64 روستا 6 شهر با 1500 کیلومتر مربع وسعت داریم برای آنکه بتوانیم روایت گر تمدن این محدوده باشیم روی هر روستا مطالعات گسترده ای شد. حتی الان می توانیم به قشم بوم مراجعه کنید و ببینید که حتی بزرگان هر روستا شناسایی شده و روی نقشه می توانید محل زندگی آنها را پیدا کنید. حرفه های مختلف، آداب و رسوم و همه آن چیزی که مربوط به هر روستا هست در این مطالعه گردآوری شده و در قالب سایت در اختیار همگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تمام دارایی هر روستا و منطقه استخراج و طبقه بندی شده است، گفت: حتی فرصت های سرمایه گذاری نیز احصا شده و در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

معاون گردشگری قشم گفت: مطالعات 30 روستا در فاز اول اجرا شده است و 30 روستا نیز سال آینده انجام می شود. در پی آن جشنواره هر روستا در هر هفته برگزار می شود. ما می خواهیم دیگر گردشگری تنها به شهر قشم و درگهان متمرکز نباشد بلکه روستاها نیز احیا شود.

وی در پاسخ به این سوال که منطقه ها آزاد همیشه در حال تغییر مدیریت ها هستند، پس از تغییر معاونت گردشگری این مطالعات به چه سرنوشتی دچار خواهند شد، توضیح داد: هر روستا پلتفرم و نماینده ای دارد که اطلاعات را بارگذاری کرده و بروز می کند. اطلاعات این سایت تا یک ماه دیگر تکمیل می شود. پشتیبانی از طرف ما هست ولی سرور دست اهالی روستاست. بنابراین با تغییر مدیریت ها از بین نمی رود.

منبع: همگردی

به "مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطالعه و تدوین مبنای برندسازی شهری قشم انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید