با برترین جاهای دیدنی کیش، مروارید خلیج فارس آشنا شوید

به گزارش وبلاگ ویکی، جاهای دیدنی کیش کم نیستند، اما چرا این جزیره توانسته است به یکی از مهمترین مقاصد تفریحی ایرانیان تبدیل گردد؟ به بهانه روز ملی خلیج فارس به این سوال پاسخ می دهیم.

با برترین جاهای دیدنی کیش، مروارید خلیج فارس آشنا شوید

خانه بومیان

یکی از جاهای تماشای کیش خانه بومیان است. خانه بومیان کیش منزلی بوده که متعلق به 200 سال پیش است. این مکان مساحتی بیش از هزار متر مربع دارد و در سال های اخیر تبدیل به یک جاذبه گردشگری و نمادی از مهمان نوازی مردمان کیش شده است.

صاحب اصلی این منزل حاج عبدالله بن شاهین است. حاج عبدالله یکی از تاجرین بزرگ کیش بوده که در زمینه تجارت مروارید فعالیت داشته است. در همین چند سال اخیر با اخذ مجوزهای مختلف کوشش شده تا این یادگار قدیمی تبدیل به مکانی شود که اشتغال زایی دارد و مقصدی برای گردشگران است.

این خانه شامل چندین اتاق و حیاط است. با گردش در این منزل با زندگی پیشینیان جزیره آشنا خواهیم شد. بعلاوه ابزاری مانند ابزار صید و پخت و پز را مشاهده خواهیم کرد که همگی نمودی از زندگی سال های دور است. خانه بومیان کیش یک مقصد فرهنگی و تاریخی است که می توانید در سفر خود به آن سر بزنید.

جزیره هندورابی

جزیره هندورابی یکی از جاهای تماشای کیش به شمار می آید. جزیره هندورابی جزیره ای کوچک با سکنه ای کم تعداد است. مردمان این جزیره و روستای هندورابی همگی به زبان عربی و فارسی حرف می زنند. این جزیره حدودا 23 کیلومتر هم با جزیره کیش فاصله دارد.

هندورابی مکانی است که ماهیت گردشگری و گردشگری دارد. با این حال این باعث نشده که ساختار طبیعی آن به هم بریزد. در حقیقت این جزیره ای دست نخورده که سکنه آن طلب زیادی از زمین نداشته و آن را به میل خود تغییر نداده اند.

سواحل این جزیره هر کدام برای فعالیتی مختلف مناسب است. در سواحل شمالی به علت عمق کم امکان شنا کردن وجود دارد و در سواحل شرقی هم امکان تماشا ستاره ماهی وجود خواهد داشت. انواع جانوران هم در این منطقه یافت می شود و انواع فعالیت های تفریحی مانند جت اسکی در اختیار خواهد بود.

ساحل مرجان کیش

یکی دیگر از جاهای تماشای کیش ساحل مرجانی کیش است. آب شفاف این ساحل باعث شده که به عنوان یک قطب گردشگری از آن یاد شود. مرجان ها، صدف ها، حلزون ها و شقایق های دریایی همگی باعث شفافیت آب این ساحل شده اند. شفافیت به قدری است که امکان تماشا موجودات زیرآب فراهم است و می توانید نگاهی به آن ها داشته باشید. البته این شفافیت بیشتر به خاطر مرجان ها ایجاد شده، چون مرجان ها وظیفه فراوری اکسیژن آب را دارند. بلیط مقرون به صرفه کیش را می توانید در روزهای گرم سال تهیه کنید، زیرا تعداد مسافران در این روزها کمتر است.

این ساحل بعلاوه فضای سبز و منطقه ها گردشگری مختلفی در کنار خود دارد. فعالیت های همچون غواصی همگی ترتیب داده شده و می توانید از این خدمات بهره ببرید. بعلاوه می توانید با نشستن در یکی از آلاچیق ها از فضای سبز و غروب زیبای آفتاب لذت ببرید. توجه کنید که در هنگام سیاحت، به مرجان ها آسیب نزنید و در منطقه مرجانی غواصی یا ماهیگیری نکنید.

کشتی یونانی

کشتی یونانی یکی از جاهای تماشای کیش به شمار میرود. کشتی یونانی بیش از 70 سال بوده که در سواحل کیش به گل نشسته است. تعیین نیست که چرا این اتفاق رخ داد. این کشتی، در طول تاریخ مالکان فراوانی داشته، اما در انتها و به هنگام گل نشستن مالک این کشتی یونانی بوده است. به همین دلیل از این کشتی به عنوان کشتی یونانی یاد می شود.

در طول تاریخ تصویر این کشتی و مخصوصا تصویر ضدنور آن به یکی از نمادهای جزیره کیش تبدیل شده است. مردم برای تماشا این کشتی به جزیره کیش سفر می نمایند. ما هم به شما پیشنهاد می کنیم که در غروب آفتاب به پارک ساحلی کشتی یونانی سر بزنید. نمایی از خود کشته داشته باشید و از امکانات مجموعه لذت ببرید.

پارک دلفین ها

پارک دلفین کیش یا همان دلفیناریوم مجموعه ای با مساحت بزرگ است. براساس تخمین کلی مساحت این مجموعه 100 هکتار است. همان طور که از نام پارک تعیین است، جاذبه اصلی این پارک که به یکی از جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده، دلفین ها و اجراهای مربیان با این دلفین ها است.

اما گذشته از این، این پارک میزبان گونه های مختلف جانوری است. گراز و شیردریایی و بعلاوه پنگوئن همگی در این پارک خانه دارند. در کنار گونه های جانوری، انواع و اقسام گونه های گیاهی مانند نخل، اکالیپتوس و درختان لور هم در این پارک مشاهده خواهد شد.

داخل مجموعه باغ پرندگان هم وجود دارد و می توانید سری به پرندگان زیبا و متفاوت این پارک بزنید و لحظاتی زیبا را با خانواده سپری کنید، بنابراین هنگام بازدید از جاهای تماشای کیش پارک دلفین ها را از قلم نیاندازید.

پارک ساحلی سیمرغ

پس از پارک دلفین ها می توانید سری به پارک سیمرغ بزنید. این پارک ساحلی فاصله کمی با دلفیناریوم دارد. ساحل این پارک، ساحل ماسه ای است که تفاوت چشمگیری با دیگر سواحل جزیره کیش دارد.

در طراحی این پارک کوشش شده که ماهیت طبیعی تغییری نکند و کوشش شود که مقصدی مجذوب کننده برای گردشگر ها و گردشگران با پس زمینه های متفاوت طراحی شود. می توانید با سفر به این پارک لحظات آرام بخشی را تجربه کنید. بچه ها شما هم می توانند از زمین بازی طراحی شده، استفاده نمایند و از سفر خود به این جزیره لذت ببرند. برای ثبت عکس های زیبا می توانید پارک ساحلی سیمرغ را که یکی از جاهای تماشای کیش است، در نظر داشته باشید.

شهر زیرزمینی کاریز

شهر زیرزمینی کاریز یکی از جاهای تماشای کیش به شمار میرود. کاریز از کهن ترین سازه های تاریخ ایران است. قدمت این شهر زیرزمینی به 2500 سال پیش بازمی شود. این شهر در عمق 16 متری زمین ساخته شده و این شهر یکی از سازه های است که هنر باستانی ایران در کنار طبیعت کیش را به نمایش می کشد.

این شهر زیرزمینی تنها یک مقصد گردشگری نیست. بلکه پر از جاذبه های طراحی است که باعث می شود به هوش گذشتگان فکر کنید. یک جویبار آب شیرین در این شهر در جریان است و این آب مرجانی شفافیت بالایی دارد. بعلاوه سیستم گردش هوا باعث شده که هوایی خنک در کل کاریز در جریان باشد.

هنگامی که به مرجانی بودن اشاره می کنیم، به سقف این شهر اشاره می کنیم. در حقیقت سقف این شهر از مرجان و صدف تشکیل شده که حالا تبدیل به فسیل شده اند و قابل مشاهده است. این سقف حتی قدیمی تر از خود شهر است و شاید متعلق به 50 میلیون سال پیش باشد.

با این اوصاف سفر به این شهر زیرزمینی، نه تنها لذت بخش خواهد بود، بلکه گویی سفر در یک ماشین زمان به دورانی دیگر است. دورانی که میلیون ها سال پیش وجود داشته است.

کشتی های تفریحی

کشتی اوستا، نوید دریا، آرتمیس کیش و دیگر کشتی ها، همگی بخشی از تفریحات این جزیره را به رخ می کشد. هر کدام از این کشتی ها امکانات متفاوت و مختلفی را به همراه خواهد داشت و کوشش شده که هزینه ورودی آن ها منطقی و قابل تهیه باشد.

در هر کشتی، همانطور که گفتیم امکانات مختلفی وجود دارد. بعلاوه اجرای موسیقی زنده، سرو غذا و نوشیدنی های خوب و لذت بردن از زمان های مختلف دریا، همگی از تعیینات این کشتی ها هستند.

هر کدام از این کشتی ها در بازه های زمانی مختلف روز خدمت رسان گردشگران خواهند بود و نسبت به ساعت روز، می توانید یکی از کشتی ها را انتخاب کنید و از گردش در دریای آزاد لذت ببرید. کشتی های تفریحی از دیگر جاهای تماشای کیش است.

شهر حریره

حال که صحبت از بناهای باستانی و قدیمی شد، بهتر است نگاهی به شهر حریره هم داشته باشیم. شهر حریره یک شهر بسیار قدیمی است که قدمت آن به گفته باستان شناسان 800 سال است. این شهر در گذشته از آبادی بالایی برخوردار بوده و حالا فقط خاطره آن با ما است.

این شهر معماری عجیبی دارد و به نوعی درون محور و حفاظتی است. مجموعه ها و خانه های مختلفی در این شهر قرار گرفته که همگی پیشینه تاریخی دارند. می توان به خانه اعیانی و حمام های مختلف حاضر در این شهر اشاره نمود.

با سفر به این شهر، تجربه ای تازه را خواهید داشت. دور از تمامی تفریحات امروزی، جذب اطلاعات و مشاهده خاطرات گذشته می تواند تجربه ای مجذوب کننده و نو به همراه داشته باشد. شهر حریره یکی از جاهای تماشای کیش به شمار میرود.

کلوپ های غواصی

کلوپ های غواصی همچون کشتی های تفریحی خدمات دهندگان متفاوت دارد. چندین کلوپ و مرکز متفاوت طراحی شده تا هر کدام امکانات و خدمات مختلف برای غواصی را به گردشگران ارائه دهد.

بیشتر این کلوپ ها همگی از صبح تا کمی پیش از عصر فعال هستند. به صورت کلی نحوه کاری این چنین است که شما همراه با تیم غواصی به نقاط مختلف دریا و جزیره مراجعه خواهید کرد و با گردش در زیر آب، از زیبایی های زیرآبی جزیره کیش لذت خواهید برد.

می توانید لاشه های به جا مانده از قایق ها، یا ماهی و لاک پشت های دریایی مختلف را مشاهده کنید.

با تمامی این توضیحات و مقصدهای گردشگری، می توانید سری به جزیره کیش بزنید. جزیره کیش یکی از مقصدهای داخل کشور است که حقیقتا توانسته محیطی آرام و شاد را طراحی کند و همه اقشار و بافت های ایران امکان حضور در این جزیره را دارند. از ابتدای سفر تا انتهای آن، مطمئنا برنامه های شاد و مجذوب کنندهی پیش روی شما خواهد بود. پس بهتر است که از هر تعطیلاتی که می توانید بهره ببرید و به جزیره کیش سفر کنید.

منبع: ایلنا

منبع: همگردی

به "با برترین جاهای دیدنی کیش، مروارید خلیج فارس آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین جاهای دیدنی کیش، مروارید خلیج فارس آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید