برترین سواحل ترکیه

به گزارش وبلاگ ویکی، ترکیه، از جمله کشورهای برجسته از نظر فرهنگی و تاریخی به شمار می رود. این کشور در یک سمت خود قاره آسیا و در سمت دیگر خود نیز قاره اروپا را دارد. ترکیه علاوه بر داشتن جاهای دیدنی مختلف، سواحلی بسیار زیبا نیز دارد که نقش مهمی در اقتصاد این کشور دارند.

برترین سواحل ترکیه

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین سواحل ترکیه را به شما معرفی کنیم.

10. ساحل کاباک

Kabak Beach

برای رسیدن به این ساحل زیبا و دوست داشتنی در لوسیا، باید خود را آماده کوهنوردی کنید. تماشای این ساحل کوچک از بالای صخره ها واقعا تماشایی و خیره نماینده است. در کنار این ساحل شنی نیز درختان مختلفی جای گرفته اند؛ تضاد رنگ این ساحل در کنار رنگ آبی دریای مدیترانه، واقعا خیره نماینده و مجذوب نماینده به نظر می رسد. پس از کوهنوردی طولانی در داخل سنگ ها و صخره ها، دراز کشیدن بر روی ساحل شنی کاباک واقعا لذت بخش خواهد بود.

9. ساحل کاپوتاش

Kaputas Beach

ساحل کاپوتاش در بین صخره های شیبدار و پوشیده از درخت و دریای مدیترانه گرفتار شده است. ساحل کاپوتاش مکانی عالی برای شنا و غواصی به شمار می رود و خانواده ها نیز می توانند اوقات خوشی به همراه بچه ها خود در این ساحل داشته باشند. امکانات رفاهی مختلفی در این مکان وجود دارند. برای رسیدن به این ساحل زیبا، باید حدود 170 پله را پشت سر گذاشت. در نزدیکی این ساحل نیز بندر کالکان وجود دارد که در آن، رستوران های کوچک بسیار خوبی وجود دارند. تماشای غروب آفتاب نیز از جمله مجذوب نمایندهیت های فراموش نشدنی این ساحل به شمار می رود که نباید آن را از دست داد.

8. ساحل کلئوپاترا

Cleopatra Beach, Alanya

درست در پایین قلعه قرون وسطایی و جادویی آلانیا، ساحل مجذوب نماینده و تماشایی کلئوپاترا قرار گرفته است. این ساحل خارق العاده، شن های نرمی دارد که بنابر گفته ها، به وسیله خود کلئوپاترا به این مکان آورده شده اند. سپری کردن بعدازظهر در این ساحل و در سایه قلعه قدیمی، همچون قدم گذاشتن به گذشته است. در این مکان نیز قایق هایی به سبک قایق های دزدان دریایی کارائیب وجود دارند که فضا را تاریخی تر می نمایند.

7. ساحل کنیالتی

Konyaalti Beach, Antalya

ساحل کنیالتی، یکی از دو ساحل برجسته آنتالیا به شمار می رود؛ این ساحل در بخش غربی این شهر بندی باستانی قرار گرفته است و طول آن به حدود هفت کیلومتر می رسد. ساحل کنیالتی بیشتر برای تفریح ها و فعالیت های شبانه خود شناخته می گردد. در کنار این ساحل نیز درختان کاج ترکی قرار گرفته اند و در داخل این پارک ساحلی نیز رستوران ها، بارها و موارد دیگری وجود دارند که می توانند برای مدت ها شما را سرگرم نمایند. ساحل کنیالتی به خاطر موقعیت مکانی خود، یکی از محبوب ترین سواحل شهر آنتالیا محسوب می گردد.

6. ساحل پاتارا

Patara Beach

ساحل پاتارا، ساحلی خلوت است که در آنجا شما می توانید به حمام آفتاب گرفتن و بعلاوه شنا در آب های گرم دریای مدیترانه مشغول شوید. این ساحل در نزدیکی روستایی کوچک و خلوت قرار گرفته است. ساحل پاتارا به عنوان طولانی ترین ساحل ترکیه شناخته می گردد؛ هر چند، عدم توسعه در این منطقه، به خصوص در نزدیکی دریا، آن را از دیگر ساحل های ترکیه متمایز نموده است. به علت حفاظت از لاکپشت های خرطومی که برای حدود 40 میلیون سال در این ساحل تخم ریزی می نمایند، زندگی شهری از این ساحل دور مانده است.

5. ساحل چیرالی

Cirali Beach

ساحل چیرالی، ساحلی دست نخورده است که لاکپشت ها هر ساله برای تخم گذاری به آن باز می گردند. از همین رو، این ساحل برای جهانگردانی که در پی آرامش و مکانی خلوت هستند، مکانی ایدئال به شمار می رود. دو سمت این ساحل را کوهستان های سرسبز فرار گرفته است؛ رسیدن به ساحل چیرالی چندان آسان نیست اما ارزش را دارد. ساحل چیرالی بدون داشتن بارها و رستوران های کنار ساحلی و بعلاوه موسیقی های بلند و ورزش های آبی، حسی مجذوب نماینده از آرامش را به جهانگردان منتقل می نماید. آفتاب گرفتن در این ساحل واقعا لذت بخش و شنا در آب های گرم آن نیز دلپذیر است.

4. ساحل اوابکیو

Ovabuku

دریای آبی لاجوردی، منظره ها طبیعی زیبا و شن های نرم، از جمله ویژگی های ساحل اوابکیو به شمار می فرایند. این ساحل در خلیج اوابکیو در شبه جزیره داتکا قرار گرفته است و واقعا تماشایی و خارق العاده است. در این ساحل، چندین رستوران محلی وجود دارند که در آن ها، خوراکی های تازه دریایی سرو می شوند. با اینکه ساحل اوابکیو ممکن است کوچک به نظر برسد اما قرار گرفتن آن در بین تپه های پوشیده از جنگل، انزوای کامل را به جهانگردان هدیه می دهد و آن ها را به دور از مسائل و موانع زندگی مدرن نگه می دارد.

3. ساحل ایچملر

Icmeler Beach

تفرجگاه شناخته شده و برجسته ایچملر در نزدیکی مارماریس، هر ساله هزاران جهانگرد که قصد گذراندن تعطیلات خود را دارند را جذب می نماید. مردم برای تجربه های ساحلی، گذراندن اوقات خوش و چشیدن غذاهای خوشمزه به این ساحل می آیند و این تفرجگاه ساحلی نیز همه این موارد را ارائه می نماید. خانواده های بسیاری که قصد گذراندن تعطیلات در کنار یکدیگر را دارند، بسیار به این ساحل می آیند. ساحل ایچملر یکی از محبوب ترین تفرجگاه های ساحلی در ترکیه به شمار می رود و علت آن نیز کاملا تعیین است. زمانی این مکان تنها روستای ماهیگیری کوچکی بوده است که با گذشت زمان، رشد نموده و به یک مقصد جهانگردی برجسته تبدیل شده است. تمام امکانات رفاهی از جمله بار، رستوران و ورزش های آبی در این ساحل وجود دارند.

2. ساحل اولودنیز

Oludeniz

ساحل اولودنیز، مکانی فوق العاده مجذوب نماینده و تماشایی است. این ساحل که به نام تالاب آبی نیز شناخته می گردد، خلیجی بزرگ است که مردم برای گذراندن اوقات خود در آب های فیروزه ای اش به آن سفر می نمایند. با اینکه خود ساحل اندکی ناهموار است اما گذراندن اوقات در درون آب های این ساحل بسیار راحت و مجذوب نماینده است. عمق آب های این ساحل اندک است و از همین رو، همه می توانند در آن به شنا مشغول شوند. زیبایی ساحل اولودنیز سبب شده تا جهانگردان زیادی به این مکان جذب شوند.

1. ساحل ایزتوزو

Iztuzu Beach

ساحل ایزتوزو، حدود 4.5 کیلومتر طول دارد که فوق العاده مجذوب نماینده و زیبا است. این ساحل که نام ساحل لاکپشت را نیز یدک می کشد، یکی از مهم ترین سواحل کشور ترکیه برای حفظ لاکپشت ها به شمار می رود. ساحل ایزتوزو دارای منطقه ها طبیعی بسیار زیبایی است؛ این ساحل تماشایی و خیره نماینده همچون مانعی است که آب های شیرین رودخانه دالیان را از آب های دریای مدیترانه جدا می نماید. این ساحل تماشایی به خوبی نمایانگر تمام زیبایی های ترکیه است. سفر در درون دلتای رودخانه نیز از جمله کارهایی است که حتما باید در سفر به این ساحل انجام داد. شنا در آب های تمیز و کم عمق این ساحل و حمام آفتاب گرفتن نیز از جمله فعالیت هایی است که می توان در این ساحل انجام داد.

منبع: فوت و فن / touropia.com

به "برترین سواحل ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین سواحل ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید