راهنمای خرید سنسور هوشمند؛ کاربردی و ارزان

به گزارش وبلاگ ویکی، برای داشتن یک خانه هوشمند، ضروری است که وسایل مختلف با سنسورهای هوشمند مجهز شوند. سنسور هوشمند به شما یاری می نماید تا از وقوع اتفاقات ناخواسته مانند آتش سوزی در امان باشید. در این راهنمای خرید از خبرنگاران مگ، به معرفی تعدادی از کاربردی ترین سنسورهای هوشمند پرداختیم.

راهنمای خرید سنسور هوشمند؛ کاربردی و ارزان

سنسور هوشمند: معرفی انواع سنسورهای هوشمند موجود در بازار

سنسورهای هوشمند، علاوه بر ارتقای امنیت، کیفیت بالای آسایش و راحتی را به ما ارائه می دهند و در کاهش مصرف انرژی نیز نقش بسیار مهمی ایفا می نمایند. هوشمندسازی خانه تا حد زیادی باعث اطمینان خاطر شما خواهد شد. علاوه بر آن، این سنسورها می توانند وقتی شما در خانه حضور ندارید، سیستم های سرمایش و گرمایش را خاموش نمایند یا با بستن اتوماتیک درب و پنجره های هوشمند، از هدر رفت انرژی جلوگیری نمایند. به طور کلی 9 دسته مختلف سنسور در حال حاضر در بازار موجود است:

  1. سنسور دمای
  2. سنسور روشنایی
  3. سنسور حرکتی
  4. سنسور هوشمند نشت آب
  5. سنسور درب و پنجره هوشمند
  6. سنسور هوشمند چشمی درب
  7. سنسور هوشمند گاز (آشکارساز دود)
  8. سنسور هوشمند کنترل جریان الکتریکی
  9. سنسور آب و هوای هوشمند

در ادامه مطلب به معرفی چند سنسور خواهیم پرداخت. خرید سنسور هوشمند از طریق دیجی کالا کار ساده ای است و شما می توانید مدل های مختلف با کاربردهای مختلف را در سایت مشاهده کنید.

سنسور حرکتی دزدگیر هوشمند مدل 6-SP07NA

سنسور حرکتی محافظی قابل اطمینان برای شما و خانواده تان به خصوص در زمان هایی که در منزل حضور ندارید است. به یاری این وسیله می توانید از حضور افراد در منزل خود آگاه شوید. پس از فعال کردن سنسور، به محض حرکت دیگران این وسیله شما را آگاه خواهد نمود. سنسور حرکتی دزدگیر هوشمند مدل 6-SP07NA با محدوده ارتباطی تا 1000 فوت یا 300 متر یکی از برترین سنسورهای هوشمند حال حاضر بازار است. شما به یاری این وسیله می توانید تا چهار منطقه منحصر به فرد با هر کدام از چهار حسگر ایجاد کنید، به این معنا که تا 16 سنسور در هر گیرنده، خانواده و دارایی شما را محافظت می نماید. چراغ های LED روی گیرنده نشان می دهد که کدام ناحیه حرکت تشخیص داده شده است.

36 زنگ هشدار برای این سنسور در نظر گرفته شده که شما می توانید با توجه سلیقه خود آن را شخصی سازی کنید. اگر از هشدارهای کاذب نگرانید، این سنسور انتخاب مناسبی برای شماست، زیرا با چرخاندن درپوش سنسور PIR (Passive Infrared)، می توانید زاویه تشخیص آن را به 30، 45، یا 60 درجه تنظیم کنید. تنظیم صحیح می تواند به جلوگیری از هشدارهای نادرست ناشی از حیوانات کوچک یا حتی برگ ها در باد یاری کند. این سنسور از فناوری PIR غیرفعال برای تشخیص حرکت و گرما استفاده می نماید، بنابراین از دریافت هشدارهای کاذب مربوط به برگ های جلوگیری می گردد. یکی دیگر از ویژگی های دستگاه مذکور، نصب آسان است. نصب این وسیله تنها چند دقیقه زمان می برد. سیستم های هشدار دهنده حسگر حرکت در فضای باز را می توان بر روی ستون ها، دیوارها، نرده ها و درختان نصب کرد. سنسور PIR از مواد ضد آب با درجه مقاومت IP65 ساخته شده است و در آزمایش های مختلفی از طریق هوا و آب برای استفاده در محیط های داخلی و خارجی آزمایش شده است.

سنسور دما و رطوبت هوشمند آرگون مدل OS Mars

در خانه های هوشمند، کنترل اتوماتیک دما و کیفیت هوا امری اساسی است که با استفاده از سنسورهای دما و رطوبت به طور کامل ممکن می گردد. این سنسورها معمولاً به صورت یک مجموعه واحد درون ترموستات هوشمند جای می گیرند. ترموستات هوشمند با تحلیل دقیق داده های جمع آوری شده از طریق این سنسورها، قادر به کنترل سیستم های گرمایشی، سرمایشی و تهویه محیط می باشد. سنسور دما و رطوبت هوشمند آرگون مدل OS Mars یکی از مناسب ترین سنسورهای دما و رطوبت موجود در وبلاگ ویکی است. این وسیله استفاده از نمادهای رنگی روی صفحه نمایش، پیش بینی آب و هوای محلی را برای شما نشان می دهد. بعلاوه، می توانید دمای داخلی و خارجی و بعلاوه رطوبت داخلی را به صورت مستقیم بر روی صفحه نمایش مشاهده کنید.

محصول حال حاضر دارای دماسنج و رطوبت سنج است که از محلی مشخص دما و رطوبت را میزان گیری می نماید و اطلاعات را به صفحه نمایش ایستگاه ارسال می نماید. بعلاوه، با قابلیت اتصال چندین سنسور آب و هوا به هم، می توانید اطلاعات از چندین نقطه را به صورت همزمان مشاهده کنید. این محصول بعلاوه دارای یک صفحه نمایش رنگی با کیفیت بالا است که اطلاعات دما، رطوبت، و پیش بینی آب و هوا را به شما نمایش می دهد. علاوه بر آن، وقتی که هوا خیلی سرد باشد، یک نشانگر LED به شما هشدار (احتمال یخ زدگی) می دهد. در نهایت بهتر است بدانید این دستگاه با استفاده از مواد با کیفیت برای مقاومت در برابر آب و هوای شدید طراحی شده است.

حسگر حرکتی مدل سنسور هوشمند سرپیچ دار

سنسور E27 با سرپیچ فلای، قابلیت تشخیص سریع اشخاص در محدوده 6 متری را دارا است. سنسور مذکور با داشتن زاویه دید 360 درجه می هواند همه بخش ها را به طور کامل پوشش دهد و خیال شما خریدار محترم را تا حد زیادی راحت کند. نصب این سنسور هوشمند حرکتی بسیار آسان بوده و کافی ست یک پایه داشته باشید تا سرپیچ سنسور را بر روی آن قرار دهید. این سنسور می تواند لامپ را بین 10 ثانیه تا 10 دقیقه روشن نگه دارد و این زمان به تنظیمات شما بستگی دارد. محصول مذکور در مکان های مختلفی مانند راهروها، پله ها، پارکینگ ها و حیاط منازل استفاده می گردد و باعث صرفه جویی در مصرف برق نیز می گردد، زیرا از روشن ماندن اضافی و بی فایده لامپ یا چراغ جلوگیری می نماید.

چراغ سقفی سنسوردار فتوسل 25 وات پرشین لایت مدل حرکتی 360 طرح روکار گرد

چراغ سقفی مدل فتوسل از پرشین لایت را می توان یکی از برترین سنسورهای فهرست ما دانست. این چراغ که به صورت روکار فراوری شده با داشتن ابعاد 28.8×28.8×3.5 سانتی متر و وزن تنها 380 گرم کیفیت ساخت بالایی از خود به نمایش گذاشته است. محصول مذکور به ویژگی هایی مثل سنسور فتوسل، سنسور حرکتی مادون قرمز، پوشش دهی نور 360 درجه، عمق دید 6 متری سنسور، زمان روشن ماندن 60 ثانیه و روشنایی معادل 2000 لومن مجهز شده و به این ترتیب نیاز مصرف نماینده را تا حد بسیار زیادی رفع می نماید. این محصول قابل استفاده در پارکینگ، اتاق ها و هر مکان دیگر است.

سنسور رطوبت و دما شیائومی مدل LY WSD 03 MMC

سنسور هوشمند LSD03 MMC از شیائومی، ترکیبی از ویژگی های دماسنج و رطوبت سنج است که این امکان را به شما می دهد تا از طریق اتصال به اینترنت اشیاء، دما و رطوبت منزل را به طور ایده آل تنظیم کنید. این قابلیت به شما یاری می نماید تا به راحتی از محیط خانه ای سالم با دما و رطوبت مطلوب لذت ببرید. داده های نمایشگر این سنسور از زوایای مختلف به وضوح قابل مشاهده هستند. حسگر دما و رطوبت با حساسیت بالاتر نسبت به نسل قبلی ساخته شده و امکان پایش دما و رطوبت از طریق نرم افزار MI Home فراهم شده است. از طریق این نرم افزار، می توانید عملیات روشن کردن دستگاه رطوبت ساز و کنترل دستگاه های سرمازدایی و گرمایشی را انجام دهید. دقت دما در این سنسور 0.1 درجه و دقت رطوبت 0.1٪ RH است. بعلاوه این سنسور دارای باتری داخلی CR2032 است که به مدت یک سال برای این سنسور با مصرف کم کار می نماید.

سنسور هوشمند در و پنجره آگاه مدل S201

به سراغ یک سنسور هوشمند برای درب و پنجره می رویم. دستگاه هوشمند آگاه S201 از سری دستگاه های اینترنت اشیا، با 3 سنسور هوشمند قادر به تشخیص حرکت افراد، باز و بسته شدن درب ها و شناسایی لرزش است. این دستگاه به طور فوری و آنی شما را از شرایط مکان مورد نظر آگاه می سازد. از جمله مزایای مدل S201 نسبت به S101 می توان به افزایش برد سنسور حرکتی تا 9 متر، ارتقاء ظرفیت باتری، تقویت میکروفون برای شنیدن صدای محیط و بهبود آنتن دستگاه اشاره نمود. بعلاوه، دستگاه آگاه S201b، با تشخیص باز و بسته شدن درب یا حضور انسان و حیوان یا لرزش، هشدارهای امنیتی را همزمان از طریق ارسال پیامک، نوتیفیکیشن موبایل، و حتی تماس با شماره های مشخص شده، اطلاع رسانی می نماید. یکی از مهمترین ویژگی های این محصول، مستقل بودن آن و عدم نیاز به دستگاه مرکزی است، که باعث صرفه جویی زیاد در هزینه ها می گردد.

این دستگاه از سیم کارت برای ارتباط استفاده می نماید و با باتری بسیار کم مصرف، دارای عمر باتری تا شش ماه است. این دستگاه چند منظوره، می تواند جهت کنترل ورود و خروج بچه ها و سالمندان، جلوگیری از سرقت، حفاظت از خانه و خانواده، کنترل ورود و خروج افراد، و اطلاع رسانی از جابجایی و حرکت اجسام، مورد استفاده قرار گیرد.

سنسور دما و رطوبت هوشمند مدل SAMITRO-TH01

توانایی تشخیص دما و رطوبت در بعضی از مکان ها، فواید بسیاری دارد و گاهی نیاز ضروری به آن وجود دارد. سنسور دما و رطوبت هوشمند مدل SAMITRO-TH01 به شما یاری می نماید با کنترل از راه دور دما و رطوبت، از هوای سالم در منزل یا محل کار خود بهره مند شوید. با استفاده از این سنسور هوشمند دما و رطوبت ، می توانید از هر نقطه ای روی کره زمین، دما و رطوبت محیط های مورد نظر خود را کنترل کنید. این سنسور با باتری قوی و بدون نیاز به سرور مرکزی، به اینترنت متصل می گردد و قابلیت نصب در هر مکانی را دارا است. فقط کافی است نرم افزار SmartLife را نصب کنید و دما و رطوبت مورد نظر خود را مشاهده کنید.

سنسور حرکتی سقفی روکار هاگر مدل hager EE804

سنسور سقفی Hager در مکان هایی همانند راهروها، لابی ورودی، اتاق ها و سرویس بهداشتی نصب می گردد و با حساسیت بالا، حتی کوچکترین حرکت را تشخیص می دهد. این دستگاه بعلاوه به صورت اتوماتیک نورپردازی با سناریوهای مختلف و تهویه مطبوع را اجرا می نماید. سنسور مذکور دارای توان خروجی 10 آمپر است و بر روی سقف نصب می گردد و تحت زاویه 360 درجه، زاویه دید وسیعی را فراهم می نماید. بعلاوه، با امکان تنظیم بازه زمانی برای روشن و خاموش شدن، از 5 ثانیه تا 15 دقیقه، و تنظیم لوکس نوری از 5 تا 1000 Lux، این سنسور انعطاف پذیری بیشتری را در بخش تنظیمات برای کاربران فراهم می نماید. محصول Hager تحت لیسانس کشور فرانسه فراوری می گردد و دارای شعاع دید 3 متر است.

سنسور سقفی مایکروویو شیله مدل SC 70C

سنسور سقفی مایکروویو روکار مدل SC70C، با ضخامت کم خود ، توانایی جلب توجه هر مصرف نماینده ای را دارد. محدوده پوشش این سنسور چیزی در حدود 8 متر است که برای بیشتر خریداران بسیار مهم و قابل توجه محسوب می گردد. در طراحی این محصول از پلاسیتک ABS با رنگ سفید استفاده شده که علاوه بر زیبایی از استحکام بالای آن نیز خبر می دهد. محصول مذکور دارای زاویه دید 360 درجه با محدوده حساسیت بالا نسبت به سایر مدل ها است.

تایمر راه پله شیوا امواج مدل 14J1

اگر برای کنترل راه پله خود در پی یک محصول هستید، توصیه ما استفاده از سنسور هوشمند راه پله شیوا امواج مدل 14J1 است. شما به یاری این محصول می توانید نور و لامپ در بخش های مختلف را کنترل کنید و به این ترتیب گام مهمی در کنترل مصرف انرژی محل کار یا خانه خود بردارید. از طریق لینک زیر می توانید به راحتی این سنسور را سفارش دهید.

سنسور هوشمند در و پنجره تویا مدل PST-FH400A

نوبت به آخرین مورد از فهرست سنسورهای هوشمند رسید. سنسور درب و پنجره هوشمند Tuya با امکان اتصال به اینترنت و بدون نیاز به سرور مرکزی و برق امکان کنترل باز و بسته شدن درب یا پنجره را از طریق گوشی موبایل را فراهم می نماید. این محصول عمر باتری طولانی دارد و مصرف باتری ان بسیار کم محسوب می گردد.

راهنمای خرید سنسور هوشمند، سخن پایانی

در این راهنمای خرید از وبلاگ ویکی مگ به معرفی انواع مختلفی از سنسورهای هوشمند پرداختیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. خواهشمندیم نظریات و تجریبات خود در استفاده از این محصولات را از طریق کامنت با ما و سایر مخاطبان وبلاگ ویکی مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید سنسور هوشمند؛ کاربردی و ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید سنسور هوشمند؛ کاربردی و ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید