حفظ بکر بودن منطقه تاریخی تیمره اولویت ماست

به گزارش وبلاگ ویکی، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های واصله، حفظ بکر بودن منطقه تاریخی تیمره اولویت ماست.

حفظ بکر بودن منطقه تاریخی تیمره اولویت ماست

مصطفی قانونی اضافه کرد: گرچه با محدودیت نیروهای یگان حفاظت در منطقه تیمره روبرو ایم اما برای حفاظت از سنگ نگاره های منطقه تاریخی آن کوشیده ایم که از راهنمایان بومی و البته سازمانهای مردم نهاد استفاده کنیم تا گردشگران به عمق منطقه تاریخی نفوذ پیدا نکنند.

سنگ نگاره های گلپایگان آثاری متعلق به پیش از تاریخ هستند که در منطقه وسیع تیمره قرار دارند. این منطقه وسیع تاریخی به طور مشترک بین استانهای اصفهان، مرکزی و لرستان واقع شده است.

وی ادامه داد: راهنماهای گردشگری در محور اولیه تیمره که قابلیت بازدید دارد و حس کنجکاوی گردشگران را اغنا می نماید فعال هستند تا کمتر شاهد آسیب به این سنگ نگاره های تاریخی باشیم.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان گلپایگان گفت: در منطقه وسیع تیمره آسیب های منابع طبیعی، محیط زیستی و میراثی وجود دارد و به همین علت نیروهای یگان حفاظت این سه نهاد گشت مشترکی دارند تا با همپوشانی بیشتر، حفاظت شایسته تری از این منطقه انجام گردد.

قانونی یادآور شد: سنگ نگاره های منطقه تیمره، ارگ تاریخی گوگد، منار سلجوقی و مسجد جامع گلپایگان جزو مناطقی هستند که به طور معمول در نوروز بیشترین بازدید گردشگران را در بین جاذبه های گردشگری شهرستان به خود اختصاص می دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گلپایگان گفت: بعلاوه محور گردشگری جدیدی در بافت مرکزی شهر گلپایگان، در نوروز پیش رو برای بازدید گردشگران برنامه ریزی و اجرا شده است.

قانونی اضافه کرد: این محور گردشگری شامل امامزادگان سید السادات، مسجد سلجوقی گلپایگان، بازار گلپایگان، منار سلجوقی گلپایگان، حمام ملا اسدالله معروف به حمام بهشت و حمام قاجاری آقا حسین است.

وی ادامه داد: این بناها هم اکنون قابلیت بازدید گردشگران را دارند و راهنمای گردشگری در آنها مستقر شده است.

قانونی گفت: سال جاری 10 هزار راهنمای گردشگری در اتاقکهای استقبال از مسافران نوروزی و بناهای قابل بازدید به گردشگران عرضه می گردد تا گردشگران ضمن شناخت بهتر از جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی این شهرستان، اطلاعات مراکز اسکان را هم در اختیار داشته باشند.

منبع: همگردی

به "حفظ بکر بودن منطقه تاریخی تیمره اولویت ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفظ بکر بودن منطقه تاریخی تیمره اولویت ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید