اتمام بازسازی بخش مدرسه مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا خاتمه امسال

به گزارش وبلاگ ویکی، ایسنا/ براساس گزارشات بدست رسیده، اتمام بازسازی بخش مدرسه مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا سرانجام امسال صورت می گیرد.

اتمام بازسازی بخش مدرسه مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا خاتمه امسال

ناصر زواری، مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز گفت: پایگاه جهانی بازار تبریز با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی بازسازی میدان حسن پادشاه تبریز را در اولویت فعالیتهای عمرانی خود قرار داده و تمام کوشش خود را برای اتمام تدریجی این میدان بی بدیل به کار گرفته است.

وی ادامه داد: با کوشش های صورت گرفته و تداوم و تسریع در بازسازی مدرسه تاریخی این میدان، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و در صورت تزریق اعتبارات لازم تا خاتمه امسال بازسازی و بازسازی این مدرسه به خاتمه می رسد که گامی مهم و تأثیرگذار در احیای میدان حسن پادشاه به شمار می رود.

وی با اشاره به بازسازی مسجد تاریخی میدان حسن پادشاه یادآور شد: این مسجد که جزو مواریث بسیار مهم و تمدنی ایران و آذربایجان است در اولویت بعدی بازسازی مجموعه قرار گرفته است که هم اکنون کارشناسان و پیمانکاران در محل یاد شده فعالیتهای خود را ادامه می دهند.

زواری با بیان اینکه مجموعه تاریخی حسن پادشاه در قرون گذشته میدان اصلی و بزرگ تبریز بود، گفت: این مجموعه تاریخ، فرهنگ، هنر و معماری این دیار باستانی است که همه ویژگی های زندگی مردم این کهن شهر را در خود خلاصه نموده است.

منبع: همگردی

به "اتمام بازسازی بخش مدرسه مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا خاتمه امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام بازسازی بخش مدرسه مجموعه کهن حسن پادشاه تبریز تا خاتمه امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید