جوانسازی پوست به روش میکرودرم چیست؟

به گزارش وبلاگ ویکی، میکرودرم روشی جوانسازی پوست با نوعی کریستال ظریف از جنس اکسید آلومینیوم است که جوش و لک و بسیاری از ضایعات پوستی، را از سطح پوست پاک می نماید.

جوانسازی پوست به روش میکرودرم چیست؟

در کشور ایتالیابرای اولین بار میکرودرم ابریژن در سال 1985 انجام شد و بعدها در بیشتر کشورهای اروپاییبه عنوان روش بدون عارضه جوان سازی استفاده شد. میکرودرم روشی است بسیار عالی برایجوانسازی و زیبایی پوست انجام می گردد که با انجام صحیح آن می توانید از جوش و لک ومنافذ باز پوست و بسیاری از ضایعات پوستی، پوست خود را پاک کنید.

میکرودرم چیست؟

در این روش، از دستگاهیخاص، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با فشار تنظیم شده ای استفادهمی گردد که با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانیشاخی پوست ایجاد می نماید. به علاوه یک مکش نیزروی پوست انجام می گردد که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و همچنین بهتر شدن جریانخون به منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه موجب ترمیم و طراوت پوست میگردد .

انجام میکرودرمبر روی پوست

در ابتدا پوسترا تمیز، بدون آرایش و عاری از هر گونه چربی یا مواد دیگر پاک می کنیم و سپس به مدتلازم بر حسب نوع پوست و ضایعه آن که از سوی پزشک معین می گردد، سایش در جهات گوناگونو روی قسمت های متعدد انجام می گردد. بهترینزمان حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت است و در گردن حدود 20 دقیقه است .

پس از اتمام درمان،صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می گردد. یک کرم قابض (مثل اکسیددوزنگ یا کالامین) بهمحل مالیده می گردد .

فواید میکرودرمو موارد استفاده

  1. کاهش خطوط ریزو چروک های خفیف تا متوسط و از بین بردن خط خندهناشی از افزایش سن
  2. پاککردن و از بین بردن تمامی جوش های سر سیاه
  3. شاداب کردن پوستصورت
  4. تحریک سلول هایفیبروبلاست برای فراوری کلاژن بیشتر
  5. جوان سازی و ارتقاءسلامت پوست
  6. افزایش نفوذ پمادهایموضعی که با دقت برای بعد از عمل تجویز شده است .
  7. از بین بردن تمامیجوش های زیر پوستی
  8. در پوست های چرب، چربی صورت را کنترل می نماید و در پوست های خشک موجب تحریک فعالیت غدد می گردد و به نرمتر شدن و لطافت پوست یاری می نماید .
  9. عدم احتمال بروزحساسیت به مواد شیمیایی
  10. عدم احتیاج به زمان استراحت و بهبودی بعد از عمل، هرگونه التهاباحتمالی پوست به خاطر لایه برداری ملایم، بلافاصله بعد از عمل محو خواهد شد.
  11. امکان انجام عمل بعد از جراحی های زیبایی به وسیله انتخاب نوع مناسب کریستالو شدت مناسب مکش دستگاه
  12. برطرف شدن آثار زخم و جراحت
  13. عدم احتیاج به بیهوشی
  14. هزینه پایین (در مقایسه با لیزر و جراحی پلاستیک)

هشدار: موارد منع استفاده از این روش

  1. دیابت
  2. اگزما یا التهابپوستی
  3. پسوریازیس
  4. روزاسه
  5. جوش صورت و پوستیفعال
  6. تبخال (هرپس سیمپلکس)
  7. افرادی که رادیوتراپی گردن انجام می دهند.
  8. بیمارانی که در حین درمان با ایزوترتینوئین خوراکی
  9. نقص سیستم ایمنی
  10. افرادی که جراحی صورت در 2 ماه اخیر انجام داده باشند.
  11. مصرف داروهای استروئیدی
  12. سرطان پوست
  13. تزریق بوتاکس در 72ساعتگذشته

عوارض

بیشتر عوارض و خطرهایاحتمالی از انجام این روش زیباسازی پوست، برای درمان چروک صورت در شرایط غیراستریل یا کاربرد نامناسبدستگاه ناشی می گردد. چنانچه طبق اصول بهداشتی استفاده نگردد، بیمار در معرض عفونت قرارخواهد گرفت. در صورتی که از دستگاه با قدرت بسیار زیاد استفاده گردد، ممکن است کریستال هایریز مورد استفاده برای پوسته پوسته کردن، پوست را سوراخ نمایند. همچنین دخول کریستال بهداخل چشم بیمار و در نتیجه تحریک و سوزش چشم نیز از پیامدهای استفاده نامناسب از دستگاهمحسوب می گردد .

  • فواصل زمانی مناسبو تعداد تکرار میکرودرم

فاصله جلسات از1 تا 4 هفته بنا به تشخیص پزشک و براساس نوع مشکل مراجعه نماینده و تعداد جلسات از 4تا 6 جلسه برای جوانسازی تا 10-12 جلسه برای برطرف لک و روشن شدن پوست می باشد .

  • توصیه های قبلو بعد از میکرودرم

بعد از انجام این روش در مدت زمان 72 ساعت از داروهای لایه بردار و ضد لک خودداری کنید و حتما از ضد آفتاباستفاده نمایید. شست و شوی صورت با آب داغ در مدت زمان 24 ساعت ممنون می باشد. بعداز 3 الی 4 روز می توانید از دکلروه، موم، بند انداختن و ... بهره ببرید. آقایانباید به این نکته توجه داشته باشند که 3 الی 4 ساعت قبل از میکرودم باید اصلاح نمایند. آقایانبعد از گذشت 12 ساعت از میکردرم می توانند دوباره اصلاح انجام دهند .

منبع: setare.com

به "جوانسازی پوست به روش میکرودرم چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانسازی پوست به روش میکرودرم چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید