تصویب پیشنهاد افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس

به گزارش وبلاگ ویکی، رئیس کمیته امداد گفت: پیشنهاد کمیته امداد برای افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان در سال 1401 از سوی کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی تصویب شد.

تصویب پیشنهاد افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ ویکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، سیدمرتضی بختیاری با حضور در کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی به تشریح عملکرد کمیته امداد در خدمت رسانی به محرومان و احتیاجمندان پرداخت و اضافه نمود: در بودجه سال 1400 شاهد رشد 67 درصدی مستمری مددجویان بودیم که یاری بزرگی به این خانواده های احتیاجمند انجام شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در اثر تورم و شرایط مالی، این افزایش مستمری تا حدود زیادی خنثی شده است، ادامه داد: در لایحه بودجه 1401 رشد 20 درصدی مستمری برای مددجویان کمیته امداد آورده شده که رقم بسیار ناچیزی است و گرهی از مسائل این اقشار محروم باز نمی کند.

رئیس کمیته امداد خواهان افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان برای سال آینده شد و اظهار کرد: براساس قانون، مستمری پرداختی به مددجویان باید معادل 20 درصد حداقل حقوق مصوب وزارت کار باشد که حتی در صورت تصویب افزایش 40 درصدی هنوز با این رقم فاصله دارد.

بختیاری گفت: از مجلس شورای اسلامی انتظار داریم با این افزایش مستمری برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی موافقت نمایند و شاهد اصلاح آن در بودجه 1401 باشیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به کاهش اعتبارات حمایتی این نهاد در بودجه سال آینده، اعلام نمود: سرانه فرانشیز درمان، سرانه یاری هزینه تحصیلی دانشجویان، ودیعه مسکن و سوء تغذیه بچه ها زیر 6 سال باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه براساس تصمیم شورای عالی اشتغال، کمیته امداد مکلف به ایجاد 500 هزار فرصت شغلی برای خانواده های دهک های یک تا پنج جامعه در سال آینده شده است، اضافه نمود: به این منظور اعتباری معادل 30 هزار میلیارد تومان از محل تسهیلات شبکه بانکی مورد احتیاج است.

بختیاری با بیان اینکه اعتبارات حوزه مسکن کمیته امداد در قالب اعتبارات صندوق مسکن دیده شده است، اضافه نمود: برای ساخت 360 هزار واحد مسکن ویژه مددجویان در چهار سال آینده، احتیاجمند نگاه دقیق بودجه ای و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، در انتها این جلسه نمایندگان عضو کمیسیون بودجه، با پیشنهاد کمیته امداد مبنی بر افزایش حداقل 40 درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در سال 1401 موافقت کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تصویب پیشنهاد افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب پیشنهاد افزایش 40 درصدی مستمری مددجویان در کمیسیون بودجه مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید