تخصیص 192 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

به گزارش وبلاگ ویکی، تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت مقرر شد 32 هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه ای و 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال یک میلیون و 850 هزار شغل اختصاص یابد.

تخصیص 192 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال در جمع وبلاگ ویکی گفت: در این جلسه حدود 14 مصوبه داشتیم.

وی اضافه کرد: اشتغال ثبتی در 6 ماهه اول سال جاری 200 هزار و در سه ماهه دولت سیزدهم 215 هزار مورد بوده است.

عبدالملکی با اشاره به منابع مورد احتیاج برای فعالیت اکوسیستم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در این جلسه 32 هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه ای و 160 هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد تا خاتمه سال 1401 برای اشتغال یک میلیون و 850 هزار شغل اختصاص یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هشت کارگروه تخصصی برای پیگیری و رسیدگی مصوبات شورای عالی اشتغال تشکیل شده است.

عبدالملکی اعلام کرد: در نشست امروز شورای عالی اشتغال، پیشنهاد وزارت کشور برای راه اندازی میدان کارآفرینی ارائه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس این طرح، در هر شهر، فضایی به عنوان میدان کارآفرینی در نظر گرفته می گردد که می تواند محل کسب و کار های موقتی و غرفه های دستفروشی و بعلاوه محلی برای تجمع کارفرمایان و کارآفرینان باشد.

عبدالملکی توضیح داد: سامانه کاریابی به نشانی karyabi.mcls.gov.ir که از امروز راه اندازی شده، محلی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد احتیاج خود بیان می کردند و همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مسائل برطرف می گردد.

وی گفت: در حال حاضر کارفرمایان به حدود 500 هزار نیروی کار احتیاج دارند که از کارفرمایان می خواهیم، نیرو های مورد احتیاج خود را در سامانه ثبت نمایند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تخصیص 192 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصیص 192 هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید