شرایط حضور کارکنان در ادارات و تردد خودرو ها از اول آذر ماه

به گزارش وبلاگ ویکی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مصوبات امروز جلسه ستاد و تصویب کلیات طرح جامع مبارزه با کرونا، گفت: این طرح از شنبه اول آذرماه شروع می گردد.

شرایط حضور کارکنان در ادارات و تردد خودرو ها از اول آذر ماه

علیرضا رییسی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: امروز بحث های مختلفی در جلسه مطرح شد. با آغاز فصل سرما در اروپا و آمریکا و آسیا میزان شیوع کرونا و ابتلا به آن به صورت شتابنده بالا می رود و الان میزان مرگ و میر های روزانه در بسیاری از کشور ها به مرز هزار نفر و بیش از آن رسیده و برای اولین بار در آمریکا نیز ابتلای روزانه بیش از 180هزار مبتلا وجود داشت.

وی اضافه کرد: در کشور ما هم میزان موارد ابتلا بسیار بالا رفته و مرگ و میر هم افزایش یافته است. البته ظرفیت تست های تشخیص کرونا از روزانه 23 هزار تست را به بیش از 40هزار تست در روز رساندیم. به همین دلیل میزان شناسایی بیماران بالاتر رفته است.

رییسی با اشاره به تاکید اعضای ستاد بر رعایت پروتکل ها اضافه کرد: رییس جمهور تاکید نمودند که به سرعت باید خدمات دولت الکترونیک را توسعه دهیم و از تجمعات و تردد ها جلوگیری گردد؛ چراکه این موضوع یکی از راه چاره های مهم در کنترل شیوع بیماری در سطح کشور است. همانطور که این تجربه را فروردین و اردیبهشت ماه در کشور داشتیم و همه دستگاه ها و مردم و نیرو ها پای کار بودند و توانستیم این بیماری را کنترل کنیم. مجددا تاکید شد که همه دستگاه ها پای کار آیند و همه نیز در این زمینه اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: هر تصمیمی که در ستاد ملی می گیرند بر این اصول راسخ است که مردم می توانند با رعایت پروتکل ها و کاهش تردد و تجمعات قطعا باعث شوند که میزان شیوع بیماری پایین آید. اما هر گاه رعایت پروتکل ها دچار اختلال گردد و تجمعات و مهمانی های خانگی و سفر ها شکل می گیرد میزان ورودی به بیمارستان ها به قدری می گردد که شاید قابل تحمل نباشد. به همین دلیل کشور ها مجبور می شوند در چنین شرایطی ایجاد محدودیت هایی را انجام دهند. در این محدودیت ها ما حدود سه هفته پیش 43 شهرستان را محدودیت شدید ایجاد کردیم و بعد از آن هم 46 شهرستان اعمال محدودیت شدند. نتیجه ارزیابی ها نشان می دهد محدودیت های ایجاد شده کارساز بوده و به همین دلیل طرح جامعی آماده شد و امروز مورد آنالیز نهاده شد.

وی اضافه کرد: این طرح طرحی هوشمند و پویا است و بر اساس آنالیز های وزارت بهداشت از بار بیماری و میزان بستری روزانه بیماران در شهرستان ها اجرا شده است. این طرح شهرستان ها را به سطح هشدار های مختلفی در می آورد. در این زمینه سه سطح هشدار تعریف شد. سطح هشدار سه شامل شهر ها و شهرستان های قرمز، سطح هشدار دو شامل شهر ها و شهرستان های نارنجی و سطح هشدار یک شامل شهر ها و شهرستان های زرد هستند.

رییسی گفت: بر اساس این رنگ بندی ها و متناسب با هر شرایط، محدودیت هایی اعمال می گردد که می بایست به طور قطع اعمال گردد و حدود دو هفته زمان ضروری است که ارزیابی کنیم و ببینیم این اعمال محدودیت ها تا چه اندازه موثر بوده و بر اساس آن احتیاج به تمدید و تشدید و یا بالعکس احتیاج به تسهیل دارد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا تاکید نمود: واقعیت این است که هدف در این محدودیت ها، تعطیلی کسب و کار مردم نیست، ولی جا هایی مجبوریم به خاطر عدم رعایت پروتکل ها و بار زیاد بیمارستان ها اعمال محدودیت کنیم. به طور مثال اگر شهرستانی در شرایط سطح هشدار سه قرار گیرد در این شرایط به جز مشاغل خیلی ضروری که مربوط به تهیه مایحتاج ضروری مردم، امنیت و سلامت می شوند، بقیه مشاغل همه تعطیل هستند. همچنین بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت، این تعطیلی ممکن است دو هفته یا کمتر و بیشتر طول بکشد.

وی گفت: در ارزیابی اولیه شاید بیش از 100 شهرستان مشمول محدودیت های سطح قرمز می شوند که بیشتر مراکز استان ها و از جمله تهران جزو این شرایط قرمز هستند.

رییسی گفت: در شرایط نارنجی یا سطح هشدار 2 حدود 150 شهر یا شهرستان جزو این محدوده قرار می گیرند که محدودیت های مشاغل سطح 3 و 4 در آن ها اجرا می گردد که جزئیات دقیق تر به اطلاع خواهد رسید. حدود 155 شهرستان نیز در شرایط زرد قرار دارند که سطح شغلی 4 در آن ها محدود خواهد شد.

رییسی تاکید نمود: این تصمیمات فقط مربوط به مشاغل نیست، در حوزه مدارس، آموزش، دانشگاه ها و مراسم های فرهنگی و مذهبی هم شامل محدودیت خواهند شد. در سطح هشدار های ذکر شده قرمز، نارنجی و زرد آموزش ها به صورت غیر حضوری برگزار خواهد شد و مدارس و دانشگاه ها به صورت غیر حضوری خواهند بود و مراسم مذهبی و فرهنگی به مدت حدود 2 هفته فعلا محدودیت خواهند داشت و پس از آن دوباره فعالیت خواهند کرد.

وی درباره نحوه فعالیت کارکنان، اظهار کرد: اگر سطح هشدار 3 و منطقه قرمز وجود داشته باشد، حدود یک سوم کارکنان در ادارات حضور پیدا می نمایند و در سطح هشدار 2 یا نارنجی یک دوم کارکنان حضور پیدا می نمایند و در سطح یک یا زرد حدود دو سوم کارکنان حضور پیدا خواهند کرد. البته مسئولین ادارات بر اساس ضرورتی که ایجاد می گردد معین خواهند کرد که چه گروهی سرکار حاضر شوند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: محدودیت بعدی که ایجاد خواهد شد در تردد ها خواهد بود. محدودیت تردد ها نیز شامل سطح هشدار 2 و 3 است یعنی منطقه قرمز و نانجی که خودرو های بومی با پلاک بومی این شهرستان ها نمی توانند از شهر خود خارج شوند و به شهر دیگر هم نمی توانند وارد شوند و برعکس پلاک های غیر بومی هم نمی توانند وارد شهر های قرمز و نارنجی یا با سطح هشدار 3 و 2 شوند. به دلیل ضمانت اجرایی، طرح جزییات دیگری هم دارد که اعلام خواهیم کرد.

وی درباره زمان اجرای این محدودیت ها، توضیح داد: زمان اجرا از اول آذرماه در سطح کشور خواهد بود و این یک هفته باقی مانده تا زمان اجرا به بحث آموزش و پرداختن به جزییات، اطلاع رسانی دقیق به مردم اختصاص خواهد یافت و سپس این طرح اجرا خواهد شد.

وی در سرانجام تاکید نمود: محدودیت ها و جرایم راه چاره نهایی نیستند و بسیار موقت خواهند بود. کار اصلی تا زمان دستیابی به واکسن و داروی موثر برای مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها، خود مراقبتی، مراقبت از خانواده و اطرافیان، مراقبت از مشتریان و... است که ان شاالله بتوانیم با مراقبت صحیح از شر هرگونه محدودیت خلاص شویم؛ چون هرگونه محدودیت آثار و تبعاتی دارد که هرچند کوتاه باشد بسیار مهم است و اگر محدودیتی ایجاد می گردد از روی ناچاری است.

انتقاد روحانی از جشن طرفداران پرسپولیس و جشن مذهبی در مشهد

صبح امروز روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: ظاهر این طرح درست است که با جریمه ها و تعطیل مراکز فرهنگی و نظایر آن خود را بروز و ظهور می دهد، اما بیشتر یک هشدار برای مردم است که بدانند این ویروس، ویروس فروردین و اردیبهشت نیست. در همه سال امکان شیوع وجود دارد.

روحانی با یادآوری اینکه تجمع و تردد باید به حداقل ممکن برسد، ادامه داد: اگر تردد و تجمع کم گردد بسیاری از مسائل ما حل می گردد. در بسیاری از شهر ها افزایش ابتلا ها به خاطر تجمع غیرضرور و غیرقانونی است. یک تیم فوتبال برنده شده که دلیلی بر تجمع نمی گردد. هر حادثه بعد از دو هفته مراجعه به بیمارستان را افزایش می دهد و بعد از سه، چهار هفته مراجعه به آرامستان را بیشتر می نماید.

او توضیح داد: در شهری مانند مشهد، اجتماعی درست می گردد که رنگ وبوی مذهبی داشته، اما مجوز نداشته است. مشهد در روز های گذشته در بعضی از روز ها از نظر آماری شرایطی بدتر از تهران داشت، حالا از هر کسی می پرسیم می گویند مجوزی نداشتند. اصل تجمع و تردد غیرضروری را باید رعایت کنیم.

روحانی با یادآوری اینکه 80 درصد کسانی که به کرونا مبتلا می شوند علامت روشن ندارند، اضافه کرد:، چون این افراد علامت ندارند، فکر می نمایند سالم هستند، اما دیگران را مبتلا می نمایند. باید تست تشخیصی را افزایش دهیم. وزارت بهداشت خود را برای این کار آماده نموده و دولت آماده یاری رسانی است. شرکت های دانش بنیان هم یاری می نمایند تا کیت های تشخیصی که در زمان کوتاه جواب دهند را افزایش دهیم.

وی ادامه داد: فرد مبتلا باید از جامعه جدا گردد. برای جداسازی فرد باید در مکانی قرنطینه گردد و اگر این کار رخ نداد، باید با آن فرد برخورد کرد. در ردیابی بیماران وزارت ارتباطات نیز باید یاری کند.

حسن روحانی با تاکید بر اینکه وقتی این مراحل را پیش می بریم، اما موثر نمی گردد، ناچاریم محدودیت شدیدی قائل شویم، گفت: اکنون در شرایطی هستیم که ناچار به افزایش محدودیت ها هستیم و تصمیمات کلی درباره محدودیت ها گرفتیم که از اول آذر اجرایی گردد. البته ریزه کاری هایی در این طرح وجود دارد که این هفته معین می گردد و قرارگاه و وزارت بهداشت بیشترین مسئولیت را برای اجرای آن برعهده دارند.

منبع: فرارو

به "شرایط حضور کارکنان در ادارات و تردد خودرو ها از اول آذر ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط حضور کارکنان در ادارات و تردد خودرو ها از اول آذر ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید