برنامه های جدید دولت بریتانیا در اسکاتلند برای جلوگیری از استقلال

به گزارش وبلاگ ویکی، در وضعیتی که حمایت از استقلال اسکاتلند رو به افزایش است، دفتر کابینه بریتانیا دومین مقر پرچم دار خود را در گلاسکو برپا می کند و دولت لندن قصد دارد برخی از فعالیت هایش را به اسکاتلند منتقل کند.

برنامه های جدید دولت بریتانیا در اسکاتلند برای جلوگیری از استقلال

به نقل از خبرگزاری رویترز، روابط میان اسکاتلند و مابقی بریتانیا عمدتا بابت واکنش به پاندمی کووید و بریگزیت که اکثریت اسکاتلندی ها با آن مخالف هستند، تیره شده است.

بسیاری از اسکاتلندی ها بر این باورند که سیاست های طراحی شده در لندن بیانگر دیدگاه های آنها نیست و هر روز زندگی آنها را سخت تر می کند.

دفتر کابینه که بر فعالیت دستگاه دولت نظارت می کند، در حال ایجاد مقرهای جدیدی در گلاسکو است، در حالیکه دفتر وزارت خارجه برنامه دارد که 500 شغل جدید در دفتر موجود در ایست کیلبراید اسکاتلند ایجاد کند.

مایکل گوو، وزیر دفتر کابینه در بیانیه ای گفت: این نه تنها موجب اشتغال زایی و سرمایه گذاری جدید در اسکاتلند می شود بلکه تنوع خدمات مدنی بریتانیا را تقویت می کند، به این سیاست که وست مینستر بهترین رویکرد سیاستگذاری را می داند، انتها می دهد و تضمین می کند که صدای اسکاتلندی ها شنیده شود.

در مجموع 1000 شغل جدید ظرف چهار سال جدید در اسکاتلند ایجاد می شود. اینکه چه فعالیت ها و عملیات هایی به اسکاتلند منتقل خواهند شد هنوز اعلام نشده است.

بیشتر کارکنان دولتی بریتانیا که بالغ بر 400 هزار تن هستند، در لندن مستقر هستند. این در حالیست که از مدت ها پیش تلاش هایی برای جابجایی آنها به سایر شهرها وجود داشت.

نظرسنجی ها نشان می دهند که بیشتر مردم اسکاتلند از استقلال حمایت می کنند تا اینکه بخواهند بخشی از بریتانیا باقی بمانند. ناسیونالیست های اسکاتلندی برای برگزاری یک رفراندوم استقلال پس از انتخابات پارلمانی ماه مه تلاش می کنند اما بوریس جانسون گفته است که چنین اقداماتی هر نسل یک بار می توانند اتفاق بیفتند. در جریان رفراندوم سال 2014، اسکاتلندی ها 55 درصد به 45 درصد به ادامه اتحاد با بریتانیا رای دادند.

بریتانیا شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "برنامه های جدید دولت بریتانیا در اسکاتلند برای جلوگیری از استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های جدید دولت بریتانیا در اسکاتلند برای جلوگیری از استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید