یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می گردد؟

به گزارش وبلاگ ویکی، با نزدیک شدن به میانه مرداد ماه، حالا یکی از سوالات مهم سرپرستان خانوار که با تورمی مزمن و لجام گسیخته ایام خود را سپری می نمایند، این است که قرار است چه روزی یارانه به دستشان برسد و مبلغ آن چقدر خواهد بود؟

یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، یارانه مرداد ماه که پنجمین بسته حمایتی دولت از ابتدای امسال است، به روال ماه های قبل در بیستم این ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. اطلاعاتی هم که از وزارت کار بیرون آمده، نشان از افزایش مبلغ یارانه نقدی دارد؛ بدین صورت که مبلغ یارانه معیشتی سه دهک اول جامعه در صورتی که 200 هزار تومان از سبد کالایی خریداری نمایند، 520 هزار تومان می گردد. ضمناً، ارتباطی بین استفاده از کالابرگ و قطع یارانه وجود ندارد.

ظاهرا در طرح کالابرگ الکترونیک تغییراتی ایجاد شده است. در حالی که طرح کالابرگ الکترونیک از دو ماه قبل دربرگیرنده سه دهک اول درآمدی جامعه شده و در عین حال مشوق هایی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده، حالا مرحله تازهی از این طرح روی غلتک افتاده است. در این گام، اگر سه دهک نام برده شده بخشی از سبد خود را صرف خرید کالایی نمایند، قرار است اعتباری علاوه بر یارانه، برای آن ها شارژ گردد.

دولت می گوید هدف خود را جدایی تورم از سفره مردم مشخص نموده و در این مسیر گام هایی را برمی دارد. حالا مرحله تازهی از اختصاص سبد کالا به سرپرستان خانوار شروع شده است. قرار شده تا قیمت این سبد نسبت به اردیبهشت ماه سال قبل ثابت بماند و در عین حال دولت کوشش کند تا فاصله تورمی و ما به التفاوت قیمت سبد با نرخ روز را تامین کند.

مبلغ یارانه نقدی چقدر می گردد؟

اما قرار است در مرحله تازه چه تغییراتی اتفاق بیافتد؟ آنگونه که مقامات وزارت کار می گویند در طرح تازه، اگر فردی 400 هزار تومان یارانه داشته باشد و بخواهد مبلغ 200 هزار تومان را صرف خرید کالا های اعلامی سبد کالابرگ کند، دولت وارد میدان شده و مابه التفاوت افزایش تورم و قیمت این کالا ها نسبت به اردیبهشت سال قبل را پرداخت می نماید.

به بیانی دیگر، 11 قلم کالای اساسی به مانند دوره های قبل در سبد کالابرگ قرار دارند. اگر سرپرست خانواری به مقدار 200 هزار تومان از این سبد کالا بخرد، مبلغ 120 هزار تومان اعتبار به یارانه او اضافه می گردد. البته شرطی که گذاشته شده این است که حتما کالا های خود را از بین کالا های موجود در سبد کالابرگ الکترونیک خریداری کند تا شارژ اضافه به فرد داده گردد. با این حساب، مجموع یارانه فرد به جای 400 هزار تومان؛ می گردد 520 هزار تومان. این افزایش مبلغ یارانه هم شامل حال سه دهک اول درآمدی یعنی 29 میلیون نفر می گردد.

البته آنگونه که معاون وزیر رفاه گفته، در آینده ای نزدیک یکی-دو دهک تازه به سه دهک اول درآمدی اضافه خواهد شد.

منبع: فرارو

به "یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یارانه مرداد ماه چه زمانی واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید