گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان

به گزارش وبلاگ ویکی، ایلنا/ این خبر پیرامون گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان برای شما نوشته شده است.

گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان

سید عزت الله ضرغامی در آیین پایانی جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان اضافه کرد: در این کشور بیش از 3 هزار میراث فرهنگی ناملموس وجود دارد و هنرمندان شرکت نماینده در جشنواره گرگان به خوبی، با هنرمندی و با سلیقه هویت والای ایرانی را به نمایش گذاشتند.

ضرغامی اعلام کرد: چندهزار سال اقوام با هم زندگی کردند و امروز نیز مردم فهیم گرگان و استان گلستان یک ویترین از این تنوع اقوام در خود جای داده اند که با زیبایی و با تقابل بالا با هم زندگی می نمایند و مایه افتخار هستند.

او با بیان اینکه اقوام نشان دهنده تفاوتهای مختلف در رنگ، لباس، زبان، گویش، موسیقی، آداب و رسوم است، گفت: زیبایی آنها در تفاوت ها است.

ضرغامی با اشاره به آیه 13 سوره حجرات اضافه کرد: در این آیه تفاوت ها به رسمیت شناخته می گردد و همگان بدانند جان کلام من این است که پرودگار متعال تفاوت ها را به رسمیت شناخته و آنها را مایه تقارب و شناخت متقابل قرار داده است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: بعضی تصور می نمایند به زور باید همه را یکسان نمایند اما نباید بگردد. این کار را 70 سال قبل کمونیست ها کردند، پیروز نبودند و از هم فروپاشیدند. غربی ها و آمریکایی ها نیز با ایده های جدیدشان دنبال یکسان سازی هستند، جوانان عزیز ما که اهل مطالعه هستند بدانند، یکسان سازی یکی از توطئه های غربی است که حتما شکست خواهد خورد.

منبع: همگردی

به "گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفته های ضرغامی در اختتامیه جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید