چگونه در مرورگر مایکروسافت اج تصاویر را ویرایش کنیم؟

به گزارش وبلاگ ویکی، گاهی اوقات ممکن است در یک سایت با عکس هایی روبرو شوید که در کل مجذوب کننده هستند ولی شکل و شمایل کلی آن ها مورد پسند شما نیست. معمولا در چنین شرایطی باید عکس های موردنظر را دانلود کنید و سپس آن ها را ویرایش کنید. اما در مرورگر مایکروسافت اج، قبل از دانلود عکس ها هم می توانید دست به ویرایش عکس ها بزنید. این یعنی برای ویرایش های ساده هم دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای مختلف ندارید. در ادامه به چگونگی انجام این کار می پردازیم.

چگونه در مرورگر مایکروسافت اج تصاویر را ویرایش کنیم؟

چگونه به ابزار ویرایش عکس مایکروسافت اج دسترسی پیدا کنیم؟

نسخه عمومی مرورگر مایکروسافت اج فاقد این مشخصه است و به همین علت باید از نسخه بتا استفاده کنید. ابتدا راهی این لینک شوید و سپس نسخه موسوم به Canary channel که از این مشخصه بهره می برد را دانلود و نصب کنید.

بعد از انتخاب سیستم عامل موردنظر، روی Accept and Download کلیک کنید تا فرایند دانلود آغاز شود. بعد از دانلود هم به راحتی می توانید آن را نصب و اجرا کنید.

چگونگی ویرایش عکس در مایکروسافت اج

اول از همه روی عکس موردنظر راست کلیک کنید و در منوی باز شده روی گزینه Edit image کلیک کنید.

در بخش فوقانی صفحه باز شده با 4 تب Crop، Adjustment، Filter و Markup روبرو می شوید که در هرکدام از این بخش ها به ابزارهای مختلفی می توانید دسترسی پیدا کنید.

ابتدا بهتر است ویرایش را با کراپ کردن تصویر آغاز کنید. اگر می خواهید در زمینه کراپ محدود نشوید، در بخش پایینی گزینه Free را انتخاب کنید تا با توجه به سلیقه و نیاز خود کادر را به راحتی تغییر دهید. همچنین در همین صفحه به گزینه های مربوط به چرخش و برعکس کردن تصویر هم دسترسی دارید.

بعد از کراپ، حالا باید راهی تب Adjustment شوید که در این بخش قادر به تغییر تنظیماتی مانند روشنایی، کنتراست، رنگ و دیگر موارد این چنینی هستید. به خاطر داشته باشید برای مقایسه عکس ادیت شده با عکس اصلی، کافی است نشانه گر ماوس را روی عکس ببرید و بعد از کلیک و نگه داشتن آن، می توانید عکس اصلی بدون ادیت را ببینید.

اگر حوصله یا وقت ادیت کردن ندارید، می توانید راهی بخش فیلتر شوید که دارای چندین فیلتر مختلف برای تصاویر است. در این قسمت می توانید میزان شدت فیلتر موردنظر را هم مشخص کنید.

برای نوشتن و ترسیم روی تصویر هم باید راهی قسمت Markup شوید.

بعد از اتمام ویرایش، باید روی دکمه Save کلیک کنید و یکی از دو گزینه به نمایش درآمده را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه Save، عکس موردنظر در سیستم شما ذخیره می شود و در صورت انتخاب گزینه دوم، عکس راهی کلیپ بورد سیستم می شود.

در نهایت برای خروج از این محیط در سمت راست بخش فوقانی روی آیکن x کلیک کنید و گزینه Quit را انتخاب کنید.

در میان فرایند ادیت هم هروقت خواستید به مرحله قبلی یا بعدی برگردید، در سمت چپ بخش فوقانی می توانید از دکمه های Undo و Redo استفاده کنید. دکمه Reset هم تمام ادیت ها را حذف می کند.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه در مرورگر مایکروسافت اج تصاویر را ویرایش کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در مرورگر مایکروسافت اج تصاویر را ویرایش کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید