پای طارمی به جابجایی استقلال باز شد!

به گزارش وبلاگ ویکی، هفته گذشته و درست ساعاتی مانده به بسته شدن پنجره نقل وانتقالاتی تابستانی، پنجره باشگاه استقلال با دستور فیفا به دلیل بدهی گذشته به باشگاه شاهین بوشهر بسته شد. بر همین اساس فدراسیون بین المللی فوتبال در تیرماه امسال در نامه ای به فدراسیون فوتبال اعلام نمود که استقلال باید حق رشد مهدی قایدی و محمد محبی را به باشگاه شاهین بوشهر پرداخت کند. استقلال 45 روز برای این کار فرصت داشت، اما این باشگاه این کار را انجام نداد تا فدراسیون جهانی فوتبال پنجره نقل وانتقالاتی باشگاه استقلال را ببندد و تا زمانی که این پول را پرداخت نکند، نمی تواند بازیکنی را جذب کند.

پای طارمی به جابجایی استقلال باز شد!

این درحالی است که شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا اهمال دبیرکل فدراسیون فوتبال و بی توجهی وی به نامه نگاری با فیفا و دادن پاسخ مرتبط در زمان مقرر باعث شده است این رخ داده و پنجره استقلال در دقیقه 90 و ساعاتی مانده به بسته شدن پنجره تابستانی بسته گردد.

درواقع ماجرا از این قرار است که در تاریخ 21 تیرماه فیفا در نامه ای به باشگاه استقلال اطلاع می دهد باید 3 هزار یورو بابت حق رشد محبی و 10 هزار درهم بابت قایدی، به شاهین بوشهر پرداخت کند، این درحالی است که در همان زمان علی خطیر با نامه نگاری با کمیته معین شرایط به این کمیته اعلام می نماید چطور ممکن است تیمی که منحل شده تقاضای حق رشد نموده و اصولا به سیستم TMS فیفا دسترسی داشته باشد.

در ادامه نیز کمیته معین شرایط در پاسخ به نامه نگاری باشگاه استقلال به آن ها اعلام می نماید باشگاه شاهین منحل نشده، بلکه در فوتبال ایران این باشگاه دیگر فعالیتی نداشته و تیم فعلی ارتباطی به شاهین سابق ندارد. رونوشت این نامه برای فدراسیون فوتبال نیز ارسال شده تا دبیرکل فدراسیون فوتبال برای استعلام نو و روشن شدن ماجرا پاسخ کمیته معین شرایط را برای فیفا ارسال کند. این در حالی است که این نامه در فرصت 45 روزه برای فیفا ارسال نمی گردد تا این نهاد بعد از این مدت دوباره در نامه ای به این مساله اشاره نموده و ضمن جریمه 5 درصدی عدد فوق، پنجره استقلال را هم ببندد.

در این بین شنیده می گردد هدف اصلی شاهینی های سابق از این اقدام اخیر، گرفتن حق رشد مهدی طارمی و عایدی میلیاردی از بابت قرارداد های سنگین وی تا زمان رسیدن به پورتو بوده و بیشتر قصد داشته اند تا از ماجرای حق رشد محبی و قایدی به هدف بسیار بزرگ تری برسند. این درحالی است که نگه داشتن نامه و عدم ارسال آن به فیفا نیز مورد مشکوکی است که باید پیگیری گردد؛ چراکه اگر پای بازیکنان آزاد برای پیوستن به استقلال در میان نبود مطمئنا این امر می توانست در فاصله 3 ساعت تا بسته شدن پنجره تابستانی، فاجعه و جنجال نوی را در این باشگاه ایجاد کند.

منبع: فرهیختگان

منبع: فرارو

به "پای طارمی به جابجایی استقلال باز شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پای طارمی به جابجایی استقلال باز شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید