هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ (قسمت اول)

به گزارش وبلاگ ویکی، بیس جامپینگ یا پرش از ارتفاع بدون طناب، یه ورزش خطرناکه که بین آدمایی که عاشق آدرنالین هستن خیلی محبوبه و باعث شده این ورزشکارا برترین جاهای جهان که برای پرش، آزاد هستن رو کشف کنن، البته جاهایی هم هست که احتیاج به مجوز داره. ما میخوایم 10 تا از جاهایی که خیلی معروفن رو به شما معرفی کنیم، خوب البته می دونین که هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ و این کارا برای آدمای ترسو اصلا مناسب نیست

هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ (قسمت اول)

برج ایفل، پاریس فرانسه

این نماد شهر عشاق، مدتهاست که برای جامپرها جذابه. در سال 1912 فرانس رایشلت یک پرش خطرناک رو با چتر نجات از این برج تجربه کرد و از اون زمان تا حالا ماجراجوها و جامپرها وسوسه پریدن از اینجا رو دارن با اینکه گاهی به خاطر این تجربه هیجان انگیز جونشون رو از دست می دن.برج ایفل گزینه خوبی برای کسانیه که مایل به پرش در محیط شهری هستن و فقط باید در نظر داشته باشن که جمعیت زیادی میان تا ماجراجویی اونا رو دیدن کنن.

هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ : کوه تیبل، کیپ تاون آفریقای جنوبی

پریدن از اینجا غیرقانونیه . جب کورلیس بعد از یه پرش ناموفق از تیبل با دو مچ پای شکسته مجبور شد جریمه پرداخت کنه و اونجا رو ترک کنه. تیبل واقعا خطرناکه و البته قله های متعددی داره که باید حتما در آینده به عنوان مکانهایی برای بیس جامپینگ کشف بشن.این کوه دیدنی ترین بخش طبیعت این منطقه است که هم نمای زیبایی از شهر داره و هم اقیانوس اطلس. کوه تیبل بین کوهنوردا هم خیلی محبوبه.

8- دیوار ترول نروژ

یک دیوار فوق العاده که بخشی از رشته کوه Trolltindene در نروژه و با ارتفاع 1100متر بلندترین صخره عمودی در اروپاست خوب به همین علت هم یه چالش هیجان انگیز برای کوه نوردا و جامپرهاست.این دیوار از سال 1980 میزبان جامپرهاست و به عنوان یکی از برترین مکانهای جهان برای بیس جامپینگ، محبوبیت زیادی داره.

7- ساحل ناواجیو، جزیره زاکینتوس یونان

ناواجیو یکی از زیباترین سواحل یونانه که بقایای یک کشتی شکسته در اون دیده می شه و جزء جاهای موردعلاقه برای بیس جامپرهاست. جایی که میشه پرش آزاد رو از یه صخره 200 متری تجربه کرد. پرش از این صخره همراه با فرود ایمن با چتر نجات بر روی شن و ماسه های نرم ساحل، حدود 2.5ثانیه طول می کشه، یعنی زمان کافی برای پر شدن بدن از آدرنالین.یکی از دلایل محبوبیت ساحل ناواجیو بین جامپرها اینه که پرش آزاد تو این منطقه قانونی و آزاده.

6- کجراگ، نروژ

معروفیت این منطقه بیشتر به علت تخته سنگ غیر معمولیه که بین دو تا صخره گیر نموده و البته محبوبیتش علت دیگه ای هم داره که از سال 1990 مکان مناسبی برای بیس جامپرهاست. بیش از 29هزار پرش آزاد از سال 1994 در این منطقه ثبت شده که متاسفانه ده نفر از اونها پرش ناموفقی داشتن و کشته شدن.

منبع: همگردی

به "هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان انگیزترین جاهای جهان برای بیس جامپینگ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید