هشدار هواشناسی ، تشدید فعالیت سامانه بارشی در 12 استان ، احتمال سیل و کولاک برف

به گزارش وبلاگ ویکی، سازمان هواشناسی کشور از تشدید فعالیت سامانه بارشی در برخی استان ها و وقوع مخاطراتی همانند طغیان رودخانه ها، کولاک برف، اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی و... اطلاع داد.

هشدار هواشناسی ، تشدید فعالیت سامانه بارشی در 12 استان ، احتمال سیل و کولاک برف

به گزارش وبلاگ ویکی، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از تشدید فعالیت سامانه بارشی امروز در استان های خوزستان، ایلام، لرستان و کرمانشاه و فردا پنجشنبه 25 اسفند در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه، خوزستان، ایلام، قزوین، البرز، تهران و مرکز و جنوب اردبیل اطلاع داد.

  • امروز؛ بارش باران در 12 استان با ورود سامانه نو | آخر هفته این استان ها بارانی و برفی اند

براساس این هشدار در استان های مذکور رگبار و رعدوبرق، بارش تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف و کولاک برف رخ خواهد داد.

بر اثر این مخاطره جوی لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، طغیان رودخانه ها، در نواحی کوهستانی کولاک برف، صاعقه، خسارت تماشا سازه های موقت و خسارت تماشا صنعت کشاورزی مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی به ساکنان، مسافران و مسئولان استان های فوق موارد زیر را توصیه کرد:

هنگام سفر با خودرو همراه داشتن تجهیزات لازم و سوخت کافی، عدم اطراق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و عدم تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آب روها در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی به وسیله دستگاه های مربوطه

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار هواشناسی ، تشدید فعالیت سامانه بارشی در 12 استان ، احتمال سیل و کولاک برف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی ، تشدید فعالیت سامانه بارشی در 12 استان ، احتمال سیل و کولاک برف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید