نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در چین برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ویکی، مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از برگزاری نمایشگاه موزه آثار تاریخی این استان در پکن چین اطلاع داد و گفت: برپایی نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در پکن چین، می تواند دستاوردها و پیامدهای مثبت و ارزنده ای را برای گردشگری و اقتصاد این حوزه داشته و تاریخ و فرهنگ این استان را معرفی کند.

نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در چین برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ ویکی، ولی دنیای امروز، 9 بهمن ماه با تاکید بر لزوم تقویت روابط و مناسبات فرهنگی و تاریخی با دیگر کشورها، اظهار کرد: پیشینه، تاریخ و تمدن گیلان بسیار غنی و پرآوازه است و باید بیشتر مورد تبیین و واکاوی قرار گیرد، چین یکی از کشورهای دارای سابقه و تمدن دیرینه است و توسعه مناسبات فرهنگی با این کشورها بسیار ارزشمند بوده و باید استمرار داشته باشد.

وی از برپایی نمایشگاه موزه آثار تاریخی این استان در پکن چین اطلاع داد و اضافه کرد: در پی نمایش اشیای تاریخی و فرهنگی منطقه باستانی لیارسنگ بن از توابع بخش رانکوه شهرستان املش در قالب نمایشگاه شکوه ایران باستان در کشور چین، اشیای مذکور مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان و مردم نهاده شد.

دنیای با تاکید بر ضرورت مراودات فرهنگی با کشورهای دنیا و به خصوص همسایگان و کشورهای اسلامی بیان نمود: برگزاری نمایشگاه های فصلی و دوره ای آثار تاریخی ایران در سایر کشورها موجب آشنایی بیشتر مردم دنیا با فرهنگ و تمدن غنی ایران شده و این مهم منجر به رونق گردشگری خارجی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به دستاوردهای مثبت و ارزشمند معرفی آثار تاریخی گیلان به دیگر کشورها توضیح داد: معرفی قابلیت های تاریخی و فرهنگی گیلان به رونق مالی در حوزه گردشگری می انجامد.

دنیای با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های ملی، منطقه ای و دنیای بیش از پیش توسعه یابد، گفت: توسعه گردشگری خارجی با برپایی نمایشگاه های آثار باستانی و تاریخی صورت می گیرد و از این رو وزارتخانه میراث فرهنگی نسبت به برپایی اینگونه نمایشگاه ها تاکید ویژه دارد.

وی بیان نمود: به نظر می رسد برپایی این قبیل نمایشگاه ها که با پیوست تاریخی و گردشگری همراه است می تواند منظره و افق روشنی را برای گردشگری خارجی و اقتصاد این حوزه ترسیم کند، مقوله مغفول مانده ای که تا به امروز سهم ناچیزی در ارزآوری و اقتصاد برون مرزی داشته است و تحقق این مهم می تواند یکی از گزینه های مطمئن برای فاصله گیری از اقتصاد نفتی باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان گفت: جایگزینی اقتصاد گردشگری به جای اقتصاد نفتی ضمن حفظ منابع و سرمایه برای آیندگان و حذف خام فروشی و سرمایه پراکنی منجر به توسعه و رونق مالی، اشتغالزایی و بهبود معیشت می گردد.

منبع: دنیای سفر

به "نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در چین برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه آثار تاریخی گیلان در چین برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید