مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013 و هیوندای سوناتا YF

به گزارش وبلاگ ویکی، شرکت کیا اپتیما را به یکی از بهترین سبک های خودرو در کلاس خود تبدیل نموده است. این خودروی پرط رف دار در بازار کشورمان روزهای پرفروغی را پشت سر گذاشته و رقابت تنگاتنگی با رقیب هم وطن خود یعنی هیوندای سوناتا داشته است.

مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013 و هیوندای سوناتا YF

از میان رقبای اپتیما در بازار ایران، می توانیم به تویوتا کمری، هوندا آکورد، هیوندای النترا و هیوندای آزرا اشاره کنیم. در این مقاله، به آنالیز و مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013 و هیوندای سوناتا Yf می پردازیم.

کیا اپتیما 2400 سی سی از نمای روبه رو

مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013

نهمین نسل از هوندا آکورد در سال 2013 به بازار ایران راه پیدا کرد و خیلی زود به خودرو محبوبی تبدیل شد. به علت هم نسل بودن و قرار گرفتن در یک کلاس با کیا اپتیما و رقیب بودن این دو سدان شرقی در بازارهای جهانی و داخلی، مقایسه این دو خودرو یکی از مقایسه های معمول در بازار خودروهای کارنموده است.

واردنماینده هوندا آکورد عملکرد مناسبی در تبلیغات و قیمت گذاری آن نداشت؛ در نتیجه، این محصول کمپانی هوندا نتوانست به جایگاه واقعی خود در بازار ایران دست پیدا کند و فروشی در سطح کیا اپتیما و دیگر سدان های وارداتی را تجربه کند.

هوندا آکورد 2013 با جعبه دنده CVT و با ظرفیت پیشرانه 2356 سی سی در ایران عرضه شده است. این پیشرانه توانایی فراوری 173 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور را دارد و با شتاب حدود 10 ثانیه و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت، به صورت ترکیبی 8.4 لیتر بنزین در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید. همه این اعداد نشان از فزونی پیشرانه این نسل آکورد در مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی است. با وجود هم سطح بودن اعداد قدرت و گشتاور (177اسب بخار قدرت و 231نیوتن متر گشتاور)، حداکثر سرعت این مدل اپتیما 200 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آن 9.5 ثانیه است.

نمای داخلی کیا اپتیما 2400 سی سی

طراحی بدنه و داخل کابین هوندا آکورد کاملاً مدرن و قابل قبول است. جایگاه هایش راحت و کیفیت سواری اش بسیار دل چسب است. در مقابل طراحی داخلی کیا اپتیما 2400 سی سی بسیار حرفه ای صورت گرفته است و همانند طراحی خارجی اش از زبان تازه طراحی محصولات کیا تبعیت می نماید و جزء اولین معرف های آن است. هرچند بحث طراحی تابع مباحث سلیقه ای است، طراحی کیا اپتیما اسپورت تر و جوان پسندتر به چشم می آید و می تواند افرادی را که در پی ظاهری نوین برای خودرویشان هستند، بهتر جذب کند.

طراحان هوندا نیز در طراحی آکورد کم نگذاشتند و عنصر زیبایی، ماندگاری و لوکس بودن را در این نسل به نمایش گذاشته اند و ظاهر آن را نسبت به نسل های پیشین زیباتر و مدرن تر نموده اند. لازم به ذکر است که جدای از نمای زیبایی جلوی آکورد، نوع طراحی و تعبیه چراغ های پهن و بزرگ در نمای عقب که به وسیله یک نوار کروکی به یکدیگر متصل شده اند، شاید به مذاق بعضی از افراد خوش نیاید و آن را در مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی و رقبای ژاپنی یک نقطه ضعف بدانند.

درکل برخورداری از ویژگی هایی چون: کیفیت ساخت بهتر، خوش نام بودن برند هوندا و حس مثبت ایرانیان نسبت به محصولات صنعت خودروسازی ژاپن، کم مصرف بودن در زمینه سوخت، سواری بسیار نرم و ایمن بسیار زیاد و … نشان از فزونی هوندا آکورد در مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی است. به علت برخورداری از همین ویژگی ها، هوندا آکورد یکی از پرفروش ترین سدان ها در تمام جهان و در تاریخ چندین ساله خود محسوب می گردد. این نسل از هوندا نیز حضور موفقی را در بازارهای جهانی داشته است.

به علت اینکه تعداد خیلی بیشتری از کیا اپتیما در ایران عرضه شده است و در کشور ما خبری از آن موفقیت های جهانی آکورد نیست، خرید و فروش این سدان ژاپنی رونق اپتیما را ندارد و این یک ویژگی منفی برای آن محسوب می گردد. این موضوع منجر به پایین تربودن سطح خدمات پس ازفروش و بحث تأمین قطعات و خدمات آن نیز می گردد.

اگر خواستار سدانی ژاپنی هستید که کیفیت ساخت بهتر و استهلاک کمتری دارد، به سراغ هوندا آکورد بروید. بعلاوه اگر می خواهید سدانی مجهز به امکانات روز و کیفیت ساخت به مراتب سطح پایین تری داشته باشید که راحت تر بتوانید اقدام به تعویض آن بکنید، کیا اپتیما به راحتی در بازار خودروهای کارنموده در دسترس شماست.

نمای پشتی کیا اپتیما 2400 سی سی

مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هیوندای سوناتا YF

یکی از دلایل فروش زیاد YF عامه پسندبودن طراحی اش است. سبک طراحی YF چندان زیبا نیست و بیش از هرچیز، پرزرق و برق بودنش است که به چشم می آید. در طراحی داخلی سوناتا هم همان مشکل همیشگی کره ای ها وجود دارد؛ یعنی کیفیت کم متریال به کاررفته است. در سوناتا هم به علت طراحی کابین، راحتی سرنشینان و فضای کابین کم شده است. کابین سوناتا در مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی که ارگونومی خوبی دارد، چندان دل چسب نیست و کمی گیج نماینده به نظر می رسد.

پیشرانه استفاده شده در سوناتا و اپتیما مشترک است، اما در سوناتا بازده کمتری دارد و حدود 2 اسب بخار قدرت کمتری فراوری می نماید. لختی ای که در شتاب گیری اپتیما احساس می گردد، در سوناتا هم با کمی تشدید وجود دارد. مصرف سوخت و استهلاک سوناتا در مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی بیشتر است. سوناتا YF سواری اش خشک است و کوبش های بسیاری دارد که لاستیک های فاق کوتاه آن هم تأثیر بدی بر روی این خشکی و سواری گذاشته است. البته سوناتا یک نکته مثبت نسبت به اپتیما دارد و آن هم ترمزهایش است که مطمئن تر از اپتیما عمل می نمایند.

سخن آخر

امیدواریم این مطلب که دربارهٔ آنالیز و مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی است، برای شما مفید بوده باشد. بعلاوه می توانید در سایت وبلاگ ویکی آگهی های خرید و فروش کیا اپتیما 2400 سی سی را مشاهده کنید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و سایر خوانندگان بلاگ وبلاگ ویکی در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013 و هیوندای سوناتا YF" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه کیا اپتیما 2400 سی سی با هوندا آکورد 2013 و هیوندای سوناتا YF"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید