مراحل طراحی ویلا

به گزارش وبلاگ ویکی، طراحی ویلا یکی از احتیاج های ضروری برای ساخت و ساز در زمینه ویلا سازی است که ساخت بدون طراحی عملا ناقص خواهد بود. البته برای نتیجه گیری بهتر باید مراحل طراحی ویلا طبق استاندارهای مشخص شده به وسیله نظام مهندسی انجام گردد. طراحی دارای مراحی مختلفی از جمله آنالیز انتظارات مالک، مشخص بودجه، بستن قرارداد و غیره می باشد که احتیاج است این مراحل رعایت گردد. طراحی برای ویلا به فرآیندی گفته می گردد که طی آن طرحی از یک ساختمان با جزئیات کامل از نما، داخلی و محوطه آماده می گردد و پس از آن مطابق با این طرح ها، ساختمان یا ویلا ساخته می گردد. در گذشته بیشتر ویلا های ساخته شده بدون طراحی بود و مالک باید عکسی از ویلای مورد نظر خود به سازنده نشان می داد و یا شکل آن را به او شرح می داد. ولی با پیشرفت تکنولوژی و مخصوصا نرم افزار های گرافیک کامپیوتری، قبل از ساخت یک طرح کامل با جزئیات دقیق آماده می گردد. حتی مالک می تواند در داخل ویلا طراحی شده به گشت و گذار بپردازد. نکات زیادی در خصوص طراحی ویلا وجود دارد که یکی از این موارد انتخاب طراح با تجربه ومتخصص است تا پروژه شما با شکست روبرو نگردد. در ادامه شرحات کاملتری به شما ارائه می دهیم پس با ما همراه باشید.

مراحل طراحی ویلا

مراحل طراحی ویلا

همانطور که در بالا نیز گفته شد طراحی مراحل مختلفی دارد که بیشتر این مراحل باید با دقت انجام شود. هر کاری برای انجا شامل مراحلی است که طراحی نیز مراحل خاص خودش را دارد که در ادامه این مراحل را شرح می دهیم.

1-بررسی ساختمان ها برای مدل طراحی

مالکین زیادی هستند که دقیقا نمی دانند که چه طرحی را می خواهند برای ویلا خود اجرا نمایند. در بعضی از طراحی های هم دیده شده که مالک طرحی را به صورت کامل سفارش داده و طرح هم آماده شده ولی در آخر رضایتی ندارد. این موضوع به علت عدم شناخت کامل مالک از طرح نهایی است به همین علت است که بهتر است مالک قبل از سفارش طراحی ویلا سری به ویلا های ساخته شده بزند و طرحی مشابه یه ویلای مورد پسند خود را سفارش دهد.

2-انتخاب یک طراح کاربلد

همواره یک ویلای مجذوب نماینده و زیبا به وسیله یک طراح حرفه ای اجرا شده است. فردی که تجربه کاری بسیار بالایی دارد و توانسته مشتریان زیادی را راضی نگه دارد. طراحان زیادی هستند که خودشان را حرفه ای معرفی می نمایند ولی در انتها کار مشتری را خراب می نمایند و باعث وارد شدن ضرر های میلیونی به مالک می شوند. اگر می خواهید یک طراح کاربلد پیدا کنید باید به سراغ ویلاهای آماده شده بروید و هر ویلایی که خوشتان آماد طراح آن را پیدا کنید. درضمن در گوگل هم می توانید سرچ کنید و شرکت هایی هم هستند که طراحی را انجام می دهند.

3- پیش پرداخت و آغاز کار

بیشتر طراحان برای آغاز کردن کار مبلغی را با عنوان پیش پرداخت از کارفرما مطالبه می نمایند و آغاز کارهای طراحی معمولا بعد از دریافت پیش پرداخت است. مبلغ پیش پرداخت به صورت توافقی بین مالک و طراح مشخص می شود و عدد خاصی ندارد.

4-پرسش احتیاج های مالک به وسیله طراح

در این مرحله از سری مراحل طراحی ویلا، طراح پرسش هایی از مالک می پرسد تا مشخص شود مالک چه نوع سبکی را در نظر دارد و همینطور هدایت هایی نیز به مالک می نماید. در بیشتر مواقع مالکین احتیاج به مشاوره دارند و خودشان هم نمی دانند چه سبکی برای منطقه ای که قصد ساخت را دارند، مناسب است.

5-آغاز طراحی پلان ها

در این مرحله پلان ها باید طراحی شوند و همینطور محل اتاق ها، آشپزخانه و سایر نقاط در داخل ویلا باید جانمایی شود. طراحی پلان به صورت دستی و با نرم افزار های طراحی انجام می شود.

6-طراحی نمای بیرون و داخل

با توجه به سبک ویلا مورد نظر مالک، طراحی نمای بیرون و معماری داخل انجام می شود. معماری داخلی با نمای بیرون باید به صورت یک سبک واحد باشند. به عنوان مثال زمانی که سبک کلاسیک را برای داخل ویلا انتخاب نموده اید نباید برای نمای بیرون ویلا سبک مدرن انتخاب کنید. همواره طراحی اصول و قواعدی دارد که رعایت این مورد نیز یکی از اصول طراحی است.

7-بررسی طراحی با کارفرما

پس از طراحی اولیه نوبت به نشان دادن طرح به مالک است چون بعضی از موارد مشاهده شده که طراح، طراح نهایی را به مالک ارائه می دهد و مالک نیز تغییرات زیادی در طرح ایجاد می نماید. بهتر است طراح در هر مرحله با مالک چک کند تا مسئله ای در روند انجام کار پیش نیاید. اینکار باعث می شود اختلافات بین طراح و کارفرما به حداقل برسد.

8-طراحی محوطه

بیشتر ویلا ها دارای محوطه هستند یعنی بیشتر زمین های بزرگ هستند که بعد از ساخت ویلا بخشی نیز به عنوان حیاط دارند که در زیبایی ویلا تاثیر زیادی دارند. برای زیبا تر شدن بهتر است محوطه طراحی شود. با طراحی محل باغچه، استخر و فضای سبز شما محوطه زیبایی خواهید داشت. در بسیاری از موارد مالک سفارش طراحی محوطه نیز به طراح می دهد.

9-هماهنگی نهایی و تحویل طراحی

پس از اتمام کار طراحی، طراح بعضی از فایل های پروژه را برای مالک ارسال می نماید تا چنانچه مسئله ای در طراحی نهایی وجود داشته باشد، اصلاح شود. پس از تایید طرح به وسیله مالک نوبت به تسویه مبلغ است. مالک مطابق صحبت های اجرا شده در ابتدای پروژه، مبلغ مانده را به حساب طراح واریز می نماید. چنانچه پس از تحویل طراحی و تسویه مبلغ مسئله ای در طراحی وجود داشته باشد طراح موظف است آن را اصلاح کند.

نکات مهم در طراحی ویلا

-سپردن کار طراحی به شخصی که تجربه و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد.

-استفاده از سبک مناسب در طراحی با توجه به منطقه ای که قرار است ملک در آن ساخته شود.

-نورگیر بودن ویلا بسیار مهم است چون داخل ویلا تاریک نمی شود و باعث زیبایی ویلا نیز می شود.

طراحی ویلا در تهران

تهران یکی از شهر های بزرگ است که منطقه ها ویلایی نشین نیز دارد و برای طراحی ویلا در تهران مانند سایر شهر ها باید اصول و نکات طراحی رعایت شود. تهران مرکز ایران با جمعیتی چند میلیونی به ترافیک های زیاد معروف است. افراد زیادی در پی ساخت ویلا در اطراف آن هستند و قبل از هر اقدامی برای ساخت، احتیاج به طراحی در این شهر دارید. بیشتر سبک های ویلا که در تهران طراحی می شوند سبک مدرن و کلاسیک هستند که هوادار نیز زیاد دارند. بیشتر ویلاهای طراحی شده در تهران متراژ بزرگ هستند که نالکین آن هزینه های زیادی برای آنها انجام می دهند.

جمع بندی

در این مطلب از طراحی ویلا سعی شد مراحل و نکات طراحی گفته شود. شرحاتی هم درباره طراحی ویلا در شهر تهران داده شد که مراحل طراحی و نکات آن در تمامی شهر ها یکسان است. اگر کار طراحی را به متخصص آن واگذار کنید مراحل را به درستی انجام داده و نکات آن را نیز به درستی رعایت می نماید. نوآوران ویلا با بیش از 10 سال تجربه ویلاهای زیادی طراحی نموده و توانسته رضایت مشتریان خود را جلب کند. تجربه ثابت نموده، ویلاهایی که از روی طراحی ساخته شده اند بسیار زیباتر از سایر ویلاها هستند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق

به "مراحل طراحی ویلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراحل طراحی ویلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید