طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی

به گزارش وبلاگ ویکی، در جنوب شهر آتلانتا ساندویچ فیله مرغ به عنوان یک خوراک لذیذ در بین مردم شناخته شده است. رستوران چیک فیله که این غذا را طبخ می نماید در سال 1946 تاسیس شده و حالا به بیش از 2000 مکان در سراسر کشور توسعه یافته و این دستور طبخ را معروف تر نموده است. قرار است یاد بگیریم این غذای خوشمزه و ساده را چطور در خانه درست کنیم. یک نان همبرگر که کمی به کره آغشته شده و کمی شیرین است، چاشنی های بی نظیر، سینه مرغ سرخ شدهٔ ترد، و تکه های خیارشور یک ترکیب عالی و جادویی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی

نمی گردد صبر کرد تا روزی به امریکا سفر کنیم، پس بر آن شدیم که این دستور طبخ را به منزل شما بیاوریم. برای فیله مرغ معروف استفاده از مایع مخصوص غیرقابل انکار است. در حالت ایده آل، بایستی مرغ را یک شب تا صبح در مایع بخوابانید. اما اگر فقط می خواهید دو ساندویچ درست کنید، یک ساعت هم برای آن کافی است. یک آرد مخلوط نمدار برای پوشاندن روی گوشت استفاده می گردد تا موقع سرخ کردن، از آن محافظت گردد و بافت تردی به آن بدهد. به جای سرخ کردن عمیق، در اینجا شما می توانید نتایج مشابه خوشمزه که با پخت و سرخ کردن به دست می آید را مشاهده کنید. مرغ خود را بین نان های تند و کره ای همراه با تکه های تره فرنگی بگذارید و از خوردن ساندویچ خود لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی

  • سینه مرغ یک عدد
  • فلفل هندی یک چهارم قاشق چای خوری
  • شکر سه قاشق غذاخوری
  • پاپریکا یک قاشق چای خوری
  • شیر نصف پیمانه
  • فلفل سیاه به میزان لازم
  • تخم مرغ یک عدد
  • آرد سه چهارم فنجان
  • شیر خشک یک قاشق غذاخوری
  • پودر سوخاری نیم قاشق چای خوری
  • روغن بادام زمینی نصف پیمانه
  • نان همبرگر دو عدد
  • خیارشور شش عدد
  • کره یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی

مرحله اول

سینه مرغ را روی تخته برش قرار دهید، دستتان را روی آن بگذارید و با دقت به صورت افقی آن را برش دهید و به دو تکه تقسیم کنید. 3 قاشق غذا خوری نمک و 2 قاشق غذا خوری شکر را در یک کاسه میانه بریزید و آب به آن ها اضافه کنید. سپس سینه مرغ را داخل آن بگذارید. روی کاسه را بپوشانید و 1 ساعت به آن فرصت دهید. (برخی ها به جای آب از آب ترشی یا آب شور در این مایع استفاده می نمایند شما نیز می توانید آنها را امتحان کنید. شاید از آن ها بیشتر خوشتان آمد.)

مرحله دوم

پاپریکا، فلفل هندی و میزانی فلفل سیاه را در یک کاسه کوچک بریزید و هم بزنید. در کاسه دومی (میانه) شیر و تخم مرغ را با هم ترکیب کنید. در کاسه سومی هم آرد، شیر خشک، پودر سوخاری و به جای مانده ادویه، نمک و شکر را با هم ترکیب کنید. به مقدار یک تا دو قاشق غذا خوری از مایع شیر را به آرد اضافه کنید و با استفاده از نوک انگشتتان آن را مالش دهید تا آرد کمی مرطوب گردد.

مرحله سوم

روغن بادام زمینی را در تابه ای بزرگ روی شعله میانه گرم کنید. مرغ ها را از مایع خارج نموده و با دستمال کاغذی کمی خشک کنید و تمام مخلوط ادویه ها را به آن اضافه کنید. مرغ را در مخلوط شیر بزنید و بیرون آورید، سپس از دو طرف در آرد بگذارید تا پوشیده گردد.

مرحله چهارم

تابه را روی اجاق بگذارید و در آن روغن بریزید تا داغ گردد. سپس مرغ را در تابه بگذارید و سرخ کنید تا رنگ آن طلایی گردد. بعد از 3-4 دقیقه آن را برگردانید و سرخ کنید. به طرف دوم هم 3-4 دقیقه فرصت پختن بدهید. وقتی مرغ ها را از تابه خارج کردید روی دستمال های روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن را جذب کند.

مرحله پنجم

زمانی که مرغ در حال سرخ شدن است نان هایتان را دو قسمت کنید و درون تابه ای میانه روی شعله میانه داخل آنها را برشته کنید. سپس آنها را کره بمالید و تکه های خیارشور را روی نان زیرین قرار دهید.

مرحله ششم

تکه مرغ را روی نان زیرین بگذارید و با تکه نان بالایی ساندویچ خود را تکمیل کنید. حالا می توانید از ساندویچ مرغ خود لذت ببرید. اگر تعداد میهمان ها بیشتر بود، می توانید مواد را در عدد مناسب ضرب کنید و برای عده بیشتری این ساندویچ فیله مرغ را بپزید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ فیله مرغ کبابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید