طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس

به گزارش وبلاگ ویکی، سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا یکی از خوشمزه ترین سالادهای دنیاست. سالاد ماکارونی خوشمزه مجلسی را می توان با کالباس، مرغ یا سبزیجات تهیه کرد.

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس

وبلاگ ویکی | سرویس آشپزی - سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا یکی از خوشمزه ترین و متنوع ترین سالادهاست. سالاد ماکارونی را می توان با اضافه کردن مواد متنوع به پاستا تهیه کرد که این مواد بسته به سلیقه هر فرد متفاوت خواهند بود. پایه اصلی سالاد ماکارونی؛ پاستا یا ماکارونی فرمی، خیارشور و سس مایونز هستند که انتخاب سس نیز به سلیقه هر فرد می تواند متفاوت باشد. سالاد ماکارونی جزو غذاهای سر محسوب می گردد. روشهای تهیه سالاد ماکارنی بسته به اینکه با مرغ یا قارچ یا حتی کالباس تهیه گردد تفاوت های اندکی با هم دارند مثلا سالاد ماکارانی با مرغ یا سالاد ماکارنی با قارچ قطعا از لحاظ طمع و زمان آماده کردن آن ها متفاوت است.

قبل تر، طرز تهیه سالاد ماکارونی گیاهی را به شما آموزش دادیم ولی این بار قصد داریم طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس خانگی را به شما آموزش دهیم که سالادی ساده، خوشمزه و پرطرفدار است و برای وعده شام یا به عنوان یک سالاد متفاوت و شیک برای پذیرایی در مهمانی گزینه بسیار مناسبی است.

سالاد ماکارونی

مواد لازم
ماکارونی فرمی1 بسته
کالباس500 گرم
ذرتنصف پیمانه
نخودفرنگینصف پیمانه
خیارشورنصف پیمانه
سس مایونز یا فرانسویبه میزان لازم
لیمو ترش1 عدد
سیب زمینی(اختیاری)2 عدد

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس

  1. برای تهیه سالاد ماکارونی یا سالاد پاستا ابتدا؛ پاستاها را با کمی نمک و روغن در آب جوش بپزید اما توجه کنید که مدت زمان جوشیدن پاستا در آب برای تهیه سالاد ماکارونی باید بیشتر از زمانی باشد که قصد تهیه ماکارونی را دارید و پاستاها باید نرم تر از همواره آبکش شوند.
  2. ماکارونی پخته شده را آبکش کنید و کنار بگذارید تا خنک گردد.
  3. کالباس یا سینه مرغ پخته شده را به شکل نگینی خرد کنید.
  4. خیارشورها را نیز نگینی خرد کنید.
  5. در صورتی که دوست دارید از سیب زمینی در تهیه سالاد ماکارونی بهره ببرید، باید سیب زمینی را نیز مانند ماکارونی بپزید و وقتی کمی خنک شد، آن را به شکل نگینی خرد کنید. مواظب باشید که سیب زمینی خیلی پخته نگردد زیرا در این صورت موقع مخلوط کردن مواد سالاد ماکارونی، سیب زمینی ها له می شوند.
  6. در سرانجام سیب زمینی، خیارشور، کالباس، ذرت و نخودفرنگی و ماکارونی آبکش شده را باهم در ظرفی ریخته و مخلوط کنید و به سراغ آماده کردن سس سالاد بروید.
  7. می توانید یا سس مایونز را به تنهایی به سالاد ماکارونی اضافه کنید اما از آنجا که غلظت سس مایونز زیاد است می توانید آن را با مقداری ماست و آبلیمو رقیق تر کنید که در این صورت مقدار سس مایونز کم تر شده و سالاد سالم تر و کم کالری تری خواهید داشت.
  8. سس را با مواد قبلی ترکیب کنید و سالاد مارکارونی را تا زمان سرو داخل یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خورد هم بروند.
  9. سالاد ماکارونی را داخل ظرف موردنظر بکشید و آن را با سس، گوجه فرنگی، خیارشور، زیتون و ... تزیین کنید.

نوش جان.

نکته:

  • سس سالاد ماکارونی معمولا سس مایونز یا سس فرانسوی است اما می توانید برای سالم تر بودن و کم کالری تر شدن این سالاد، از ترکیب سس مایونز به اضافه ماست و آبلیمو بهره ببرید.
  • سالاد ماکارونی نیز مانند سالاد الویه هرچقدر بیشتر داخل یخچال بماند، طعم مواد بیشتر باهم ترکیب شده و سالاد خوشمزه تر خواهد شد.
منبع: setare.com

به "طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه با کالباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید