ساختمان های تهران سبز می شوند ، ویژگی منحصر به فرد ساختمان های سبز

به گزارش وبلاگ ویکی، مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از کوشش شهرداری تهران برای ایجاد مشوق در راستای شکل گیری ساختمان های سبز در تهران اطلاع داد.

ساختمان های تهران سبز می شوند ، ویژگی منحصر به فرد ساختمان های سبز

به گزارش وبلاگ ویکی، شینا انصاری مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در تشریح ایجاد ساختمان های سبز در تهران گفت: در قالب یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران با عنوان ساختمان سبز و معماری پایدار موضوع ساختمان های سبز پیگیری شده است، لذا برای اولین بار مدل رتبه بندی و ارزیابی ساختمان های سبز در حال اجرا است و دبیرخانه این بحث در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران شکل گرفته است.

وی اضافه نمود: اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران نیز در اجرای این طرح همکاری می نماید و در حال حاضر نیز دستورالعمل اجرایی طرح در حال تهیه و تدوین است تا برای مشخص تسهیلاتی که به این ساختمان ها داده می گردد تصمیم گیری گردد. مواردی همانند خاتمه کار و اموری که در دست شهرداری تهران است تا از این طریق سازندگان به موضوعات مرتبط با ساختمان های سبز توجه ویژه نشان دهند؛ موضوعاتی همانند بازچرخانی آب، پسماند، انرژی های تتازهپذیر و... نیز مدنظر است.

وی ادامه داد: تا به امروز ساختمانی در حکیمیه منطقه 4 و ساختمانی در منطقه 5 داشته ایم که به صورت داوطلبانه و پایلوت در این طرح شرکت نموده اند. در حقیقت افرادی بوده اند که خودشان علاقه مند بوده اند ساختمان های سبز ایجاد نمایند. چند سال پیش نیز اداره کل محیط زیست شهرداری تهران فراخوانی داد تا این ساختمان ها را تشویق کند که نشان هایی هم به آنها اهدا شد.

انصاری تاکید نمود: این طرح پیشتر حالت داوطلبانه داشته ولی با تهیه دستورالعمل مقرر می گردد بعضی از این موارد ساختمان سبز از حالت داوطلبانه خارج و حالت الزامی به خود بگیرد و در کنار الزام ها در ساختمان های تازه باید برای مواردی همانند بازچرخانی آب و استفاده از انرژی های تتازهپذیر مشوق هایی در نظر بگیریم تا سازندگان به رعایت این موارد تشویق شوند تا به سمت ایجاد ساختمان های دوستدار محیط زیست حرکت کنیم.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه جلسات ویژه ساختمان های سبز با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی تشکیل می گردد اضافه نمود: در این جلسات درخصوص استانداردهای بین المللی در این حوزه بحث و مصاحبه می گردد؛ کار جمعی که امیدواریم به خاتمه برسد و شاهد ایجاد ساختمان های سبز باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساختمان های تهران سبز می شوند ، ویژگی منحصر به فرد ساختمان های سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان های تهران سبز می شوند ، ویژگی منحصر به فرد ساختمان های سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید