زمین لرزه 6.7 ریشتری تایوان را لرزاند

به گزارش وبلاگ ویکی، خبرگزاری خبرنگاران- دست کم یک نفر در زلزله تایوان مجروح شده است.

زمین لرزه 6.7 ریشتری تایوان را لرزاند

به گزارش وبلاگ ویکی و به نقل از خبرگزاری فرانسه، زمین لرزه ای 6.7 ریشتری که بامداد چهارشنبه سواحل تایوان را لرزاند، ساختمان ها را تکان داد، مردم را از خواب بیدار کرد و یک مجروح بر جای گذاشت. این زمین لرزه باعث فروریختن یک پل نیمه ساخته در شرق جزیره شد.

تایوان به طور مرتب تحت تأثیر زمین لرزه قرار می گیرد زیرا در نزدیکی محل اتصال دو صفحه تکتونیکی قرار گرفته است. تایوان هشدار سونامی صادر نمی کند مگر اینکه زلزله ای بیش از 7.0 ریشتر ثبت گردد.

سازمان زمین شناسی ایالات متحده ابتدا زلزله ساعت 1:41 بامداد به وقت محلی سه شنبه را 6.9 ریشتر تخمین زد، اما آن را به 6.6 کاهش داد و در نهایت آن را تا 6.7 ریشتر ارزیابی کرد.

این سازمان بعلاوه عمق زلزله را از 10 کیلومتر (شش مایل) اولیه به 24 کیلومتر اصلاح کرد.

رسانه های محلی روز چهارشنبه ویدئوهایی را از فروشگاه های مواد غذایی منتشر کردند که نشان می داد هنگام وقوع زمین لرزه، اقلامی از قفسه ها بر زمین می افتند.

آژانس ملی آتش نشانی تایوان در صفحه رسمی فیس بوک خود تایید کرد که مردی در شهرستان تایتونگ در جنوب این کشور با شیشه برخورد نموده و به بیمارستان منتقل شده است.

به گفته این آژانس، یک پل در حال ساخت در Hualien نیز فروریخته است، اما به علت ممنوعیت تردد در اطراف منطقه، هیچ کس آسیب ندیده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "زمین لرزه 6.7 ریشتری تایوان را لرزاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمین لرزه 6.7 ریشتری تایوان را لرزاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید