راه اندازی کتابخانه در غرب شیراز، تعداد کتابخانه های عمومی کم است

به گزارش وبلاگ ویکی در شیراز، محمدحسین فیروزی در نخستین جلسه مشترک انجمن کتابخانه های شهرستان شیراز با اشاره به شرایط کتابخانه های عمومی شهرشیراز بیان کرد: پراکندگی کتابخانه های عمومی در شیراز نیازهای این شهر را تأمین نمی کند. بیشتر کتابخانه های عمومی شهر شیراز در چند منطقه واقع شده و در منطقه غرب تعداد کتابخانه های عمومی کم است که برای این موضوع پیش بینی نیز نشده است. ضروری است فرمانداری شهرستان تأمین کتابخانه در منطقه ها غرب شیراز را به صورت ویژه پیگیری نماید.

راه اندازی کتابخانه در غرب شیراز، تعداد کتابخانه های عمومی کم است

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، توسعه و ارتقای موجود را از اولویت های این مجموعه دانست و گفت: بسیاری از کتابخانه های عمومی به بازسازی و بازطراحی خدمات احتیاج دارند از این رو لازم است برای بازسازی و به روزرسانی کتابخانه های عمومی شهرستان تامین اعتبار گردد.

وی بازسازی کتابخانه شهید دستغیب را از مهم ترین پروژه های در دست اجرای کتابخانه های عمومی برشمرد و گفت: بازسازی قدیمی ترین کتابخانه استان فارس از سال 98 شروع شده و خوشبختانه در مدت اخیر با تزریق بودجه، این پروژه شتاب گرفته است؛ امیدواریم بازسازی این کتابخانه در امسال به اتمام برسد.

انتقال مالکیت زمین برای ساخت کتابخانه مرکزی شیراز

فیروزی بعلاوه با کتابخانه مرکزی شیراز اشاره و توضیح داد: در این رابطه جلسه ویژه ای برای انتقال مالکیت زمین به کتابخانه های عمومی با دستور استاندار تشکیل شد و در حال حاضر ساخت این کتابخانه گره ای ندارد. بعلاوه نقشه کشی و مطالعات اولیه این پروژه هم در حال اجرا است و تا انتها مردادماه نقشه این کتابخانه نهایی خواهد شد.

سرپرست کتابخانه های عمومی فارس با اشاره به تأمین اعتبار این پروژه گفت: در سفر آینده رئیس جمهور به استان فارس موضوع ساخت کتابخانه مرکزی شیراز و تامین اعتبار این پروزه پیگیری خواهد شد.

لطف الله شیبانی، فرماندار شهرستان شیراز در این نشست بر پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه های عمومی تأکید کرد.

وی گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس باید تکلیف کتابخانه های عمومی شهرهای داریان و خان زنیان را تعیین کند تا کتابخانه این دو شهر فاقد کتابخانه شهرستان شیراز هرچه سریع تر به بهره برداری برسد.

شهرداری پروانه ساخت کتابخانه مرکزی شهر صدرا را صادر کند

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز بعلاوه خواهان صدور پروانه ساخت کتابخانه مرکزی شهر صدرا از سوی شهرداری صدرا شد.

فاطمه صفری راد رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز نیز در این نشست به ارائه گزارش از فعالیت ها و برنامه های کتابخانه های عمومی شهرستان و پیگیری مصوبات پیشین این نشست پرداخت.

به گزارش ایبنا؛ در این نشست اعضای 4 انجمن کتابخانه های عمومی شهر شیراز، شهر صدرا، بخش مرکزی و بخش ارژن شهرستان شیراز حضور داشتند و اعضا به بیان نکاتی در حوزه توسعه کتابخانه های عمومی و نقطه نظرات خود پرداختند. بعلاوه با رای موافق اعضا انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز، مصوب شد حق عضویت کتابخانه های عمومی 40 درصد افزایش یابد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "راه اندازی کتابخانه در غرب شیراز، تعداد کتابخانه های عمومی کم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی کتابخانه در غرب شیراز، تعداد کتابخانه های عمومی کم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید