راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید

به گزارش وبلاگ ویکی، از مهم ترین ویژگی هایی که بندر چابهار دارد می توان به ویژگی و قابلیت بازرگانی آن اشاره نمود علاوه بر این، منطقه چابهار دارای آب و هوایی معتدل با قابلیت های تاریخی و طبیعی است که موجب جذب جهانگرد و جهانگرد به این منطقه شده است و علت اصلی نامگذاری این بندر به چابهار بهاری بودن هوای این منطقه است. مکان های دیدنی چابهار همانطور که اشاره شد دارای دیدنی های مختلف تاریخی، طبیعی و فرهنگی است و به همین علت دارای تنوع است و برای جهانگردان و علاقه مندان به ایران گردی با سلیقه های مختلف مناسب است.

راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید

برترین مکان های تماشای چابهار

بندری بودن شهر چابهار از قابلیت های مهمی است که برای بیشتر گردشگران دارای اهمیت است و بیشتر گردشگران دوست دارند منطقه های را برای سفر انتخاب نمایند که دریا یا بندر داشته باشد که لذت بیشتر سفر را برای آنها به همراه دارد.

تالاب لیپار:

این تالاب صورتی رنگ از مکان های گردشگری چابهار است و دارای منظره ها گردشگری طبیعی است وجود پرندگانی مانند چنگر، کشیم، فلامینگو و غیره چشم اندازهای این تالاب و بندر را ویژه تر نموده است.

موزه محلی چابهار:

این موزه از بناهای قدیمی و تاریخی در این منطقه ایت که در زمان قاجار ساختمان فرمانداری بوده است معماری این بنا به سبک قدیمی با نمای اتاق ها و راهرو آن را به یک مکان تماشای خاص در چابهار تبدیل نموده است.

کوه های مینیاتوری:

کوه های این منطقه به کوه های مینیاتوری معروف اند و علت آن نمای حیرت انگیز این کوه ها است نام علمی این پدیده و کوه های چابهار مورفولوژی است.

غارهای بان مسیتی:

اگر قصد دارید تا از بناهای قدیمی و طبیعی در چابهار تماشا کنید می توانید غارهای بان مسیتی که در روستای دامنه ای این منطقه قرار گرفته است انتخاب کنید این غارهای طبیعی دارای حفره هایی هستند که دایره شکل اند در اطراف و درون این غار نیز سنگ نوشته های خاصی وجود دارد که تماشای هستند.

گل افشان:

از مکان های تماشای چابهار با منظره ها طبیعی آن می توان به گل افشان اشاره نمود که کوه های گل افشان است و دارای ارتفاع 100 متر با بزرگ ترین قطر 100 متری است.

مسجد جامع تیس:

این مسجد بر اساس معماری مساجد پاکستان و هندوستان طراحی شده است مناره ها و کنبدهای این مسجد به رنگ قرمز و سبز آمیخته شده اند و در نمای آن از شیشه و هنرهای خاص به کار رفته شده است.

درخت مکرزن:

این درخت که به لحاظ اعتقادی برای مردم این شهر دارای اهمیت است از جاذبه های مهم چابهار است و اصل گیاه آن ریشه هندی دارد و دارای قدمتی بالا است.

بندر گواتر:

این بندر مرز میان چابهار و پاکستان است و به علت فضای زیبا و محیط زیستی که دارد مورد توجه گردشگران است این بندر در کنار جنگل های حرا قرار گرفته است و به همین علت دارای ماظری ویژه است.

منطقه حفاظت شده گاندو:

برای گردشگرانی که به تماشا از محیط زیست و حیوانات علاقه مند هستند می توان این منطقه محافظت شده را پیشنهاد کرد در این منطقه رودخانه پر آب و معروف نیز قرار گرفته است.

ساحل صخره ای چابهار

این ساحل که به نام ساحل دریا بزرگ چابهار نیز معروف می باشد، همانند تکه ای از بهشت است که در برابر زیبایی های خیره نماینده آن انگشت به دهان خواهید ماند. این ساحل صخره ای که روی آن را خزه های کوچک و سبز رنگ پوشانده در حاشیه دریای عمان قرار گرفته است.

حال نزدیک بودن ساحل دریا بزرگ با دریای عمان موجب برخورد آب با دیواره های صخره شده و موج فشانهای زیبایی ایجاد می نماید و شما با تماشا این تصویر زیبا حتی فقط یکبار هیچگاه فراموشش نخواهید کرد؛ آبی نقره گون دریا، صدای برخورد آب با صخره ها، آرامش بی مانند آن، حرکت خرچنگ ها و لاک پشت های کوچک و غیره موجب شده تا این ساحل بکر و زیبا از جمله تماشای ترین مکانهای گردشگری چابهار قرار گیرد.

روستای درک

روستای درک مکان خوبی برای افرادی است که علاقمند به روستاگردی و تماشا منطقه ها مجذوب کننده و شگفت انگیز می باشند. این روستا از مکان های مشهور چابهار بوده که در زراباد واقع شده و زیبایی خیره نماینده ای دارد.

در روستای درک؛ ساحل صخره ای، ساحل ماسه ای، ساحل مرجانی و ساحل شنی در فاصله های کمی از یکدیگر قرار گرفته اند که تماشای آنها تماشای است.

بعلاوه در این روستا تعداد زیادی از درختان گرمسیری، نخل و ذرت، درختان موز، بوته های هندوانه و … وجود دارد، از دیگر مجذوب کنندهیت های این روستا وجود چاه هایی با آب شیرین و زلال در مجاورت دریا می باشد.

روستای درک دارای طبیعتی بسیار زیبا است و وجود ساحل مرجانی، تپه های ماسه ای، کوه، جنگل و دریا در کنار هم و نیز غروب طلایی خورشید زیبایی این منطقه را دوچندان نموده است.

روستای شیرگواز ؛ هندوستان کوچک

این روستا که در باهوکلات چابهار واقع شده از طبیعت زیبایی برخوردار است و دارای زیستگاه های زیادی برای حیوانات مشهور می باشد. جالب است بدانید که نام این روستا برگرفته از نام دو حیوان شیر و گراز است و طبیعت این روستا، بعلاوه رودی که از میان آن عبور نموده بستر مناسبی برای کشاورزی، دامداری و باغداری به وجود آورده است.

از این رو محصولات فراوانی از جمله موز، انبه و پاپایا در شیر گواز کشت می گردد، بعلاوه در صورت علاقمندی به خوردن قهوه می توانید از مرغوب ترین انواع قهوه ها که در این روستای زیبا و تماشای کشت می گردد، بهره ببرید.

همانطور که دیدید چابهار دارای مکان های تماشای بی نظیری است که برای اولین بار آن را خواهید دید این با فرهنگ خاص مردمی خود می تواند تجارب مهمی از یک سفر را برای شما به همراه داشته باشد.

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به بندر چابهار، معرفی مکان های دیدنی چابهار که حتما باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید