دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401، 1400

به گزارش وبلاگ ویکی، خبرگزاری خبرنگاران-دکتر کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401-1400 که با رویکرد کنترل و مدیریت بیماری کرونا و تاکید بر سوش اُمیکرون تدوین شده است را ابلاغ کرد. ­

دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401، 1400

به گزارش خبرگزاری وبلاگ ویکی به نقل از وبدا، در این دستورالعمل با تاکید بر هماهنگی و جلب مشارکت بر تشکیل کمیته های استانی و شهرستانی و انجام هماهنگی های درون بخشی و بین معاونت های بهداشت با معاونت غذا و دارو و ادارات نظارت بر موادغذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و آزمایشگاه های کنترل غذا و دارو، مراکز اورژانس و فوریت های پزشکی و روابط عمومی دانشگاه ها، تاکید شده است.

بعلاوه، انجام هماهنگی با سازمان های مربوطه به منظور کنترل و نظارت بیشتر محل های اسکان و مراکز طبخ غذای زائرین (دانشگاه های مقصد راهیان نور) و کنترل و نظارت بهداشتی مراکز و اماکن و سامانه آبرسانی راستا حرکت کاروران ها از مبداء تا مقصد مورد تاکید قرار گرفته است.

در این دستورالعمل با تاکید بر اهمیت نظارت و بازرسی در اردو های راهیان نور بر نظارت و بازرسی اتوبوس ها و قطار های انتقال زائرین و نیز عرضه موادغذایی سالم، دقت در حفظ ایمنی موادغذایی، بهداشت افراد مرتبط با تهیه و توزیع موادغذایی و استفاده از آب شرب سالم، تاکید شده است.

در این راستا، معاون بهداشت وزارت بهداشت از دکتر میعادفر، رییس سازمان اورژانس کشور و مسئول اجرای طرح سلامت نوروزی سال 1401 خواسته است که دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور و نظارت بر برگزاری مراسم بر اساس شیوه نامه های بهداشتی به وسیله کمیته تخصصی بهداشت و درمان ستاد مرکزی راهیان نور کشور را به سازمان ها و ارگان های ذیربط جهت برنامه ریزی و اجرای مفاد آن ابلاغ کند.

متن کامل دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401-1400 در فایل پیوست ­قابل مشاهده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401، 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل مدیریت مهندسی بهداشت محیط در راهیان نور سال 1401، 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید