جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز

به گزارش وبلاگ ویکی، تهران گردی در پاییز، فصل شاعرانه سال، جذابیت دوچندانی دارد. اگر تا به حال از باغ موزه فردوس، دریاچه سد لار، پارک جمشیدیه و پل طبیعت بازدید نکرده اید. پاییز فصل مناسبی برای آن است.

جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز شهر تهران در پاییز شگفت انگیز است. جاهای تماشای تهران در پاییز شاید زیاد نباشد ولی سر زدن به آنها خالی از لطف نیست. مرکز تماشای ایران در این فصل برگ ریزان پاییز، چهره مجذوب کنندهی به خود می گیرد. آب و هوای تهران در این فصل خنک است ولی از آلودگی های گاه به گاه آن نیز نمی توان چشم پوشید. در این ایام جاهای تماشای تهران از رنگ و بوی خاصی برخوردار بوده و حالت رمانتیک و پاییزی منحصر به فردی دارد.

در ادامه چند مکان مجذوب کننده برای سر زدن در این فصل مرکز معرفی می گردد:

1. باغ موزه فردوس باغ فردوس از آثار تاریخی به جای مانده از دوره قاجار است که در خیابان ولیعصر تهران واقع شده است. به نظر بسیاری از کسانی که از باغ فردوس تماشا نموده اند، این مکان یکی از خارق العاده ترین مکان های پاییزی در تهران است که حتما در این فصل باید از آن بازدید کنید. عمارت بزرگ واقع در این باغ دارای 3 طبقه می باشد.

2. دریاچه سد لار دریاچه سد لار در 84 کیلومتری تهران است این منطقه به علت نزدیکی به قله دماوند هوایی خنک و چشم اندازهایی زیبا دارد و ورزش هایی مانند شنا و اسکی در این دریاچه امکان پذیر است.

3. پارک جمشیدیه یکی دیگر از مکان های پاییزی در تهران پارک جمشیدیه است. این پارک در ابتدا باغی شخصی متعلق به جمشید الدوله بود و بعدها بخش بزرگی از آن را با هدف احداث پارک، به شهرداری سپرد. گیاهان و درختان متنوعی اعم از بید مجنون، نارون، سرو، افرای سیاه، چنار، زبان گنجشک، اقاقیا و … در این پارک وجود دارند و این درختان در فصل پاییز زیبایی ویژه ای به فضای پارک می بخشند.

راستا دسترسی: در انتهای خیابان نیاوران به سمت خیابان منظریه بروید و بعد از اردوگاه شهید باهنر به پارک جمشیدیه دسترسی خواهید داشت.

4. پل طبیعت پل طبیعت، به لحاظ معماری سازه ای بی نظیر در سطح جهانی است. این پل هم اکنون به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می گردد. پل طبیعت سه طبقه، متصل کننده بوستان آب و آتش و پارک طالقانی می باشد. دو مشخصه ای که سبب خاص بودن پل طبیعت شده این است که اول مختص عابران پیاده می باشد و دوم اینکه نورپردازی خاص و کم نظیر آن در هنگام شب خارق العاده بنظر می رسد. گذشته از تماشای زیبایی های اطراف پل، پیاده روی در ارتفاع 40 متری از سطح زمین، عکاسی از چشم اندازها و کشف سوژه های مجذوب کننده از دیگر تفریحاتی می باشد که این پل را به یکی از مکان های پاییزی در تهران تبدیل نموده است.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی تهران در فصل پاییز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید