تشخیص بیماری آلزایمر در خانه

به گزارش وبلاگ ویکی، محققان نوعی آزمایش خون ابداع نموده اند که با استفاده از آن مردم می توانند حتی در خانه احتمال ابتلا به آلزایمر را بسنجند.

تشخیص بیماری آلزایمر در خانه

نادیا زکالوند: محققان مدت هاست در کوشش اند آزمایش خون ساده ای ابداع نمایند تا با استفاده از آن بتوان حتی در خانه، آزمایش تشخیص آلزایمر از افراد انجام داد. پایان آنها توانستند نوعی آزمایش خون به نام AD-Detect آماده نمایند تا افراد بتوانند با آنالیز پروتئین بتا-آمیلوئید، یکی از علایم اصلی آلزایمر، احتمال ابتلا به این بیماری را در خود یا اطرافیان شان تشخیص دهند.

در حال حاضر این بیماری با روش هایی چون اسکن های MRI، آزمایش های شناختی و معاینات فیزیکی تشخیص داده می گردد و متاسفانه به دلیل اینکه این روش ها نیازمند افراد متخصص و پرسنل در کلینیک است، محدودیت هایی دارند.

تست نو ابداعی این محققان تا میزان ای این محدودیت ها را کنار می زند.

آزمایش خون AD-Detect چگونه کار می نماید؟

این نوع آزمایش خون به مصرف نمایندگان یاری می نماید سلامت شناختی خود را آنالیز نمایند و با مراجعه به پزشک و آزمایش های بالینی خطر ابتلا به آلزایمر را بسیار زود و قبل از اینکه دیر گردد تشخیص دهند.

آزمایش خون AD-Detect، به ویژه برای افرادی که علایم خفیف اختلال شناختی از خود نشان می دهند یا در خانواده شان سابقه ابتلا به آلزایمر دارند، مفید است.

البته به گفته این محققان با این آزمایش نمی توان با اطمینان گفت که فرد به آلزایمر مبتلا شده است، بلکه نقطه آغاز ارزیابی احتمال ابتلا به آلزایمر است. در این آزمایش میزان دو پپتید پروتئین آمیلوئید-بتا، (آ-بتا42 و آ-بتا40) موجود در مغز ارزیابی می شوند. هرچه میزان آ-بتا42 کمتر از آ-بتا40 باشد، بدین معناست که فرد در خطر ابتلا به آلزایمر قرار گرفته است.

محققان مبتکر آزمایش خون AD-Detect، آن را روی طیف وسیعی از افراد آنالیز نموده اند و عملکرد آن را دقیق می دانند.

البته بعضی دیگر از محققان می گویند، با آنالیز بتا-آمیلوئید نمی توان با اطمینان گفت فرد به آلزایمر مبتلا خواهد شد. بعضی از افراد هستند که این پروتئین را در مغز خود دارند اما دچار زوال عقل و بیماری آلزایمر نشده اند.

با این حال مبتکران آزمایش خون AD-Detect معتقدند، افراد با این آزمایش می توانند درباره شرایط خود هوشیارتر بوده و به موقع به پزشک مراجعه نمایند.

این نوع آزمایش خون در آمریکا به زودی در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

منبع:

medicalnewstoday

منبع: خبرآنلاین

به "تشخیص بیماری آلزایمر در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشخیص بیماری آلزایمر در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید