از رویداد اکتبر اپل چه انتظاراتی داریم؟ از آیپد پرو تا مک های تازه

به گزارش وبلاگ ویکی، اپل هر ساله معمولا حدود یک ماه بعد از معرفی نسل نو آیفون، یک رویداد دیگر برای رونمایی از مدل های نو آیپد و کامپیوترهای مک برگزار می نماید. سال جاری هم در خصوص رویداد اکتبر گزارش های زیادی منتشر شده و با توجه به اینکه ماه اکتبر از حدود 3 هفته دیگر شروع می گردد، در این مطلب انتظارات خود را از رویداد اکتبر اپل مطرح می کنیم.

از رویداد اکتبر اپل چه انتظاراتی داریم؟ از آیپد پرو تا مک های تازه

به طور خلاصه باید بگوییم که در این رویداد به احتمال زیاد شاهد رونمایی از مدل های تازه آیپد پرو با چیپست M2، نسل دهم آیپد با طراحی متفاوت و حداقل چند مدل تازه نفس از کامپیوترهای مک خواهیم بود.

آیپد پرو با چیپست M2

در رویداد اکتبر اپل بدون شک شاهد رونمایی از مدل های تازه آیپد پرو مبتنی بر چیپست M2 خواهیم بود. ظاهرا سال جاری بار دیگر دو مدل 11 و 12.9 اینچی راهی بازار می شوند و متاسفانه مدل 11 اینچی مانند نسل قبلی از نمایشگر mini-LED بهره نمی برد. آخرین آپدیت این آیپدها در سال 2021 اجرا شده که در این سال با قابلیت هایی مانند چیپست M1، پشتیبانی از اینترنت 5G، نمایشگر mini-LED برای مدل 12.9 اینچی و دوربین سلفی بهتر راهی بازار شدند.

نسل دهم آیپد

از دیگر محصولاتی که در این رویداد شاهد رونمایی از آن ها خواهیم بود، می توانیم به نسل دهم آیپد اشاره کنیم که قرار است با نمایشگر بزرگ تر 10.5 اینچی، پورت USB-C و لبه های تخت راهی بازار شود. بعضی افشاگران اعلام نموده اند که اپل برای این تبلت از چیپست A14 استفاده نموده است.

اگرچه این تبلت بار دیگر از تاچ آی دی بهره می برد، ولی ظاهرا جک هدفون از بدنه آن حذف شده است. در یکی از گزارش ها آمده که تاچ آی دی مانند نسل تازه آیپد ایر و آیپد مینی درون دکمه پاور تعبیه شده ولی هنوز در این رابطه نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. برای مقایسه باید بگوییم که نسل نهم آیپد از نمایشگر 10.2 اینچی و چیپست A13 بهره می برد و مدل 64 گیگابایتی آن با قیمت 329 دلار فروخته می شود.

مک های تازه با چیپست های سری M2

طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص آماده سازی نسل تازه مک بوک پرو، مک پرو و مک مینی مبتنی بر تراشه های سری M2 منتشر شده است. بنابراین در رویداد اکتبر اپل بدون شک شاهد رونمایی تعدادی از این کامپیوترهای مک خواهیم بود.

مک مینی با تراشه های M2 و M2 پرو

اپل در سال 2020 از نسل تازه مک مینی با تراشه M1 رونمایی کرد. حالا بعد از گذشت حدود دو سال، قرار است نسل بعدی این کامپیوتر با تراشه M2 از راه برسد. در حال حاضر اپل همچنان مک مینی مبتنی بر پردازنده های اینتل را به فروش می رساند ولی ظاهرا قرار است مک مینی مبتنی بر M2 پرو جایگزین این مدل شود.

مک بوک پرو با تراشه های M2 پرو و M2 مکس

از دیگر محصولات تازه این رویداد می توانیم به مک بوک پرو 14 و 16 اینچی مجهز به تراشه های M2 پرو و M2 مکس اشاره کنیم. در ابتدا گفته می شد این دو تراشه مبتنی بر لیتوگرافی 3 نانومتری خواهند بود ولی حالا تعیین شده که مانند نسل قبلی، تراشه های 5 نانومتری محسوب می شوند. ظاهرا از نظر عملکردی نسبت به نسل قبلی با ارتقای نسبی روبرو شده اند و قرار نیست بهبود چشمگیری در عملکرد آن ها عملی شود.

مک پرو با M2 Ultra و M2 Extreme

اپل بعد از معرفی مک استودیو گفت که مک پرو تازه هم در ماه های آینده معرفی خواهد شد. در سال 2020 که اپل از تراشه اختصاصی کامپیوترهای مک رونمایی کرد، گفت که روند مهاجرت به این تراشه ها حدود 2 سال طول می کشد. بنابراین با عرضه مک پرو مبتنی بر تراشه های اختصاصی، وابستگی اپل به پردازنده های اینتل به طور کامل قطع خواهد شد.

ظاهرا اپل برای این کامپیوتر دو تراشه M2 Ultra و M2 Extreme را در نظر گرفته است. هنوز در رابطه با قدرت این تراشه ها و طراحی نسل تازه مک پرو نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم و احتمالا طی هفته های آینده، اطلاعات بیشتری از آن ها فاش خواهد شد.

احتمال معرفی اپل تی وی با چیپست A14

مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، ماه ها قبل گفت که اپل در نیمه دوم 2022 از نسل تازه اپل تی وی با ویژگی های تازه رونمایی خواهد نمود. اما هنوز تعیین نیست که آیا در رویداد اکتبر این محصول معرفی می شود یا اینکه در زمان دیگری شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

ظاهرا این مدل از چیپست A14 و 4 گیگابایت رم بهره می برد. برای مقایسه باید بگوییم که نسل فعلی مبتنی بر تراشه A12 و 3 گیگابایت رم است.

اعلام تاریخ انتشار iPadOS 16 و macOS Ventura

در رویداد اکتبر اپل تاریخ انتشار سیستم عامل های macOS Ventura و iPadOS 16 را اعلام خواهد نمود. انتشار دیرتر از حد انتظار این سیستم عامل ظاهرا به چالش های پیش آمده در روند توسعه و آماده سازی برمی شود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "از رویداد اکتبر اپل چه انتظاراتی داریم؟ از آیپد پرو تا مک های تازه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از رویداد اکتبر اپل چه انتظاراتی داریم؟ از آیپد پرو تا مک های تازه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید