ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور

به گزارش وبلاگ ویکی در نیشابور، دولتعلی سعید استاندار ختلان تاجیکستان و هیأت کارآفرینان این استان صبح امروز، با هدف توسعه سرمایه گذاری متقابل و گردشگری در نیشابور حضور یافت.

ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور

وی در آستانه روز ملی خیام با حضور در مجموعه های فرهنگی تاریخی خیام و عطار نیشابوری و سایت موزه شادیاخ به ابرشهر ایران ادای احترام کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور در این خصوص اظهار کرد: نیشابور به عنوان یکی از مراکز علمی دنیا اسلام میزبان و مهد پرورش اندیشمندان و عارفان تاجیکستانی همانند کمال خجندی شاعر قرن هشتم هجری که در بسیاری از غزلیاتش اعتقاد و دلبستگی خود را به عطار نیشابوری بیان نموده و بعلاوه ابوالفضل خجندی، ابوعبداله خجندی از عارفان و محدثان قرن چهارم و خواجه صائن الدین ترکه خجندی اصفهانی از دانشمندان و نویسندگان قرن نهم هجری بوده است.

علیرضاسیدآبادی اضافه کرد: پیوند خواهرخواندگی شهرهای نیشابور و خجند می تواند مناسبات و اشتراکات مالی، گردشگری،سرمایه گذاری و فرهنگی فراوانی را بین این دو شهر ایجاد نماید. وی خاطر نشان کرد: این هیئت را ابوالفضل چمندی معاون امور مالی استانداری خراسان رضوی همراهی می کرد که جهت یاد بود در این سفر درختی به وسیله دولتعلی سعید استاندار ختلان تاجیکستان در باغ مصفای خیام نیشابوری کاشته شد.

در این بازدید از آرامگاه خیام و عطار نیشابوری، کتاب رباعیات خیام به دولتعلی سعید تقدیم شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادای احترام استاندار ختلان تاجیکستان به عطار و خیام در نیشابور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید