نمایش 10 هنر کهن در نمایشگاه صنایع دستی قاینات

به گزارش وبلاگ ویکی، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قاینات از شرکت 10 غرفه در 10 رشته صنایع دستی قاین در چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی اطلاع داد.

نمایش 10 هنر کهن در نمایشگاه صنایع دستی قاینات

به گزارش وبلاگ ویکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، حمید عباس زاده، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین با اشاره به برپایی چهارمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان اعلام کرد: 10 غرفه از شهرستان قاین در این نمایشگاه حضور دارد.

او ادامه داد: هنرمندان قاینی در رشته های قارت، جاجیم، معرق چوب، پلاس بافی، سفره آردی، کاشی هفت رنگ، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، پارچه بافی سنتی، ماشته و چرم بافی در این نمایشگاه حضور دارند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین اضافه نمود: پنج رشته جاجیم، پلاس، قارت، سفره آردی و تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی به صورت زنده اجرا می شوند.

عباس زاده با بیان اینکه بافته های داری شهرستان قاین دارای قدمتی دیرینه هستند، اظهار کرد: نمونه هایی در قارت بافی قرن 17 در موزه ها مشاهده می گردد.

او نمایشگاه را بستری مناسب برای فروش صنایع دستی دانست و گفت: از ابتدای فعالیت نمایشگاه تاکنون قریب به 170میلیون ریال از محصولات صنایع دستی به فروش رفته و پیش بینی می گردد این میزان تا آخر فعالیت نمایشگاه به 250میلیون ریال برسد.

10میلیارد ریال صنایع دستی شهرستان قاین به فروش رفت

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین گفت: از ابتدای امسال قریب به 10میلیارد ریال صنایع دستی در این شهرستان به فروخته شده است.

حمید عباس زاده با بیان اینکه شهرستان قاین دارای قدمتی دیرینه در بافته های داری صنایع دستی است، اضافه نمود: هنرمندان زیادی از سالیان گذشته در رشته های جاجیم بافی، پلاس بافی، قارت بافی، سفره آردی فعالیت داشته اند.

او از فعالیت 400 هنرمند در شهرستان قاین اطلاع داد و گفت: از ابتدای امسال قریب به 10میلیارد ریال از محل فروش صنایع دستی عاید این صنعتگران و هنرمندان شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین ادامه داد: بافته های داری بیشترین میزان فروش صنایع دستی را به خود اختصاص داده اند که نشان دهنده استقبال مردم از هنرهای کهن دارد.

منبع: میراث آریا

به "نمایش 10 هنر کهن در نمایشگاه صنایع دستی قاینات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش 10 هنر کهن در نمایشگاه صنایع دستی قاینات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید