شرط دریافت بیمه بیکاری افراد قرارداد کارمعین چیست؟

به گزارش وبلاگ ویکی، تهران (پانا) - مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از شروط لازم برای دریافت بیمه بیکاری افراد دارای قرارداد کار مشخص را داشتن حداقل یک سال سابقه کار در آخرین کارگاه دانست.

شرط دریافت بیمه بیکاری افراد قرارداد کارمعین چیست؟

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مسعود بابایی در تشریح قوانین مربوط به بیمه بیکاری گفت: مشمولین فاقد قرارداد موقت همچنان با دارا بودن 6 ماه سابقه مشمول بیمه بیکاری هستند.

وی درباره بیمه بیکاری افرادی که قرارداد موقت دارند، افزود: با وجود اینکه هیات عمومی دیوان عدالت اداری کارگران دارای قرارداد کار مدت تعیین را از شمول بیمه بیکاری مستثنی کرده است، اما بر اساس تفاهم نامه مشترک بین وزارت تعاون و سازمان تامین اجتماعی در اسفندماه سال 84 چنانچه فرد دارای یک سال سابقه کار در آخرین کارگاه باشد مشمول بیمه بیکاری خواهد شد.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون تاکید کرد: کارگران دائم چنانچه حداقل 6 ماه حق بیمه پرداخت کنند مشمول بیمه بیکاری بوده و بدون هیچ خللی طبق ضوابط قانونی از مقرری بیمه بیکاری بهره مند می شوند.

بابایی گفت: افرادی که در زمان قرارداد کار اخراج می شوند، می توانند برای تعیین تکلیف و بهره مندی از مزایای قانونی پیش بینی شده از طریق سامانه جامع روابط کار دادخواست خود را در سامانه ثبت و پیگیری لازم را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "شرط دریافت بیمه بیکاری افراد قرارداد کارمعین چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط دریافت بیمه بیکاری افراد قرارداد کارمعین چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید