سوچی برای حضور در دادگاه کشتار مسلمانان روهینگیا راهی لاهه شد

به گزارش وبلاگ ویکی به نقل از رویترز، آنگ سان سوچی رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل برای دفاع از کشتار مسلمانان روهینگیا به شهر لاهه هلند سفر کرده است.

سوچی برای حضور در دادگاه کشتار مسلمانان روهینگیا راهی لاهه شد

دیوان کیفری بین المللی در روزهای دهم تا دوازدهم ماه دسامبر جاری برای بررسی پرونده کشتار مسلمانان روهینگیا توسط ارتش و دولت میانمار تشکیل جلسه می دهد.

در ماه نوامبر گذشته کشور کوچک و مسلمان گامبیا در غرب آفریقا دادخواستی به دیوان ارائه کرده و اکثریت بودایی میانمار را به نسل کشی اقلیت مسلمان آن کشور متهم کرد.

نسل کشی جدی ترین جنایت بین المللی است. جلسات این دادگاه سه روز طول می کشد و در طول سه روز دادرسی، از هیئت 16 نفره قضات سازمان ملل در دیوان کیفری بین المللی خواسته می شود اقدامات موقت برای محافظت از اقلیت روهینگیا را قبل از اینکه این پرونده به طور کامل شنیده شود، اعمال کنند.

در سال 2017 پس از حمله وحشیانه ارتش میانمار بیش از 700 هزار نفر از اقلیت روهینگیا مجبور به فرار از کشور شدند. بر اثر این حملات هزاران نفر کشته شده یا مورد تجاوز قرار گرفتند.

سوچی در حالی میانمار را ترک کرد که هزاران نفر از طرفدارانش او را تا فرودگاه همراهی کردند و برای پیروزی او در دیوان مراسم مذهبی برگزار کردند. همچنین دهها نفر دیگر در روزهای آینده به لاهه سفر می کنند تا با تحصن در برابر دادگاه از کشتار مسلمانان روهینگیا حمایت کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سوچی برای حضور در دادگاه کشتار مسلمانان روهینگیا راهی لاهه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوچی برای حضور در دادگاه کشتار مسلمانان روهینگیا راهی لاهه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید