زیباترین موزه های دنیا ، بخش دوم

به گزارش وبلاگ ویکی، در سراسر دنیا، موزه های زیادی وجود دارند. بسیاری از این موزه ها، خودشان یک موسسه فرهنگی به شمار می رود. این ساختمان ها دارای عناصر فرهنگی و قابل توجهی هستند.

زیباترین موزه های دنیا ، بخش دوم

در ادامه همراه با ما باشید تا زیباترین موزه های دنیا را به شما معرفی کنیم.

موزه ملی آمستردام

Rijksmuseum, Amsterdam, Netherlands

یکی از برجسته ترین ساختمان های شهر آمستردام، موزه ملی آمستردام است که به تاریخ و هنر کشور هلند اختصاص یافته است. این موزه ابتدا در لاهه قرار داشته و سپس به کاخ سلطنتی در آمستردام و پس از آن به تریپنهویس انتقال یافته است تا اینکه در نهایت، در سال 1885 میلادی در خانه نو خود قرار گرفته است. این موزه دارای بیش از یک میلیون اثر از بعضی از برجسته ترین هنرمندان است.

موزه سومایا

Museo Soumaya, Mexico City, Mexico

موزه سومایا از دو ساختمان به نام پلازا کارسو و پلازا لورتو تشکیل شده است و یک موزه شخصی است که دارای مجموعه خیره ای شامل بیش از 66 هزار اثر هنری است. در سال 2011 میلادی، مجموعه اصلی این موزه به ساختمان پلازا کارسو انتقال یافته بود. این ساختمان به خاطر شکل غیر معمول خود بسیار مشهور است. نمای این ساختمان با بیش از 16 هزار کاشی آلومینیومی پوشیده شده است. داخل این موزه نیز بیشتر به رنگ سفید است.

موزه رویال اونتاریو

Royal Ontario Museum, Toronto, Ontario, Canada

موزه رویال اونتاریو همانطورکه از نامش پیدا است، در شهر اونتاریوی کانادا واقع شده است و بزرگترین موزه این کشور محسوب می گردد. این موزه بعلاوه بزرگترین موسسه تحقیقات کانادا به شمار می رود. ساختمان فعلی این موزه، در درون یک ساختمان مربوط به سال 1914 میلادی جای گرفته است. بخش شرقی این موزه در سال 1933 میلادی اضافه شده است و بخش کریستالی نیز در سال 2007 میلادی در این ساختمان ساخته شده است که در آن، بحث های زیادی پیرامون آن شکل گرفته بود. پس از افتتاح شدن این بخش، ورودی این ساختمان به این بخش انتقال یافت که نمایانگر سبک قدیم و نو است.

موزه تاریخ هنر وین

Kunsthistorisches Museum Wien, Vienna, Austria

موزه تاریخ هنر وین در اواخر قرن نوزدهم میلادی تاسیس شد تا مجموعه آثار هنر هابسبورگ، خانواده سلطنتی اتریش در آن نگهداری گردد. این موزه، یکی از مهم ترین موزه های هنری در دنیا به شمار می رود. علاوه بر این مجموعه آثار هنری از نقاشی ها و مجسمه ها، ساختمان مجلل دارای یک گنبد هشت ضلعی به ارتفاع 60 متر است که به زیبایی و با تجمل بسیار زیادی طراحی شده است.

موزه سنت لوران

Musée Yves Saint Laurent, Marrakech, Morocco

ساختمان این موزه به رنگ خاکی است و با پیرامون خود به خوبی تطابق پیدا نموده است. این موزه به طراح مد فرانسوی سنت لوران اختصاص یافته است. این موزه در سال 2017 میلادی در مراکش افتتاح شده بود. این موزه در کنار باع ماژورل واقع شده است. نمای بیرونی این ساختمان ترکیبی از منحنی ها و مربع ها هستند و طوری طراحی شده است تا نمایانگر پارچه باشند. این موزه، بیشتر به آثار سنت لوران اختصاص دارد.

موزه قصر دوک

Palazzo Ducale, Venice, Italy

موزه قصر دوک، یکی از یازده موزه ای است که در شهر ونیز ایتالیا وجود دارند. این موزه، مشهورترین موزه این شهر به شمار می رود. این قصر قبلا سکونتگاه دوک و بعلاوه محل دولت ونیزی بوده است. در سال 1923 میلادی، این ساختمان به یک موزه تبدیل شد و در آن، آثار هنری متعددی وجود دارند. خود ساختمان، یک شاهکار از سبک معماری گوتیک به شمار می رود که پایه های قرن چهاردهم و پانزدهم میلادی را با ویژگی های مجلل دوره رنسانس و منریسم ترکیب نموده است.

موزه هنر تایگر

Museo de Arte Tigre, Buenos Aires, Argentina

این ساختمان در سال 1912 میلادی به عنوان باشگاه تایگر افتتاح شده بود و یک مرکز تجمع بسیار محبوب در آن موقع بوده است. در سال 2006 میلادی، پس از یک بازسازی بسیار پرهزینه، ساختمان به عنوان موزه هنرهای زیبای تایگر افتتاح شده بود. این ساختمان ظریف و دو طبقه، دارای پنجره های بسیار بزرگی است که در تمام سمت های آن قرار دارند. علاوه بر این، پله های مرمرین آن بسیار به چشم می ایند. سالن اصلی در طبقه اول دارای نقاشی های دیواری است که به وسیله هنرمند اسپانیایی جولیو ویلای پرادس کشیده شده اند. نمای داخلی ساختمان نیز به وسیله آینه های ونیزی و لوسترهای فرانسوی طراحی شده اند.

موزه اوفیتزی

Gallerie degli Uffizi, Florence, Italy

موزه اوفیتزی دارای یک مجموعه گران بها از آثار هنری است که عمدتا مربوط به دوره رنسانس ایتالیا هستند. این موزه، همچون آثار هنری داخل آن بسیار زیبا است. این موزه اغلب به عنوان یکی از اولین موزه های مدرن شناخته می گردد. این موزه از اوایل قرن شانزدهم میلادی به روی عموم باز بوده تا اینکه در سال 1865 میلادی رسما به عنوان یک موزه معرفی شده است. ساخت این ساختمان به دست جیورجیو واساری آغاز شده بود و قرار بوده تا اداره اشراف زاده های فلورانسی باشد.

موزه تاریخ نظامی بوندزوهر

Bundeswehr Museum of Military History, Dresden, Germany

این موزه بیشتر روی جنبه های انسانی جنگ تمرکز دارد و شامل دو بخش است: یک بخش، توپخانه نظامی قرن نوزدهم است و یک بخش، ساختمان نوی است که در درون ساختمان قدیمی احداث شده است. طراحی این ساختمان به این صورت، نشان دهنده تاریخ نظامی پرحادقه آلمان است. نوک تیز این ساختمان نو به سمت نقاطی است که از آنجا، بمب های نیروهای متفقین به روی شهر درسدن ریخته شده است.

موزه لوور ابوظبی

Louvre Abu Dhabi, Abu Dhabi, UAE

موزه لوور ابوظبی، یکی از مورد انتظارترین موزه های مدرن محسوب می شده است که در سال 2017 میلادی افتتاح شده بود. این موزه در اولین سال افتتاح خود بیش از یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب نموده بود. موزه لوور ابوظبی دارای مجموعه بیش از 35 هزار اثر هنری است که از سراسر دنیا جمع آوری شده اند. این موزه بیشتر روی آثار هنری ای تمرکز دارد که پلی میان هنر غرب و شرق هستند. ساختمان موزه نیز خودش بسیار قابل توجه است. به نظر می رسد که گنبد تار عنکبوتی این موزه، شناور است. این موزه، در منطقه فرهنگی جزیره سعادیات در شهر ابوظبی امارات واقع شده است.

منبع: فوت و فن / loveexploring.com

به "زیباترین موزه های دنیا ، بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین موزه های دنیا ، بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید