رضوانی غول پیکر در خیابان فرشته؛ واقعی یا کیک؟

به گزارش وبلاگ ویکی، اخیرا ویدئویی در فضای مجازی منتشر شده که خودروی خاص رضوانی را در حال حرکت در خیابان فرشته نشان می دهد. این فیلم که حواشی بسیاری هم داشته، فیک بوده و صرفا یک ویدئو تبلیغاتی است.اما حالا این غول بی شاخ و دم آمریکایی که زیر نظر یک ایرانی ساخته شده، چه ویژگی هایی داشته که اینقدر سر و صدا به پا نموده است؟

رضوانی غول پیکر در خیابان فرشته؛ واقعی یا کیک؟

امیرمسعود عابدین: در ابتدا بیایید نگاهی به برند رضوانی بیندازیم؛ رضوانی موتورز یک کمپانی طراح خودرو ایرانی آمریکایی و فراوریکننده خودروهای سوپر اسپرت در ارواین کالیفرنیا است. رضوانی موتورز به وسیله فریس رضوانی، یکی از طراحان خودروهای سوپر اسپرت تأسیس شد که قبلاً با آستون مارتین و فراری کار می کرد.

نیسان آریا تاریخ ساز شد / عکس

تا به حال محصولاتی مانند بیست (Beast)، بیست ایکس (Beast X)، بیست آلفا (Beast Alpha) و تانک از این خودروساز به جهانیان معرفی شده است. اما آخرین خودروی این شرکت که در این ویدئوی ساختگی هم حضور دارد، ونجنس (انتقام) نام دارد.

این خودرو یک شاسی بلند بزرگ و غول پیکر است که بر اساس کادیلاک اسکلید ساخته شده است. طراحی ونجنس به وسیله میلان ایوانوف اجرا شده که سابقه کار در شرکت های فراوریکننده بازی های کامپیوتری دارد. فریس رضوانی هدف از فراوری آن را ورود یک کانسپت تخیلی موجود در بازی های ویدیویی به زندگی واقعی بیان نموده است.

پنل های ضد گلوله در سراسر بدنه نصب شده اند و خریدار می تواند انواع لباس های ضد گلوله با کلاه خود و ماسک گاز را نیز سفارش دهد.

کابین این خودرو جایی است که به طور واضح نشان می دهد، ونجنس براساس کادیلاک اسکلید ساخته شده است. به جز تغییر در لوگو، تفاوت دیگری با کابین اسکلید دیده نمی گردد. صفحه نمایش بزرگ و منحنی این کابین متشکل از نمایشگرهای 7.2، 14.2 و 16.9 اینچی است.

امکانات و تجهیزات فضای داخلی ونجنس عبارتند از صندلی های 12 حالته برقی جلو، کنترل آب و هوای سه منطقه ای، سیستم صوتی AKG با 19 اسپیکر، گرمکن صندلی های جلو و عقب، شارژر وایرلس و صندلی های خلبانی ردیف دوم و ...

با توجه به ساخته شدن ونجنس بر مبنای اسکلید، سه پیشرانه این شاسی بلند کادیلاک روی آن نصب می گردد. پیشرانه اول، یک موتور 6.2 لیتری V8 است که 420 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید.

پیشرانه بعدی 3 لیتری توربودیزل و شش سیلندر خطی است که 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. قدرتمندترین پیشرانه که در نسخه V کادیلاک اسکلید هم حضور دارد، یک موتور 6.2 لیتری سوپرشارژ با قدرت 690 اسب بخار و گشتاور 885 نیوتن متری است.

هر سه پیشرانه به یک گیربکس ده سرعته اتوماتیک متصل هستند. قیمت پایه این خودرو حدود 249 هزار دلار اعلام شده است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ ویکی مراجعه کنید.

عجیب ترین محصول غول خودروساز انگلیسی که جهان را شگفت زده کرد!/عکس

پراید آمریکایی ها را ببینید!/ عکس

با پول تارا این خودروهای آمریکایی را سوار شوید!/ عکس

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رضوانی غول پیکر در خیابان فرشته؛ واقعی یا کیک؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضوانی غول پیکر در خیابان فرشته؛ واقعی یا کیک؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید