راهنمای سفر به مسکو روسیه

به گزارش وبلاگ ویکی، صحبت از سفر به مسکو به عنوان مرکز کشور روسیه و شهری با تاریخ دیرین و کهن و جاذبه های گردشگری متنوع و مجذوب کننده، تپش قلب هر گردشگری را افزایش می دهد. این شهر زیبا و رنگارنگ با قرار گرفتن در کنار رودخانه مسکو و ناحیه مرکزی فدرالی در روسیه قدمتی 860 ساله دارد و یادآور سرمای شدید و خیابان های پوشیده از برف است. آب و هوای این شهر مرطوب و قاره ای می باشد که تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد و طولانی دارد. کلان شهر مسکو از نظر موسسات علمی، ورزشی و آموزشی توانسته رتبه خوبی را در سطح دنیا کسب کند و با توجه به امکانات مناسب و تجهیزات کامل ورزشی در این شهر، مسکو یکی از شهرهای میزبان جام دنیای 2018 انتخاب شده است که 12 مسابقه در استادیوم های این شهر برگزار می گردد که مهمترین آنها بازی افتتاحیه بین کشور میزبان و کشور عربستان، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، بازی نیمه نهایی و بازی فینال در استادیوم لوژنیکی و یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی در استادیوم اسپارتاک می باشد.

راهنمای سفر به مسکو روسیه

جاذبه های گردشگری مسکو

وقتی از مسکو سخن می گوییم بی تردید اولین تصویری که در فکر خطور می نماید هنر معماری بسیار مجذوب کننده و غیرقابل وصف آن است که تمام آثار تاریخی، هنری و جاذبه های گردشگری رنگارنگش، آن را به شهری هیجان انگیز برای گردشگران تبدیل نموده است. تمام وقایع تاریخی و پرفراز و نشیب شهر مسکو را می توان با آثار فرهنگی و هنری کهن، ایستگاه مترو با معماری بی نظیر خود، موزه ها، بناها و قصرهای تاریخی و تمام جاذبه های گردشگری این شهر مرور کرد. میدان سرخ مسکو تمام وقایع این شهر را همچون دفترچه خاطرات بازگو می نماید و کلیسای جامع پرنقش و نگار سنت باسیل نیز در این میدان خودنمایی می نماید، بعلاوه کاخ کرملین نیز یکی دیگر از هنرهای به نمایش گذاشته شده هنرمندان این میدان پرمنظره می باشد که در یونسکو به ثبت دنیای رسیده است، پس از آن می توان به نگارخانه ترتیاکوف یکی از معروف ترین و بزرگترین گنجینه های هنری دنیا رفت. بعلاوه ایستگاه متروی مسکو که خود نیز موزه ای باشکوه و مجلل است که در هیچ نقطه ای از دنیا مانند آن وجود ندارد و بسیاری جاذبه های گردشگری دیگر این شهر که لذت تماشا مسابقات جام دنیای 2018 روسیه را افزایش می دهد.

رستوران های مسکو

غذا خوردن در رستوران های مسکو در عین گران بودن یک سرگرمی مجذوب کننده نیز به شمار میرود البته این بدان معنا نمی باشد که در این شهر نمی توان غذا و رستوران مقرون به صرفه قیمت پیدا کرد؛ رستوران های زنجیره ای گرابلی برای هر بودجه ای یک پیشنهاد مناسب در نظر دارد. آشپزی در شهر مسکو از سنت ها، سبک های مختلف و فرهنگ کشورهای دیگر نشات گرفته است و می توان انواع غذاهای گوشتی، دریایی، گیاهی را همراه با سیب زمینی، ترشی، سبزیجات تازه، انواع نوشیدنی، کیک و دسرها را در رستوران های متنوع آن پیدا کرد. کافه پوشکین یکی از رستوران های مسکو با سبک معماری خانه های قرن 18، رستوران لافکالافکا با غذاهای مختلف در منوی خود، رستوران ابلوموف واقع در یک عمارت قدیمی و بسیاری رستوران دیگر در شهر مسکو که با هر بودجه، ذائقه و سلیقه میزبان و پذیرای گردشگران و مسافران شهر خود در تمام ایام مخصوصا روزهای برگزاری جام دنیای 2018 می باشند.

مراکز خرید مسکو

مسکو با مراکز خرید مدرن و کلاسیک یکی از برترین شهرهای روسیه برای خرید است. از مراکز خرید متعدد این شهر از جمله مرکز خرید اوچان، مرکز خرید دِتسکای میر، فروشگاه های زنجیره ای گوم، مرکز خرید گورود، مرکز تجاری اوروپسکی، مرکز خرید متروپلیس و بسیاری مراکز خرید دیگر می توان انواع کالاها از برندهای معروف داخلی و خارجی تا صنایع دستی و سوغاتی های متنوع شهر مسکو را خریداری کرد.

فرودگاه های مسکو

مسکو یکی از مجذوب کننده ترین مقصدهای گردشگری در سطح دنیا، از شهرهای اصلی و مهم برگزاری مسابقات جام دنیای 2018 روسیه می باشد. با توجه به نزدیک شدن به جام دنیای روسیه، مسئولین این کشور تمام فرودگاه های شهر مسکو از جمله فرودگاه میاچکوف، فرودگاه بین المللی دوموده دوو، بیکوف، خودینکا، فرودگاه بین المللی شرمتیوو، فرودگاه بین المللی ونوکووا، فرودگاه بین المللی ونوکووا و فرودگاه بین المللی اوستافیف را با امکانات و تجهیزات کامل برای میزبانی هرچه بهتر و آسایش تماشاچیان مسابقات جام دنیای 2018 آماده نموده اند.

استادیوم های مسکو

  • استادیوم اسپارتاک آرنای شهر مسکو، اولین استادیوم خصوصی جام دنیای که به تازگی افتتاح شده است. این استادیوم میزبان چهار بازی در مرحله مقدماتی و یک بازی در مرحله یک هشتم نهایی می باشد.
  • استادیوم لوژنیکی شهر مسکو، اصلی ترین و بزرگترین استادیوم مسابقات جام دنیای روسیه است. در این استادیوم هفت بازی انجام می گردد که مهمترین آنها بازی افتتاحیه بین کشور روسیه و کشور عربستان، یکی از بازی های مرحله یک هشتم نهایی، دومین بازی مرحله نیمه نهایی و از مهمتر بازی فینال می باشد.
منبع: فلای تودی

به "راهنمای سفر به مسکو روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به مسکو روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید