خبرنگاران ظرفیت های جدید برای فراوری محصولات صنعتی در قم ایجاد می گردد

به گزارش وبلاگ ویکی، قم - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: رویکرد جذب سرمایه گذار و تقویت بخش فراوری، راهبرد مهم اقتصاد استان است و به همین منظور ظرفیت های جدید برای فراوری محصولات صنعتی در قم ایجاد می گردد.

خبرنگاران ظرفیت های جدید برای فراوری محصولات صنعتی در قم ایجاد می گردد

محمود سیجانی روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار وبلاگ ویکی، بیان نمود: درکنار کوشش های اجرا شده برای حفظ فرایند فراوری و اشتغال در واحدهای صنعتی موجود استان، به دنبال ایجاد ظرفیت های جدید در این بخش هستیم تا فعالیت های صنعتی در قم با حفظ استانداردهای محیط زیستی توسعه پیدا کند.

وی اضافه کرد: به دلیل وجود شهرک های صنعتی متعدد و منطقه ویژه مالی سلفچگان در قم، این استان از نظر زیرساختی آماده جذب سرمایه گذاران و فراورینمایندگان علاقه مند به راه اندازی واحدهای صنعتی است که امتیازی ویژه برای فعالیت های مالی به شمار می آید.

وی ادامه داد: صنعت قم برای ایجاد واحدهای تکمیل نماینده زنجیره فراوری بسیاری از محصولات مورد احتیاج کشور، ظرفیت های مناسبی دارد و استقبال خوب سرمایه گذاران برای حضور در این بخش، نشان دهنده راستا حرکت پیروز آن است.

سیجانی گفت: شهرک های صنعتی قم به مهمترین راه های مواصلاتی کشور دسترسی دارد و فراورینماینده می توانند با هزینه کمتر و زمان کوتاه تر محصول فراوریی خود را به بزرگترین بازارهای مصرف داخلی برسانند و همچنین به وسیله گمرکات استان برای صادرات آن به بازارهای بین المللی اقدام نمایند.

وی بیان نمود: با ایجاد ظرفیت های جدید، صندلی صنعت قم از نظر میزان و تنوع فراوری، با ارتقا حداکثری روبرو شده و فرصت های شغلی متعددی به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای افراد جویای کار فراهم خواهد شد.

حجم سرمایه گذاری صورت گرفته برای واحدهای صنعتی قم فراتر از 51 هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه گذاری اجرا شده در حدود 2 هزار و 400 واحد صنعتی و فراوریی استان برای بیش از 58 هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ظرفیت های جدید برای فراوری محصولات صنعتی در قم ایجاد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت های جدید برای فراوری محصولات صنعتی در قم ایجاد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید