خبرنگاران صبح آخرین روز بدون حمایت خانواده شهید شهریاری ساخته نمی شد

به گزارش وبلاگ ویکی، تهران- خبرنگاران- تهیه کننده سریال صبح آخرین روز گفت: این اثر بدون حمایت مادرانه همسر و مادر شهید شهریاری ساخته نمی شد.

خبرنگاران صبح آخرین روز بدون حمایت خانواده شهید شهریاری ساخته نمی شد

به گزارش وبلاگ ویکی به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های صدا و سیما، آیین رونمایی از سریال صبح آخرین روز روایتگر زندگی دانشمند هسته ای شهید مجید شهریاری، عصر دوشنبه 20 اردیبهشت با حضور خانواده این شهید والامقام برگزار گردید.

در ابتدای مراسم سید عباس فاطمی، رئیس مرکز سیمای استان ها در سخنانی بیان کرد: این سریال کاری بسیار سنگین در شرایط سخت بود، گروه سازنده یک سال به صورت پیوسته در شرایط سخت ناشی از محدودیت های کرونا کار کردند و تمام کوشش تیم فراوری این بود که عوامل و بازیگران گرفتار بیماری نشوند.

وی اضافه کرد: پرداختن به زندگی شخصیت ها و شهدای معاصر یکی از سخت ترین کارها در صداوسیماست زیرا نمی توانیم همه فعالیت های این چهره های ماندگار را به تصویر بکشیم.

ساخت سریال صبح آخرین روز ادای دین به شهید شهریاری است

در ادامه سیدمحسن لطیفی، مدیرکل صداوسیمای زنجان که به صورت ویدیوکنفرانس در جلسه حاضر بود، در سخنانی بیان کرد: صبح آخرین روز در 218 روز کاری فراوری شده است؛ این سریال 15 شهریور 99 در زنجان کلید زده شد و امروز 20 اردیبهشت ماه از آن رونمایی می گردد.

وی ادامه داد: سریال در 450 لوکیشن تصویربرداری شده و 400 بازیگر اصلی و فرعی در آن حضور داشتند همچنین بیش از 100 نفر گروه فراوری این کار را تشکیل می دادند.

لطیفی با بیان اینکه یک هزار و 233 سکانس در شرایط سخت کرونایی ضبط شد و بدون وقفه به خاتمه رسید، گفت: امروز شاهد رونمایی از این اثر ارزشمند هستیم و امیدوارم بتوانیم گوشه ای از وظایف خود را نسبت به شهید شهریاری ادا نموده باشیم.

همسر شهید شهریاری: زندگی ما آمیخته ای از علم و ایمان بود

بهجت قاسمی، عضو هیات علمی دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید دکتر مجید شهریاری نیز در سخنانی با تشکر از معاونت امور استان ها و صدا و سیمای زنجان، ادامه داد: باید به فال نیک بگیریم که تهیه نماینده این سریال که خود اهل زنجان و از یک خانواده شهید است، ساخت این سریال را به عهده گرفت. همچنین از کارگردان مجموعه، صداوسیما، سازمان انرژی اتمی به ویژه دکتر صالحی رئیس این سازمان و امیر حاتمی وزیر دفاع تشکر می کنم؛ تشکر ویژه ای هم از دانشگاه شهید بهشتی و مدیریت این دانشگاه برای همکاری در پروژه دارم.

وی تاکید نمود: زندگی من و شهید شهریاری آمیخته ای از کلماتی مانند علم و معرفت و ادب و ایمان و تواضع و گسترده ای از عشق بود و مسرورم در زندگی کسی بودم که با شهادت و به شیرینی از جمع ما رفت هر چند نبود او برایم بسیار سخت است.

سپیده خداوردی: حضور شهید شهریاری را در تمام مدت فیلمبرداری احساس می کردم

سیپده خداوردی بازیگر نقش همسر شهید شهریاری هم در این نشست گفت: مطمئنم شهید شهریاری اینجا حضور دارند زیرا در کل مدت فیلمبرداری حضور و حمایت های او را حس می کردیم.

وی ادامه داد: مسرورم که امروز توفیق ملاقات با همسر شهید شهریاری را دارم و همچنین از تهیه نماینده و کارگردان مجموعه هم کمال تشکر را دارم چرا که با درایت، حمایت و نگاه آنان کوشش کردم، بخشی از گذشت و ایمان و عشق همسر شهید را به نمایش بگذارم و همچنین کوشش خود را کردیم که لحظات مختلف زندگی این شهید بزرگوار برای مخاطب باورپذیر باشد.

تهیه نماینده سریال: اگر همراهی مادر و همسر شهید شهریاری نبود این مجموعه ساخته نمی شد

مصطفی علمی فرد تهیه نماینده سریال صبح آخرین روز هم در این مراسم طی سخنانی ابراز کرد: آن چیزی که به عنوان یک فرزند کوچک استان زنجان در خودم دیدم این است که از همراهی مادرانه همسر و مادر شهید شهریاری بسیار تشکر کنم زیرا اگر حمایت ها و دریافت دست تیم نویسندگی و فراوری این کار توسط ایشان نبود، ایده اولیه به فعلیت نمی رسید؛ بارها خدمت خانواده شهید رسیدیم و از لحظه لحظه اتفاقات در زندگی شهید شهریاری پرسیدیم و متوجه شدیم چه زندگی جذاب و دراماتیکی برای خلق اثر وجود دارد.

تهیه نماینده این مجموعه بیان کرد: همسر شهید شهریاری به من می گفت اگر با پخش سریال حتی یک یا دو جوان ترغیب بشوند که در زمینه انرژی هسته ای فعالیت نمایند سریال پیغام خود را رسانده است.

حسین تبریزی، کارگردان صبح آخرین روز هم با اشاره به اینکه مسرور است توفیق ساخت این سریال داشته، گفت: من به تنهایی این کار را انجام ندادم، نزدیک به 60 نفر از عوامل گروه دیده نمی شوند اما زحمت اصلی را کشیده اند.

مادر شهید مجید شهریاری نیز در این مراسم و در ارتباط ویدئوکنفرانسی با تشکر از عوامل ساخت سریال، گفت: امیدوارم این سریال بسیار روی جوانان اثر بگذارد.

در خاتمه بخش هایی از سریال پخش و سپس از پوستر صبح آخرین روز توسط همسر شهید شهریاری رونمایی شد؛ این سریال به زودی از شبکه دو شبکه شما پخش خواهد شد.

به گزارش وبلاگ ویکی، در آستانه پخش سریال صبح آخرین روز از شبکه دو سیما و شبکه شما، آیین رونمایی از این سریال با حضور سید عباس فاطمی رئیس مرکز سیمای استان ها، دکتر بهجت قاسمی عضو هیات علمی دانشکده هسته ای دانشگاه شهید بهشتی و همسر شهید شهریاری، حسین تبریزی کارگردان و مصطفی علمی فرد تهیه نماینده این سریال و بعضی از بازیگران مجموعه و در ارتباط ویدیو کنفرانسی با صداوسیمای مرکز زنجان برگزار گردید.

سریال صبح آخرین روز به کارگردانی حسین تبریزی با موضوع داستان زندگی شهید شهریاری بعد از ماه مبارک رمضان از شبکه دو به روی آنتن می رود.

این سریال در 30 قسمت 50 دقیقه ای در صدا و سیمای مرکز زنجان به سفارش مرکز سیمای استان ها و با مشارکت سازمان انرژی اتمی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و استانداری زندان فراوری شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران صبح آخرین روز بدون حمایت خانواده شهید شهریاری ساخته نمی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران صبح آخرین روز بدون حمایت خانواده شهید شهریاری ساخته نمی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید