جدیدترین موشک ضدرادار آمریکا با سرعتی جهنمی

به گزارش وبلاگ ویکی، موشک راهنمایی شونده پیشرفته ضد تشعشع- برد توسعه یافته یا AARGM - ER به سمت سیستم های دفاع هوایی زمین پایه دشمن رفته و به اپراتورهای آن ها حق انتخاب بین ادامه فعالیت یا نابود شدن را می دهد.

جدیدترین موشک ضدرادار آمریکا با سرعتی جهنمی

به گزارش وبلاگ ویکی ، در اواخر دهه 2010، نیروی دریایی ایالات متحده بودجه توسعه نسخه تازهی از AARGM، موشک راهنمایی شونده ضد تشعشع پیشرفته- برد توسعه یافته (AARGM - ER) را تامین کرد. AARGM - ER نه تنها بردی دو برابر، یعنی چیزی در حدود 190 کیلومتر دارد، بلکه ظاهراً دو برابر سریع تر است و آن را جایی در محدوده ماخ 4 قرار می دهد. علاوه بر نیروی دریایی، نیروی هوایی نیز AARGM - ER را به کار خواهد گرفت و موشک ها به در محفظه داخلی جنگنده های F - 35 A حمل خواهند شد.

به نقل از روزیاتو، در طول سه نسل, نیروی دریایی به طور کامل تمام اجزای تشکیل دهنده HARM اصلی را جایگزین نموده است که منجر به خلق یک موشک کاملاً تازه شده است. این موشک تازه اکنون پایه و اساس موشک دیگری به نام Stand-in Attack Weapon (SiAW) را تشکیل می دهد که جایگزین موشک هایی مانند AGM - 65 Maverick قدیمی برای حملات کوتاه برد خواهد شد.

در طول چهار دهه گذشته, پنتاگون در خصوص تخصیص اسامی سلاح ها تنبل شده است. اف -35 می بایست Lightning II باشد و AGM-65 می بایست Maverick باشد, اما نه AGM-88 HARM و نه AARGM هیچ گاه نام مناسبی پیدا نکردند. با این اوصاف, به نظر می رسد که AARGM - ER هم نام مناسبی نخواهد داشت, اما احتمالاً Arrghem تلفظ خواهد شد.

AARGM - ER که با سرعت بیش از 4,800 کیلومتر در ساعت حرکت می نماید, برترین دوست خلبان است زیرا فضای هوایی محلی را کمی قابل بقاتر می نماید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جدیدترین موشک ضدرادار آمریکا با سرعتی جهنمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین موشک ضدرادار آمریکا با سرعتی جهنمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید