تخصص پزشکی در آلمان

به گزارش وبلاگ ویکی، برای اینکه وارد تخصص پزشکی در آلمان شوید، قبل از هر چیزی باید مدرک پزشکی عمومی تان را گرفته باشید. در بیشتر کشورها، دوره پزشکی عمومی 6 سال است.

تخصص پزشکی در آلمان

وبلاگ ویکی: اگر به فکر تخصص پزشکی در آلمان هستید باید بدانید که برنامه های آموزشی در این زمینه می توانند 5 تا 6 سال طول بکشند. هر دانشگاه مقررات مخصوص به خود دارد. برای اینکه واجد شرایط تحصیل در این دانشگاه ها باشید، احتیاج به مهارت های زبانی عالی و مدرک پزشکی عمومی دارید. ممکن است بعد از اتمام دوره پزشکی عمومی بخواهید در یک رشته تخصصی ادامه تحصیل دهید. 30 نوع رشته تخصصی مختلف پزشکی در دانشگاه های آلمان ارائه می گردد.

قبل از آغاز دوره تخصص پزشکی در آلمان باید یک دوره کارورزی پزشکی 6 ماهه را در یک بیمارستان طی کنید. برنامه تخصص پزشکی در دانشگاه های آلمان ارائه نمی گردد، بلکه در طول چنین برنامه ای به عنوان یک پزشک به صورت نیمه وقت در بیمارستان مشغول به کار می شوید. در این برنامه به عنوان یک دستیار پزشک به شما حقوق پرداخت می گردد. مهارت زبانی یکی از مهم ترین پیش شرایط برای تخصص پزشکی است.

مراحل تخصص پزشکی در آلمان

برای اینکه تخصص پزشکی در آلمان را به دست آورید باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. مدرک پزشکی عمومی را بگیرید

برای اینکه وارد تخصص پزشکی درآلمان شوید، قبل از هر چیزی باید مدرک پزشکی عمومی تان را گرفته باشید. در بیشتر کشورها، دوره پزشکی عمومی 6 سال است. در تعداد کمی از کشورها مانند خود آلمان یا چین، دوره پزشکی عمومی 5 سال است. مدت دوره پزشکی تاثیری در انتخاب تخصص پزشکی ندارد.

  1. زبان آلمانی یاد بگیرید

در طول دوره کارورزی پزشکی یا قبل از آن، یادگیری زبان آلمانی را آغاز کنید و سطح تان را به B2 برسانید. مهارت زبانی برای کار با بیماران بسیار مهم است.

  1. دوره کارورزی را تمام کنید

برای آغاز تخصص پزشکی در آلمان ابتدا باید دوره کارورزی را تمام کنید. این دوره را هم می توانید در کشور خودتان و هم در کشور آلمان تمام کنید. مدرک کارورزی پزشکی یکی از مهم ترین مدارکی است که بدون آن نمی توانید دوره تخصص پزشکی در آلمان را آغاز کنید.

  1. مدارک تان را آماده کنید

در طول دوره کارورزی می توانید همه مدارکی را که برای درخواست تخصص پزشکی در آلمان احتیاج دارید را آماده کنید. فقط نباید فراموش کنید که نباید بعضی از مدارک خیلی زود آماده کنید، چون بعضی از مدارک حدبیشتر یک تا 6 ماه برای تایید زمان احتیاج دارند.

  1. تقاضایتان را به وسیله ایمیل ارسال کنید

بعد از اینکه دوره کارورزی تان را به خاتمه رساندید، می توانید مدارک تان را به وسیله ایمیل به یکی از 16 مرجع پزشکی در آلمان ارسال کنید.

  1. درخواست ویزا و سفر به آلمان

برای ورود به آلمان احتیاج به ویزا خواهید داشت. برای ویزا باید علتی برای ورود به آلمان داشته باشید و این علت را به سفارت آلمان اعلام کنید. یکی از شرایط دریافت ویزا، اثبات تمکن مالی است.

  1. آزمون زبان پزشکی

همه پزشکانی که دوره دبیرستان را در آلمان سپری نکرده اند باید در آزمون زبان پزشکی شرکت نمایند. بعد از قبولی در این آزمون، مراحل مورد احتیاج به کشوری بستگی دارد که مدرک پزشکی تان را از آن کشور گرفته اید.

  1. آزمون شفاهی دانش پزشکی

در نهایت از شما یک آزمون شفاهی پزشکی گرفته می گردد که فقط چند سوال از شما پرسیده می گردد. در این آزمون باید بتوانید در خصوص بیماری ها، داروها و انواع روش های درمانی بحث کنید.

چرا تخصص پزشکی را در آلمان انتخاب کنیم؟

  • کشور آلمان به لحاظ مالی ثابت است و یکی از کشورهای پیشرفته در اتحادیه اروپا محسوب می گردد.
  • این کشور عضو اتحادیه اروپا و منطقه مالی اروپا است.
  • حداقل حقوق و دستمزد در این کشور بیشتر از بسیاری از کشورهای دیگر است.
  • بعد از خاتمه دوره تخصص پزشکی در آلمان می توانید برای اقامت دائمی در آلمان اقدام کنید.
  • حقوقی که به متخصصان در این کشور پرداخت می گردد 6200 یورو در ماه است.
  • امکان دریافت ویزای همسر.
  • بیمه نامحدود برای کل اعضای خانواده.
  • امکان بازنشستگی بعد از 67 سالگی.
  • کیفیت بالای زندگی در آلمان.

شاخه های تخصصی پزشکی

بعضی از شاخه های تخصص پزشکی در آلمان که مشهور هستند عبارتند از:

تخصص داخلی و عمومی

  • 60 ماه (5 سال) دوره تخصص پزشکی به عنوان متخصص عمومی
  • 72 ماه (6 سال) دوره تخصص پزشکی به عنوان متخصص داخلی

جراحی

برای اینکه متخصص جراح شوید باید دوره 24 ماهه آموزش تخصص پزشکی را طی کنید. سپس در زمینه جراحی مورد نظرتان دوره بعدی را سپری کنید. بعضی از دوره های جراحی تخصص پزشکی عبارتند از: جراحی عمومی، جراح قلب، جراح پلاستیک و زیبایی.

بیهوشی

بری تخصص پزشکی در بیهوشی باید حداقل دوره 5 ساله را سپری کنید.

کلام آخر

تعداد بسیاری از پزشکانی که به زبان آلمانی مسط هستند می توانند برای تخصص پزشکی در آلمان به این کشور مهاجرت نمایند. فرصت هایی که در کشور آلمان برای متخصصان پزشکی فراهم است باعث شده است تا بسیاری از پزشکان از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت نمایند. آلمان دارای برترین سیستم مراقبت از سلامت در سراسر دنیا است. استفاده از آخرین روش های درمانی و آخرین تجهیزات درمانی نشان از سطح بالای نظام پزشکی این کشور است.

منبع: توریسم آنلاین

به "تخصص پزشکی در آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخصص پزشکی در آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید